{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Favorit race? {{forumTopicSubject}}

Hej vil bare hører om I har nogle favoritracer og hvorfor?
svar som: fordi en ser sød ud, er yderst velkommende smiley
Man er meget velkommen til at beskrive hvordan ens drømme skulle se ud smiley

Min er PRE andalusier, derfor jeg også købte en smiley

drømmehest nr. 1: en stor robust og sort PRE hingst - ejer nu, så nye drømmehest er:
drømmehest nr. 2: en stor robust silver dapple PRE hingst smiley

Jeg har elsket PRE siden jeg så dem i hesteracebogen for første gang. De så bare så venlige ud, eller romernæsen og den stærke krop. Deres temperament sidder lige i skabet til mig, som en tiggende bombe der kun går af når man beder den om det smiley
Af natur er de velopdragen og skikkelige, selv hingstene er søde.
Jeg er mest til den mere robuste PRE og ikke den slanke sporty model der ses mest herhjemme. Hvis I ser min egen (billedet), kan I nok også se at han er lidt af en tank sammenlignet med den sporty model smiley

PS ville blive rigtig glad hvis der ikke bliver startet en 'krig' smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Favorit race?
  • #2   15. feb 2013 Altså i ponyer kan jeg bedst lide new forest. De er super smukke syntes jeg og så er de både gode i dressur og spring altså hvis du skriver new forest så kommer der næsten altid nogle op hvor de bare er mega dygtige i dressur og spring smiley
    Og ved heste falder jeg altid for anden særlig race ved ikke hvorfor? Jeg syntes det kunne være bedre at have en ren racet kan ikke forklare hvorfor. Jeg syntes bare også altid de er så smukke og dygtige både i dressur og spring og jeg søger jo en hest der kan bege dele.... smiley

• #5   15. feb 2013 Min yndlingsrace er Tennessee Walking Horse, og det har det været siden jeg var 14.
    Lige nu har vores hoppe en bolle i ovnen, som jeg håber bliver min "nye" drømme hest (har allerede haft drømmehesten), som ifølge min plan kommer til at se således ud:
    - Køn: Hingst
    - Farve: Amber cream champagne solid (evt. med aftegn)
    - Højde: min. 156 cm/stg.
    - Bygning: Som sin mor
    - Gang: Som sin far

Hvis jeg skal vælge en race jer ikke har selv, er favoritten uden tvivl en Marwari. Elsker dem simpelthen, og så går de for at være iltre, hvilket jeg rigtig godt kan lide.
    Jeg har set én enkelt i flaxen sorrel, og det er og bliver yndlingsfarven.

• #6   15. feb 2013 Jeg er glad for trakehner racen smiley Det er en race, der lever op til mine idealer til en hest mht størrelse, elegance, sind, bevægelse og egenskaber.

• #7   15. feb 2013 Jeg er ret glad for Lusitano, oldenborg, frederiksborg og Irish Cob smiley

• #8   15. feb 2013
    Sådan ca. alle racer :o). Jeg falder for alle heste, bare personligheden passer. Så selvom jeg gerne vil ride dressur så falder jeg for en pony araberblandning med ondt i ryggen, en fjordhest uden tavle med pony mål og med ingen gang.

Har joket til min veninde med at jeg nok enten ender ud med det jeg aller mindst til have; en kedelig brun DV/blandingshest med ingen aftegn, ellers så ender jeg med en der er modsat det jeg gerne vil med min ridning fx en fjordhest uden tavle der ikke ejer rygsving.

Jeg har dog en svaghed for "rigtige" koldblods alla Shire, Jyde, Belgier, Sufflock Punch, Bollounaris ( staves? ) og andre i den dur også især hvis de kommer op i en MB i dressur, det ville jeg gerne.

Personlighedsmæssigt er jeg ikke særligt kræsen, bare hesten ikke er en af de der er meget vågen og stikker af fordi den blev bange. Jeg vil gerne kunne slippe tøjlerne på skovtur.

• #9   15. feb 2013 Irish cob, tinker og sidst men ikke mindst frisere.

• #10   15. feb 2013 Jeg har en svaghed for Islænder (;
    de er simpelthen bare fantastiske !

her er et billed af mit livs kærlighed Sölvi

profilbillede
  • #11   15. feb 2013 Hvis jeg skulle dele det op i "grene" af ridningen, ville det blive dette:

Hygge (tricks osv.) - Shetlænder. Synes de er så fantastiske at have med at gøre, og ja, elsker dem simpelthen bare smiley

Turridning - uden tvivl en islænder. Ville elske at tölte afsted i naturen, eller flyve derudaf i fuld galop smiley Har gjort det en gang på en strand, og nøøj mand det var det bedste smiley

Dressur - nok noget Trakehner, Holstener eller Hannoveraner smiley I hvert fald den type smiley Synes det for mig ville være den optimale dressurhest smiley

