{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.251 visninger | Oprettet:

hvor længe før bedøvelse må hesten fodres? {{forumTopicSubject}}

hej HG! smiley
vi skal have smed i morgen kl. 8 og dyrlægen kommer for at bedøve min plag på ca. 1½ år.
men jeg ved ikke om hun må blive fodret inden hun skal bedøves, eller i hvertfald hvor lang tid inden hun skal fodres.
altså hun skal jo ikke helt bedøves, men beroliges så hun ikke er så nervøs og står mere roligt, da hun sidste gang hun havde smed, ikke var særlig meget for at blive beskåret af ham, og sparkede ret meget og allerede inden det blev hendes tur var hun helt oppe og køre.
så han foreslå at vi skulle få hende bedøvet næste gang.

tænkte på om der var nogle der selv har prøvet det som ved det?
eller noget smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor længe før bedøvelse må hesten fodres?
  • #1   14. feb 2013 tror ikke der sker noget, ellers havde dyrlægen vel advaret dig smiley

• #2   14. feb 2013 Vi har lige haft dyrlægen ude og ordne tænder på ponyerne og de var beroliget/fået lidt bedøvelse men så de stadig kunne gå/stå osv. Bare så de står stille og små falder lidt væk i deres tanker smiley (hvordan beskriver man lige det?)
    - nå, men de spiste lige indtil de blev trukket ud på staldgangen til dyrlægen og blev bedøvet/sløvet lidt smiley

• #3   14. feb 2013 okay, regner med at fodre dem et sted mellem kl. 6.30 - 7.00 og så plejer de at have hø/wrap at gå og snaske i smiley

men ja, dyrlægen havde nok advaret mig hvis der var noget smiley

stald tuff: okay tak, det tror jeg så bare at jeg vil gøre smiley

The bad the terrible and the nightmare:
    nej jeg vil gerne have dem fodret først, eller så er de bare oppe og køre fordi de ikke har fået med endnu smiley har fire meget madglade heste, hehe smiley specielt hende den "lille", hun er meget madfikseret.
    tror at det har noget at gøre med at hun ikke fik så meget som lille før hun vi købte hende smiley

• #4   14. feb 2013 De må spise alt det de vil før, men en time bagefter må man ikke give dem foder. Så fodr du bare først smiley

• #5   14. feb 2013 okay smiley mange tak

min mor siger at jeg skal fodre dem kl. 6 -.- nå, men så kan man da også nå at få noget ud af dagen smiley

• #6   14. feb 2013 Som allerede skrevet, fodr alt det du vil før..............efter bedøvelsen skal de helst stå på boks uden foder.
    Da hesten jo er bedøvet kan den ikke reagere/flytte sig som normalt, derfor på boks, og de kan risikere at blive kvalt i foderet, da alt ikke fungere optimalt smiley
    Dette bør dyrlægen gøre dig opmærksom på når han har bedøvet hesten!!

Hvis hesten skal tandraspes, foretrækker de typisk at der ikke er for meget foder i munden, derfor behøver man ikke at krybbefoder 5 min før de kommer, men det gør altså ingen skade for hesten.

• #7   15. feb 2013 Den må spise hvad den vil inden, det er først bagefter det kan være farligt at give den noget. Alt efter hvor meget bedøvelse den får, og hvor lang tid beskæringen tager, skal den stå nogle timer bagefter uden foder. Det kan dyrlægen nok informere dig mere præcist om.

Min skal stå mindst 1 time før hun vågner bare lidt op, og kan/må først spise efter 2-3 timer, da hun får bedøvelse 3-4 (ved tandrasp), hvilket er meget mere end heste normalt får. Så det kommer helt an på hvor meget den får, og hvor lang tid beskæringen tager. smiley

• #8   15. feb 2013 fodrede dem ved 6-tiden og så fik de en noget hø som de kunne spise smiley
    alt gik super fint, undtagen at få hende sprøjtet, det ville hun sgu ikke, dyrlægen prøvede at give hende det i blodet men det kunne hun ikke få lov til,
    så bagefter fik et skud i en muskel smiley
    da vi tog hende ud af boksen kunne hun knapt nok gå, hun slæbte sine ben hen at jorden og var meget træt smiley og enormt nuttet smiley
    men ellers gik det super fint

om nogle timer, når hun er vågnet op kommer de alle sammen ud på folden smiley lige nu står de i boksene og hygger sig smiley

Kommentér på:
hvor længe før bedøvelse må hesten fodres?

Annonce