Favorit race? {{forumTopicSubject}}
Hej vil bare hører om I har nogle favoritracer og hvorfor?
svar som: fordi en ser sød ud, er yderst velkommende
Man er meget velkommen til at beskrive hvordan ens drømme skulle se ud
Min er PRE andalusier, derfor jeg også købte en
drømmehest nr. 1: en stor robust og sort PRE hingst - ejer nu, så nye drømmehest er:
drømmehest nr. 2: en stor robust silver dapple PRE hingst
Jeg har elsket PRE siden jeg så dem i hesteracebogen for første gang. De så bare så venlige ud, eller romernæsen og den stærke krop. Deres temperament sidder lige i skabet til mig, som en tiggende bombe der kun går af når man beder den om det
Af natur er de velopdragen og skikkelige, selv hingstene er søde.
Jeg er mest til den mere robuste PRE og ikke den slanke sporty model der ses mest herhjemme. Hvis I ser min egen (billedet), kan I nok også se at han er lidt af en tank sammenlignet med den sporty model
PS ville blive rigtig glad hvis der ikke bliver startet en 'krig'
jan 2012
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 562
Og ved heste falder jeg altid for anden særlig race ved ikke hvorfor? Jeg syntes det kunne være bedre at have en ren racet kan ikke forklare hvorfor. Jeg syntes bare også altid de er så smukke og dygtige både i dressur og spring og jeg søger jo en hest der kan bege dele....
dec 2011
Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
Lige nu har vores hoppe en bolle i ovnen, som jeg håber bliver min "nye" drømme hest (har allerede haft drømmehesten), som ifølge min plan kommer til at se således ud:
- Køn: Hingst
- Farve: Amber cream champagne solid (evt. med aftegn)
- Højde: min. 156 cm/stg.
- Bygning: Som sin mor
- Gang: Som sin far
Hvis jeg skal vælge en race jer ikke har selv, er favoritten uden tvivl en Marwari. Elsker dem simpelthen, og så går de for at være iltre, hvilket jeg rigtig godt kan lide.
Jeg har set én enkelt i flaxen sorrel, og det er og bliver yndlingsfarven.
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Sådan ca. alle racer :o). Jeg falder for alle heste, bare personligheden passer. Så selvom jeg gerne vil ride dressur så falder jeg for en pony araberblandning med ondt i ryggen, en fjordhest uden tavle med pony mål og med ingen gang.
Har joket til min veninde med at jeg nok enten ender ud med det jeg aller mindst til have; en kedelig brun DV/blandingshest med ingen aftegn, ellers så ender jeg med en der er modsat det jeg gerne vil med min ridning fx en fjordhest uden tavle der ikke ejer rygsving.
Jeg har dog en svaghed for "rigtige" koldblods alla Shire, Jyde, Belgier, Sufflock Punch, Bollounaris ( staves? ) og andre i den dur også især hvis de kommer op i en MB i dressur, det ville jeg gerne.
Personlighedsmæssigt er jeg ikke særligt kræsen, bare hesten ikke er en af de der er meget vågen og stikker af fordi den blev bange. Jeg vil gerne kunne slippe tøjlerne på skovtur.
mar 2008
Følger: 219 Følgere: 181 Heste: 5 Emner: 144 Svar: 1.345
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 287 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.716
de er simpelthen bare fantastiske !
her er et billed af mit livs kærlighed Sölvi
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
Hygge (tricks osv.) - Shetlænder. Synes de er så fantastiske at have med at gøre, og ja, elsker dem simpelthen bare
Turridning - uden tvivl en islænder. Ville elske at tölte afsted i naturen, eller flyve derudaf i fuld galop
Dressur - nok noget Trakehner, Holstener eller Hannoveraner
Spring - uden tvivl Selle Français
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 230
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 192
Min store kærlighed er min Ganti
mar 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Heste: 1 Svar: 913
nov 2005
Følger: 164 Følgere: 160 Heste: 3 Emner: 84 Svar: 431
apr 2010
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 219 Svar: 677
mar 2007
Følger: 128 Følgere: 79 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 624
Min drømmehest må nok være den der står ude i stalden nu
dec 2011
Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 6 Emner: 6 Svar: 170
Det der har fanget mig ved haflingerne er deres sind, og bare det at det er en super god allround hest.
okt 2005
Følger: 137 Følgere: 114 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 456
Men har aldrig rigtig drømt om pre heste, jeg har altid været mere fan af welsh heste...
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 187 Svar: 896
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 785
Er og ret vild med engelsk fuldblodsheste og trakehneren, det er ganske simpelt fordi det oftes har den der fremgang jeg elsker..
Men da jeg er sådant et skråmmel med lange ben og normal af bygning går det desværre ikke med disse lækre, yderst smukke heste der har temp efter min smag.. Her er dansk varmblodshestene gået lige ind i hjertet.. Synes de laver nogle gode kvalitets heste med et temperment efter hvad den enkele rytter kan ride.. Og tidsmæssigt laver det nogle smukke heste med gode overlinier, hvor jeg førhen har været faldet for de smukke lidt spinkle heste med fremgang dog med det minus at lænden ofte kan være lidt stram, føler jeg jeg kan få den fremadgående hest med en stærkere lænd ved dansk varmblod.. De laver efter min mening kvalitets heste hvor man kan få det temperment man søger på en gang..
Favorit race?