{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Gik ind på folden og blev sparket af min hest - rasende! {{forumTopicSubject}}

Havde ellers en super hyggelig dag med min veninde og vores to heste i dag. Vi havde striglet og hygget, og så stod vi lige og græssede med dem, da der kommer en pige på omkring 8 år hen til os. Hun fortæller os så, at hendes veninde for halvanden uge siden, "var kommet til" at gå ind til vores heste, og "var kommet til" at placere sig bag min hest, så min hest havde sparket hende. WHAT? For halvanden uge siden, og der var ingen der lige kunne have informeret mig om, at min hest havde sparket en lille pige, så hun slet ikke kunne få luft? Hun kunne have været død! Og hvorfor er det en lille pige på 8 år, og ikke den sparkede piges forældre, der må ende med at sige det?
Og ikke nok med det, så viser det sig selvfølgelig at være den pige, der mange gange har stået og set på vores heste mens vi var der, og som vi har fortalt mindst 10 gange, at hun ALDRIG NOGENSINDE måtte gå ind til hestene, og slet ikke når vi ikke var der, fordi min hest er meget farlig for fremmede. (Hun har været ude for nogle ting i livet, som gør, at hun ikke tager nogle chancer med fremmede, og der skal ingenting til, før hun går i forsvars-mode)
Nå, men vi sætter så hestene tilbage på folden, hvorefter vi går over til pigens hus, for at snakke med hendes forældre, for det kunne jo også være, at hun ikke havde fortalt dem det. Vi møder hende og hendes far ude at gå, han var godt klar over det, men han virker ikke til at ville snakke med os, og siger ikke andet end "hun har lært det på den hårde måde" og forsøger hele tiden at fortsætte hans gåtur.

Jamen altså?! Hun går ind på min venindes fars grund, går ind til hestene, som vi har fortalt hende utallige gange, at hun under ingen omstændigheder må, og så får jeg ikke engang at vide, at min hest har sparket hende. Og min hest har været lidt mærkelig i den sidste tid, som jeg ikke kunne forstå, men det forstår jeg da num og det har helt sikkert været en dårlig oplevelse for hende også..

Er så sur lige nu, havde bare lige brug for at komme ud med det.


Kommentarer på:  Gik ind på folden og blev sparket af min hest - rasende!
  • #1   3. mar 2013 Man går da ikke bare ind til andre folks heste? Det er okay man snakker med dem over hegnet og sådan, men man går ikke bare ind til fremmed heste og slet ikke hvis man ikke har fået lov... Underligt

  • #2   3. mar 2013 sindsygt dårlig opførsel fra faderens side! Hvad sker der lige i hovedet på ham?

  • #3   3. mar 2013 Man kan fortælle børn, de ikke må noget en million gange, men for hver gang du fortæller dem, de ikke må, så bliver det lidt mer spændende at gøre det.
    Specielt, når man er en pige på 8 år og rigtig glad for heste, så vil man rigtig, rigtig gerne ind og snakke med dem på folden.

    Det er bare brand uheldig, at din hest reagerer sådan.

    Jeg kan også godt forstå pigens far. Han er nok også lidt chokeret over oplevelsen. Også selvom, du ikke lige fik den opfattelse af ham. Men vi tackler alle traumatiske oplevelser forskelligt. smiley


  • #4   3. mar 2013 Ja hun har da vist lært det på den hårde måde. Pyha hvor er det godt der ikke skete mere!
    Og hvad skulle faderen har sagt el gjort? sagt undskyld eller hvad? Måske er han glad for datteren er i live selvom hun havde gjort noget dumt.


  • #5   3. mar 2013 Puuha, ved ikke hvordan jeg ville have reageret!

  • #6   3. mar 2013 Ju v: Ja, det synes jeg godt han kunne smiley synes bare han virkede utrolig ligeglad, og det er altså slet ikke ligemeget for mig.

  • #7   3. mar 2013 Ju v: Ja, det synes jeg godt han kunne smiley synes bare han virkede utrolig ligeglad, og det er altså slet ikke ligemeget for mig.

  • #8   3. mar 2013 jeg ville nok også være sur men igen heldig hun kun fik sparket luften ud af sig...tænk hvis hun var blevet ramt i hovedet..puha.
    min gamle traver var når hun havde føl decideret livsfarlig for ALLE undtagen mig..
    hun var en sær gammel krikke som dagen inden jeg i sin tid hentede hende blev sur på en dobermann der rendte i stalden og hun tog lige fat i den og knækkede nakken på den.
    af den grund havde jeg skilte på folden hun gik med hvor farlig hun kunne være. det kunne holde folk væk.
    en hest der går til angreb med blottede tænder som virkelig er gal er godt nok ikke at spæge med..


  • #9   3. mar 2013 Ju v: Ja, det synes jeg godt han kunne smiley synes bare han virkede utrolig ligeglad, og det er altså slet ikke ligemeget for mig.

  • #10   3. mar 2013 Det er ulovlig indtrængen, og det kan meldes. Giver dog Katrine ret.

  • #11   3. mar 2013 Hov, mente Pernille!

  • #12   3. mar 2013 Hos os har vi en regel om at børn ikke må færdes på folden. Selvfølgelig ikke alle der følger de regler. Men må give faderen ret at nu har hun lært det, det er ærgeligt din hest har det skidt efter, men nu har pigen forstået hvorfor i siger som i siger og så gør hun det forhåbentlig ikke igen. Vi har også en ung pige der kommer og giver hestene gulerødder hos os, hun har fået af vide at hvis der ikke er nogen, ligger man gulerødderne i krybben, og ellers skal hun have den person der nu er der med ud på folden.

