{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

fordele/ulemper ved 3-delt bid? {{forumTopicSubject}}

hejsa

ja jeg har jo hørt så meget om 3 delt bid, at det skulle være mere behageligt for hesten osv osv... så sådan et måtte jeg jo have til isabella...

jeg red så med det for første gang igår.... og isabella bryder sig bestemt ikke om det bid...

men hun er jo også vant til et 2 delt plastik bid... og skal pludselig gå med et 3 delt messing bid...

jeg tror nok det skal komme, hun skal jo bare vænne sig til det....

jeg skal i hvertfald love dig at hun skummede i munden da jeg var færdig med at ride, og det gør hun ellers sjælent... men jeg kunne kun få hende til at rigtig søge bidet i skridt igår. hvor jeg med det andet plejer at kunne i alle 3 gang arter... men som sagt hun skal nok bare lære det??

hvad er jeres mening om 3 delt bid???

er det blidt for hesten????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fordele/ulemper ved 3-delt bid?
  • #1   26. nov 2006 Jeg rider med 3-delt både i spring og dressur, og især i spring synes jeg det har hjulpet meget, Gunner havde det nemlig meget med at løbe, men det hjalp da han fik sådan et bid i munden ;).
    Virker jo egentlig underligt, for det er jo blødere end to-delt?

• #2   26. nov 2006 Jeg har hørt at 3-delt er lidt skarpere end et 2-delt ?

• #3   26. nov 2006 Line - Ja ikke? Det vil jeg jo også mene, men da jeg spurgte i butikken sagde de at det var blødere :S

• #4   26. nov 2006 de sagde i forretningen at et 3 delt bid kan være skarpere HVIS man sidder og saver sin hest ned.. men hvis man arbejde stille og roligt var det blidere og mere behageligt end et 2 delt, fordi et 3 delt ikke trykker så meget på tungen/ganen....

• #5   26. nov 2006 Det er ikke skarpere, med blider, da det ikke kan lukkes så meget sammen som et to delt...

Desuden så kan det ikke nive hesten, som et todelt kan...

Jeg skal ihvertfald ikke have andet en tredelt smiley

• #6   26. nov 2006 Jeg rider med 3-delt på Absalon.
    Fordi det er blødrere i munden på ham (:

Det 3-delte kan jo forme sig mere i hestens mund, end det 2-delte, vil jeg sige.
    Men jeg rider med det, fordi det ikke er så skarpt (:

• #7   26. nov 2006 Okay, hehe..

• #8   26. nov 2006 det to delte jeg havde før.. var noget tykkede der hvor det sidder i hestens mundvig...

og mit 3 delte er noget tyndere.. men i forretningen sagde hun at det ikke gjorde noget så længe jeg ikke savner min hest i munden.

hun sagde også at et lidt tyndere bid er bedre for hesten, da der faktisk ikke er plads til de tykke bid i ret mange hestes mund

• #9   26. nov 2006 Sandie, et tyndt bid er skarpere end et tykt bid, det er forskelligt fra hest til hest hvad der er plads til..

• #10   26. nov 2006 Og så er det rigtig hvad Camilse siger..

• #11   26. nov 2006 3-delt er mildere end 2-delt. Et 2-delt kan "deles" i to, altså hvis man bøjer den sammen går den i en spids vinkel på hestens tunge, hvilket ikke er specielt behagelig for hesten. Et 3-delt derimod er blødere da den ikke har samme skarpe vinkel.

Rider selv med 3-delt på Filippa. Et vor der er en bevægelig plade i midten. Før havde hun det med at tygge helt vildt på biddet, men efter jeg har fået den her gør hun ikke. Nu går hun og leger en smule med pladen og det får hende til at søge mere til biddet ..

• #12   26. nov 2006 jeg rider med tre-delt på wanna-bell fordi det har hun altid været van til. men det var meningen at når jeg skulle springe at jeg ville bruge 2-delt men så gik hun da helt bananas.
    jeg mener at 3-delt er blødere end 2-delt.

• #13   26. nov 2006 jeg skal selv ha en tyndt 3-delt muffebid til Bonnie, fordi det er blødt, men også fordi Bonnie ikke har særlig meget plads i sin mund, med de bid jeg rider med nu, er for tykt, så hun går og åbner munden sådan vipper læberne op og sådan noget, fordi hun ikke har plads til sin tunge og biddet..

• #14   26. nov 2006 Det virker blødere for hesten, end et 2-delt bid, fordi at det ikke går op i hestens gane på samme måde som det 2-delte - fik jeg at vide, i hvert fald :bb

Rider med et tredelt bid i dressur på Fuus, og det går han rigtig godt med .
    Eller, det er faktisk det der Herman Sprenger bid, hvor der er sådan en 'dreje-dims' i midten af det midterste stykke, hvis man kan sige det sådan . Hehe .:bb

• #15   26. nov 2006 Rider selv med tredelt, og jeg er rigtig tilgreds. Men nogen heste kan bare ikke lide det fordi det er "for levende" i munden på dem.
    Måske skulle du overveje bare at ride med to-delt?

• #16   26. nov 2006 Jeg rider selv med tredelt, (Bare ikke lige på Pento, fordi at det er for tykt), og det giver altså resultater hos mig, selv når TicTac løber af helvedes til, men det skulle altså være blidere, fordi at trykket fra tøjlerne ikke får det til at slå op i ganen på hesten...
    Men er det et tredelt bid med sådan en bevægelig kugle på det midterste led? For så kan det godt tage lidt tid for din hest at vænne sig til det...

Kommentér på:
fordele/ulemper ved 3-delt bid?

Annonce