Spring - uden tvivl Selle Français smiley Fantastisk hest, og fantastiske evner! Se bare Jappeloup de Luze og Baloubet du Rouet smiley

• #12   15. feb 2013 islændere, shetlændere og IC......selvfølgelig, det er jo også de racer mine heste er smiley

• #14   15. feb 2013 Islændere ! De har styrke, fart,udholdenhed ! intelligens/ lærenemme, skønhed, naturlighed, flotte bevægelser, der er ikke noget der slår de små hypermobile heste med deres bevægelser, super charmerende,harmonisk bygget, super størrelse, ikke mindst har de simpelthen så meget personlighed og kan bruges til alt, de er ikke skrøbelige på nogen måder.. Ja jeg kunne blive ved... En gang islandsk hest altid islandsk hest smiley
    Min store kærlighed er min Ganti smiley

• #15   15. feb 2013 Én gang islandstosse, altid islandstosse - men jeg kan ikke sidde her og sige, at det kun er islændere, der dur, for jeg vil åh-så-gerne have en irish cob, selvom valget stadig ville falde på flergængeren, hvis jeg skulle vælge mellem de to. Jeg har været omringet af islændere, fra jeg var helt lille, og det er sgu ikke noget, man "bare" slipper igen - idéen om den lille, robuste hest dansende rundt på stubmarken - piaffe eller tölt, det er sgu lige meget, men det er bare noget, man aldrig helt kommer fra, når først scenen er sat og tanken tænkt....

• #16   15. feb 2013 der vil jeg vælge holsteneren - da den er en robust, men ikke tung hest med rigtig god springkraft smiley

• #17   15. feb 2013 Tja, min ynglingsrace er ikke så glamourøs. Jeg elsker fjordheste. Det gør jeg pga deres milde væsen, gode sind, alsidighed og hårdførhed. Jeg ejer en fjordhest nu og ham ville jeg ikke bytte for nogen anden hest i verden. Han kan trække en vogn, både 1 og 2 spand, gå dressur, springe, rides ud alene og med alle andre, være frisk og sjov med mig på ryggen og blid som et lam med min 6 årige datter. Han er min drømmehest.

profilbillede
  • #18   15. feb 2013 Hmm racen er svær da jeg synes at mange racer er dejlige, og det kommer jo også an på til hvilket formål. Men hvis jeg skulle udvælge en race skulle det nok være en welsh, som min gamle pony også var. Det er simpelthen bare sådan en dejlig race! smiley

Min drømmehest må nok være den der står ude i stalden nu smiley For noget tid siden havde jeg godt nok aldrig troet jeg ville sige det, men han er simpelthen bare for dejlig, og så kan han bruges til lidt af det hele, dog mest spring, men det er jo også fint når jeg er springrytter smiley Men også bare fordi han bare er min soulmate, og kan ikke forestille mig at skulle have nogen anden hest de næste maaaaaange år, også selvom jeg kun har to ponyår tilbage... Han skal ALDRIG sæges! smiley

profilbillede
  • #20   15. feb 2013 Hvor sjovt at så mange islænder tosser også er vilde med koldblodsracerne smiley

• #22   15. feb 2013 Jeg er mest til haflingerne eller de mere tunge koldblodsheste (-;
    Det der har fanget mig ved haflingerne er deres sind, og bare det at det er en super god allround hest.

• #23   15. feb 2013 Gimpe er min drømme hest... den hvide pre hingst med mere personlighed end en hel folkeskole til sammen smiley

Men har aldrig rigtig drømt om pre heste, jeg har altid været mere fan af welsh heste...

• #24   16. feb 2013 Hannoveraner, min Da Vinci er næsten drømme hesten, det eneste der mangler er lidt mere ridning i ham, men det arbejder vi på smiley

• #26   16. feb 2013 Jeg er ret glad for ox araberen, dog er jeg for høj til at ride sådan en fast.. Elsker ganske simpelt dens temp, udseende og godmodighed..

Er og ret vild med engelsk fuldblodsheste og trakehneren, det er ganske simpelt fordi det oftes har den der fremgang jeg elsker..

Men da jeg er sådant et skråmmel med lange ben og normal af bygning går det desværre ikke med disse lækre, yderst smukke heste der har temp efter min smag.. Her er dansk varmblodshestene gået lige ind i hjertet.. Synes de laver nogle gode kvalitets heste med et temperment efter hvad den enkele rytter kan ride.. Og tidsmæssigt laver det nogle smukke heste med gode overlinier, hvor jeg førhen har været faldet for de smukke lidt spinkle heste med fremgang dog med det minus at lænden ofte kan være lidt stram, føler jeg jeg kan få den fremadgående hest med en stærkere lænd ved dansk varmblod.. De laver efter min mening kvalitets heste hvor man kan få det temperment man søger på en gang..

Kommentér på:
Favorit race?

Annonce