3. mar 2011 Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
hvor længe før bedøvelse må hesten fodres? {{forumTopicSubject}}
hej HG!
vi skal have smed i morgen kl. 8 og dyrlægen kommer for at bedøve min plag på ca. 1½ år.
men jeg ved ikke om hun må blive fodret inden hun skal bedøves, eller i hvertfald hvor lang tid inden hun skal fodres.
altså hun skal jo ikke helt bedøves, men beroliges så hun ikke er så nervøs og står mere roligt, da hun sidste gang hun havde smed, ikke var særlig meget for at blive beskåret af ham, og sparkede ret meget og allerede inden det blev hendes tur var hun helt oppe og køre.
så han foreslå at vi skulle få hende bedøvet næste gang.
tænkte på om der var nogle der selv har prøvet det som ved det?
eller noget
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.445
- nå, men de spiste lige indtil de blev trukket ud på staldgangen til dyrlægen og blev bedøvet/sløvet lidt
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
men ja, dyrlægen havde nok advaret mig hvis der var noget
stald tuff: okay tak, det tror jeg så bare at jeg vil gøre
The bad the terrible and the nightmare:
nej jeg vil gerne have dem fodret først, eller så er de bare oppe og køre fordi de ikke har fået med endnu
tror at det har noget at gøre med at hun ikke fik så meget som lille før hun vi købte hende
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 913
mar 2011
min mor siger at jeg skal fodre dem kl. 6 -.- nå, men så kan man da også nå at få noget ud af dagen
apr 2010
Følger: 15 Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 145
Da hesten jo er bedøvet kan den ikke reagere/flytte sig som normalt, derfor på boks, og de kan risikere at blive kvalt i foderet, da alt ikke fungere optimalt
Dette bør dyrlægen gøre dig opmærksom på når han har bedøvet hesten!!
Hvis hesten skal tandraspes, foretrækker de typisk at der ikke er for meget foder i munden, derfor behøver man ikke at krybbefoder 5 min før de kommer, men det gør altså ingen skade for hesten.
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Min skal stå mindst 1 time før hun vågner bare lidt op, og kan/må først spise efter 2-3 timer, da hun får bedøvelse 3-4 (ved tandrasp), hvilket er meget mere end heste normalt får. Så det kommer helt an på hvor meget den får, og hvor lang tid beskæringen tager.
mar 2011
alt gik super fint, undtagen at få hende sprøjtet, det ville hun sgu ikke, dyrlægen prøvede at give hende det i blodet men det kunne hun ikke få lov til,
så bagefter fik et skud i en muskel
da vi tog hende ud af boksen kunne hun knapt nok gå, hun slæbte sine ben hen at jorden og var meget træt
men ellers gik det super fint
om nogle timer, når hun er vågnet op kommer de alle sammen ud på folden
hvor længe før bedøvelse må hesten fodres?