{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Muk - hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Min hoppe har den sidste uge stået med muk på det ene bagben. I starten var det meget hævet og hun var urent gående..

Nu en uge efter er hævelsen væk, og det ser rigtig pænt ud, der er ikke meget tilbage at se - hun bliver behandlet med medi-scrub og noget antibiotika-salve jeg har fået af dyrlægen - salven begyndte vi på i dag.

Hun er stadig halt i trav, selvom der næsten intet er tilbage. Nogen der ved af erfaring for længe der kan gå før de ikke er ømme mere??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muk - hvor længe?
  • alberte I
    alberte I Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #1   2. nov 2014 Hej min pony har også haft muk men det tog lidt tid vi vaskede det i varm vand og smurt det med muksalve det er blå det vi smurte med men det tog også lidt tid får det gik over igen


  • #2   2. nov 2014
    Min har også lidt af muk her i de våde årstider, men aldrig så han har været halt.

    Jeg plejer at spraye med noget Aloe Vera og ellers sørger for han står så tørt og rent som det overhovedet er muligt. Hvis du vurdere at der umiddelbart ikke er mere muk, så ville jeg overveje om der kunne være andet galt? :S


  • #3   2. nov 2014 Noget af halt heden er muligvis bare vane, måske den lige skal se at den ikke længer har ondt, og der derfor ikke er nogen grund til at halte. smiley

  • #4   2. nov 2014 Rikke s : det har jeg også tænkt over - hun har tydeligvis været rigtig øm, og mukken har siddet rigtig dumt lige der hvor hun det spænder når hun strækker benet helt ud .. Tror jeg vil prøve at skridte hende de næste par dage og så se tiden an smiley

  • #5   2. nov 2014 Min måtte have dr. dyr ud fordi det udviklede sig ret så hurtigt. Har aldrig været fan af at skulle skrabe det af/pille det af, men det var metoden ved denne form for medicin. I alle de forgangne år har jeg brugt NT dry som har hjulpet på hans muk og hans sure stråle, (win - win), men det var bare ikke nok denne gang. Skulle vaske hans ben, og med en svamp "kradse" alle skorper af med noget shampoo. Det startede med at bløde ret så meget, men han var aldrig halt eller dårligt gående til trods for han er 23 år. Efter vaskningen skulle det tørre og derefter skulle det skylles i klorhexidin. Når DETTE var tørt skulle der en salve på, som faktisk også bliver brugt til kreaturer. Kan ikke lige huske navnet på det, men det virkede super godt. Det tog en lille måned før han igen var til at se på. Det var lidt som om at mukken gav op til sidst smiley Det var en lang proces og i starten tog behandlingen lang tid fordi der netop var så meget, og det var utrolig hårdt. Men det lykkedes smiley

  • #6   2. nov 2014 Team haverkamp og Paaske : det er netop samme behandling jeg er igang med smiley og det ser super fint ud, derfor undre det mig at hun stadig er urent gående .. Men måske passer hun på, fordi hun har synes det gjorde ondt hele sidste uge - så vi prøver at skridte og se om det ikke løsner lidt op

  • #7   3. nov 2014 smiley CiR hun kan være urent gående fordi det er en meget hård behandling, som også gør en smule ondt. - det gjorde det ihvertfald på Stanley. Tror bare du skal have tålmodighed med det hele. Behandlingen virker kanon når den først lige er igang, men det tager lidt tid smiley

  • #8   3. nov 2014 Nej - for fik først igang med selve antibiotika behandlingen i går, og hun har været halt i en uge nu .. Så tror bare jeg har en rigtig ømhudet lille dame smiley

  • #9   3. nov 2014 Det lyder som infektion i benet, hvert fald da det var hævet.
    Min hest har muk, og har haft det i 14 dage.
    I torsdags stod hun med stolpeben, så jeg måtte ha fat i dyrlægen.
    Da han kom dagen efter, var det begge bagben.
    Det var en slem infektion.
    Behandlingen består af jodbad og omslag og penicillin i 6 dage.
    Hun er stadig hævet, men det falder meget ved skridt og hun er ik halt.
    Dyrlægen mente, at det var fordi jeg har haft lukket sårene til.


  • #10   3. nov 2014 Min var hævet et par dage, nu er der ingen hævelse mere - og synes også at det ser rimelig fornuftigt ud selve det muk-befængte område smiley

  • #11   4. nov 2014 Cir ; nååårh for sulan,.. men behandlingen har gode fremtidige udsigter:-)

  • #12   4. nov 2014 Jeps - og vi travede for første gang i dag, der var intet at mærke - hun drønede afsted .. smiley hehe

Kommentér på:
Muk - hvor længe?

Annonce