  • #13   3. mar 2013 nej men sur el rasende ville jeg nok ikke være.
    Ville være utrolig ked af det, hvis min hest havde sparket en anden på folden-stalden osv og en 8 årig tænker måske ikke lige så langt altid.

    Ville i hvert fald ikke skyde faderen noget i skoen.
    Og fik du snakket med pige så du kunne få en foklaring på hvad der skete?


  • #14   3. mar 2013 Nej det gjorde jeg ikke, for som sagt, var faderen ikke interesseret i at snakke, og hun fulgte jo med. Man er ikke dum som 8-årig, og burde være modtagelig for beskeden, når vi siger at hesten sparker, bider og er farlig. jeg er bestemt også ked af det, det har jo ikke været rart for nogen, men jeg er sur over, at man ikke får det af vide noget før. Ville du ikke gerne vide, hvis din hest havde sparket nogen? smiley

  • #15   3. mar 2013 åh æv det er da godt nok en træls oplevelse. Krydser fingre for at hun nu har lært det. Men ja, hvor ville man da ønske at folk kunne være mere ærlige og sige tingene med det samme nogen gange. Men tror tit at det sker at man bliver fej/bange og håber på at fx ejer ikke finder ud af det. Det er dog ikke den rette måde, men syntes desværre ofte at jeg har set det ske sådan. Især ved 8-11årige børn der ikke har den allerbedste opdragelse med hjemmefra.
    MAn må jo håbe at det bliver bedre senere hen i deres liv smiley Det er i hvert fald ikke optimal konflikthåndtering smiley Med ærlighed kommer man længst.


  • #16   3. mar 2013 Jo hvis det var det du var sur over. Jeg ville bestemt også gerne ha besked hvis min hest havde lavet sådan et stunt!

  • #17   3. mar 2013 Det er mest det jeg er sur over ja, med det andet har jeg blandede følelser, selvfølgelig lettet over at det ikke skete mere, irriteret og faderens ligegyldighed (både med hensyn til, at han ikke ville snakke, og at han ikke havde kontaktet mig), og er ked af, at min hest reagerede som hun gjorde, selvom det ikke overrasker mig..

  • #18   3. mar 2013 Og så er jeg også lidt sur over/kan ikke forstå, at pigen ikke ser alvoren i, at hesten er farlig for hende, når det er blevet understreget så mange gange - også selvom hun er 8 år smiley

  • #19   3. mar 2013 Børn fatter klap nu om dage..
    Vi havde for nogen år siden en masse heste/ponyer til at stå på rideskolens store græsfold.
    Ligepludselig en dag vi kommer derud, mangler der en pony (dette var ikke jordens venligste hest) Da vi så kommer ind i ridehallen på rideskolen, ser vi satme 2 piger (ca. de 8 år også) der løber rundt med den stakkels pony. De har sat et højt spring op hvor de løber hen til for at få dyret over. Og den sveder ret meget, så gud ved hvor længe de har 'leget' med den...
    De fik sig også noget af en skideballe! Der kunne jo have været sket hvad som helst...
    Hvad går der igennem hovedet på folk??
    Man går ikke bare ind til andres heste, forstår godt du er gal!
    Og helt forkert reaktion fra farens side af...


  • #20   3. mar 2013 Fun: uha, ja det kunne også være endt galt smiley mener også, at de burde kunne forstå en besked i den alder..

  • #21   3. mar 2013 En på 8 kan ihvertfald godt forstå at noget er farligt. Så aner ikke hvorfor de så gør det... Utroligt

  • #22   3. mar 2013 Nu kan det godt være at jeg bliver sablet ned, men well.. Here goes.

    Pigebarnet har fået at vide op til flere gange at hun ikke må gå ind til hestene, da det kan gå grueligt galt. Hun vælger så at gøre det alligevel, så jeg har faktisk nada sympati. Hun kunne have lyttet til hvad der er blevet sagt til hende, men det gjorde hun ikke. Så må man lære det på den hårde måde. Ligesom hvis et barn smækker hånden ned på en varm kogeplade, selvom denne har fået at vide at det må man ikke, fordi det går galt. Sur røv, du.

    Havde jeg været vidne til det du har Fun, så havde jeg trukket ungerne i ørerne hjem til deres forældre og givet dem en skideballe af en anden verden, så de aldrig turde komme igen.

    Jeg er meget hård og kontant, men jeg har nul tålmodighed og nul sympati for mennesker der laver lort i den, på trods af at man fortæller dem at det skal de ikke.. Og børn går også ind under den kategori.


  • #23   3. mar 2013 Vi fik ejeren af ponyen til at komme. Hun skælde dem simpelthen sådan ud. Hun ringede også til deres forældre og de blev sendt lige hjem. De gik ihvertfald begge grædende derfra, og vi så dem aldrig igen smiley De lærte noget

  • #24   3. mar 2013 Fun - Fantastisk. Møgunger. Håber at lille pony også var ok efter en noget stressende oplevelse..

  • #25   3. mar 2013 Heldigvis skete der ikke noget. Og ponyen tog det overraskende pænt. Så det kan man kalde en heldig situation smiley

Kommentér på:
Gik ind på folden og blev sparket af min hest - rasende!

Annonce