{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.711 visninger | Oprettet:

Dressur Sadel med kort anlægsflade OG blødt sæde OG stor knæstøtte OG... OG... {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg overvejer at sælge min sadel af flere årsager som jeg ikke vil gå i dybten med her.
Jeg har pt en Bates Innova str 0 exteded counture blocks. ( dvs 16,5-17" samt ekstra stor knæstøtte)
Super lækker sadel som er så blød at sidde i at det er som en lækker læder sofa smiley og med mine ret spidse sædeben kræver det bare at jeg har en meget meget blød sadel ( i sædet) så jeg ikke får ondt af at ride i den. Jeg kan desuden godt lide meget knæstøtte og dybt sæde.
Hvad hesten angår er det en kortrygget Trakehner med stor araber andel så hun må helst ikke gå med en 17" sadel eller dvs, hun kræver en sadel med kort anlægsflade. Jo kortere jo bedre. Jeg rider selv fint i 16 eller 16,5" men andre må jo også gerne kunne sidde i sadlen så som hoppens part, min kæreste, veninder mv.
Jeg leger lidt med tanken om en bomløs men har ikke set nogen som jeg synes ser ud til at have noget synderligt i knæstøtte eller sædedybde.
Min hoppe er meget sadelsur og har været det med ALLE sadler siden hun blev tilredet, pga en på daværende dårligt tilpasset tilridningssadel. Jeg tror umiddelbart at det nu er noget indlært og at hun kun mentalt forbinder gjord/sadel med dengang for hun har haft mange andre sadler siden. Hun bliver passet med fys som ikke ser noget ridebetonet rygproblem men tænker at der måske alligevel er noget jeg kan gøre for hende smiley

Så opsummeret: kan du anbefale en sadel som har/er;
Dybt sæde, BLØDT sæde, stor knæstøtte, kort anlægsflade, evt bomløs men kun en mulighed, evt med udsk. Kopjern, samt overkommelig pris.
Hvis du kan skrive lidt om en sadel der kun opfylder nogle af ønskerne er det også en velkommen besvarelse smiley
Kender du en springsadel med lignende kvaliteter er jeg også lidt på udkig efter sådan en.
Og det er selfølgelig ikke til skade hvis det er en der kan findes brugt til overkommelig pris.
20000kr s sadler som ikke findes på brugtmarkedet er bare ikke en mulighed...
Kom frisk med info, råd, indputs :)H


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressur Sadel med kort anlægsflade OG blødt sæde OG stor knæstøtte OG... OG...
  • #1   23. feb 2013 Jeg har rigtig god erfaring med spalding sadler :)!!!
    Super god pasform, rigtig god støtte, meget blødt sæde - gode til de fleste slags heste med forskellige former og størrelser.

    ny pris; 18.000, men du kan finde dem brugt helt ned i 6000 smiley

    Held og lykke med sadel-jagten


  • #2   23. feb 2013 Prøv at tjekke en Kentaur Ithaka - Er en sadel med kort anlægsflade og tilbageskårne knæpuder, der giver ekstra skulderfrihed for hesten.
    De koster 8500 kr, mener jeg - og er en dejlig sadel (især til prisen) som så vidt jeg ved både har rimelig store knæpuder og dybt sæde. Det er samtidig også en sadel, der kan ændres meget, da bommen kan gøres både smallere og bredere.
    Håber du kan bruge mit svar smiley


  • #4   23. feb 2013 Spalding, dem vil jeg lige læse om smiley tak

    Har også kun hørt godt om kentaur, er den model blød i sædet?

    Pigen med...
    Den du har til salg, er den en mærkesadel der er ombygget eller er den bygget til din hest fra bunden?


  • #5   24. feb 2013 Har ikke prøvet at ride i en Ithaka - men har selv en Kentaur Elektra New, som jeg synes er dejlig blød i sædet - så mon ikke den anden også er det smiley

  • #6   24. feb 2013 Sommer Magnus har en ret kort anlægsflade. Hvordan den er mht sæde og knæstøtte ved jeg ikke......

Kommentér på:
Dressur Sadel med kort anlægsflade OG blødt sæde OG stor knæstøtte OG... OG...

Annonce