{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.870 visninger | Oprettet:

Muk! {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min kære Dulles har døjet lidt med muk (på størrelse med en 25 øre) de sidste par måneder, men endelig fik jeg det til at forsvinde helt med noget salve fra dyrlægen. Smurte noget tid efter det var væk for at være sikker...

Men... Jeg flyttede ham for 1 1/2 uge siden, og nu er mukken nærmest eksploderet på især det ene bagben!
Det er en masse små "sår" fra koden og ned til hoven, primært bagpå sokken, men også en anelse foran på sokken. Der er skorper, nogler bløder lidt, andre væsker lidt gult. Han har ikke ondt, men vil MEGET gerne have jeg klør på det!
Han går alene på tør (når ikke det regner) græsfold og står tørt i boksen. Alle foldene er nye, der har ikke gået dyr før. Han har ikke klokker på bagbenene og ingen andre i stalden har muk.
Umiddelbart vil jeg mene han er dækket fuldt med vitaminer, mineraler o.lign. Vurderet udfra at han ser sund og rask ud, og at blodprøven i februar var tip top.

Men nu til det helt store... Hvordan slipper jeg af med det *biiip* muk igen?!

Jeg vaskede det i dag i varmt vand og Medi-Scrub. Mest for at få et ordentligt overblik over hvor meget der egentligt var... Tørrede GRUNDIGT med rent håndklæde og smurte med salven fra dyrlægen... Det virkede okay sidst, men der var der ikke så meget som nu, og det tog frygteligt lang tid at komme til livs. Som jeg jo så egentlig heller ikke kan have gjort helt... smiley

Jeg har iøvrigt forsøgt med Blue Hors Skinhealer, alm. zinksalve, atamon, Leovet Skin Balm, klorhexidin creme, Socatil og Fuciderm... Og så at vaske med Medi-Scrub og noget fra Galop.

Dyrlægen kommer næste mandag (i forbindelse med noget andet), så der må han lige kigge på det hvis det ikke er væk og evt. give mig noget nyt at behandle med... Men indtil da vil jeg meget gerne høre hvordan i bekæmper mukken. Så fortæl fortæl smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muk!
Kommentér på:
Muk!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce