{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Er jeres hest forsikret? {{forumTopicSubject}}

Er jeres heste forsikret?
Hvor gamle er de?
Har i fået dækket mange dyrlægeregninger?
Hvor meget betaler i?
Og betaler i selv?
Og hvor er den forsikret henne?


Jeg fik foræret en hest i september og den er ikke forsikret. Jeg betaler alt til den selv, og overvejer derfor om jeg skal forsikre hende nu da jeg snart måske skal studere. Men så skal jeg også ligge penge i til en handelssundersøgelse, så vil høre hvor mange der egentlig har forsikret deres heste, til hvor mange penge osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeres hest forsikret?
  • #1   8. mar 2013 mine er ikke længere forsikret, de var kun livsforsikret, og det var de alm. brand.

  • #2   8. mar 2013 Da jeg havde Safir:
    Han var forsikret for 30.000, liv, uanvendlighed, syge osv. Bare alt.
    Havde alm brand, de betalte 60% af dyrlæge uden selvrisiko.
    Har aldrig haft problemer med dem. Da Safir fik kolik og skulle aflives, var der heller ingen problemer med at få hans livsforsikring udbetalt. Jeg betalte ca 5000 om året.
    Jeg havde ham fra han var 10-15.


  • #3   8. mar 2013 Min store dreng er, den lille bliver om 2 uger smiley

    Min store dreng er forsikret for 50.000,- har sygeforsikringen der betaler 75% af akute dyrelæge regninger, jeg har på 4 år fået dækket 150.000 i dyrelæge regninger har selv betalt 50.000 i dyrelæge regninger. Han har været indlagt 1 uge med kolik i blindtarmen, så har han haft en seneskade hvor han blev kørt til dyrelæge en gang om ugen i 1 år og 1 gang om måneden i 1 år, i denne månede har jeg haft dyrelæge til ham 4 gange, først almindelig vacc. Så røg han i et bundløse huld efter at være gået gennem hegnet, og fik en masse skræmmer, der havde jeg dyrelæge, 2 dage efter gik der infikton i det ene ben så der havde jeg dyrelæge ude igen, og i mandags ville den ikke stå på et forben, så der blev han indlagt i Faxe, muligvis med et brud på hovbenet, intet kan dog ses på rønken endnu:)

    Så med ham har jeg været lykkelig for min forsikring, min gamle pony havde jeg 4 år uden forsikring ingen problemer med den:)

    Jeg giver 6000,- om året for forsikringen så altså 500 om måbenden


  • #4   8. mar 2013 Jamile - hvor er han forsikret henne?

  • #5   8. mar 2013 Jeg har tryg og har ingen selvrisiko smiley

    De dækket også ohios skinsigrafi

    Ohio er 10 år


  • #6   8. mar 2013 Hilling er forsikret for 30.000 og har både livs forsikring og dyrlæge forsikring i Dansk Hesteforsikring. Hilling bliver 3 år til maj. Jeg har ikke haft brug for dyrlæge til hende endnu heldigvis, men har haft kiropraktor som de også dækker. Har aldrig tidligere haft problemer med at de ikke ville dække en regning.
    Der er en ganske lille selvrisiko. Mener det er 400 eller sådan noget.
    Jeg giver vidst 2200 om året for det og betaler den selv.

    Jeg kan kun anbefale at få hesten livs og dyrlæge forsikret. Især når man er studerende og bare ikke kan magte at stå med en stor regning. Uheld sker og det er bare så rart at man ikke behøver bekymre sig om nogen kæmpe regning og bare kan give den alle de behandlinger den har brug for.


  • #7   8. mar 2013 Jeg har min forsikret for 25.000 kr, både livs -, uanvenligheds - og sygeforsikring. Jeg betaler lige omkring 5000 kr årligt. Er forsikret i First.
    Har ejet hende i 14 måneder og har heldigvis ikke haft brug for det endnu smiley
    Hun bliver forresten 7 år til april.


  • #9   8. mar 2013 Min Frieser er livsforsikret for 40.000 kr., foruden jeg selvfølgelig har alle hestene lovpligtigt ansvarsforsikret. smiley Kan ikke helt huske, hvad jeg giver i årlig præmie, men mener det ligger omkring 3.000-4000 kr.

    Sygeforsikringen har jeg dog droppet, da den var blevet ekstremt dyr - jeg vælger i stedet at sætte lidt penge til side til, hvis nogen af dyrene bliver syge. smiley


  • #10   8. mar 2013 Min hest har det. Han har haft dyrelæge ude 4 gange på under et halvt år, og der var det både med røngten scanning, og mange andre ting, hvor de betalte 80%, så vi skulle ikke af med særlig mange penge. Han er forsikret hos Tryg, men ved desværre ikke hvad vi giver, da det er noget mine forældre står for smiley

  • #11   8. mar 2013 Mine er kun ansvars forsikret dog skal tulip og rosa dyrlæge forsikres de andre skal ikk da det penge ud af vinduet..

  • #12   8. mar 2013 Er jeres heste forsikret?
    - ja HELDIGVIS!!! ellers havde jeg været i kæmpe minus lige nu!

    Hvor gamle er de?
    - Det er en hopper fra 2001, så hun bliver 12 i år

    Har i fået dækket mange dyrlægeregninger?
    - Helt vildt, det løber nok op i 10-14.000 inden for det sidste år.

    Hvor meget betaler i?
    - er lidt i tvivl, for det er lige steget, men mellem 5 og 6000 mener jeg.

    Og betaler i selv?
    - Nej, min far har taget den udgift på sig og det er jeg super glad for!

    Og hvor er den forsikret henne?
    - First Horse


    Min hest Madame, er forsikret for 35000 i liv, 25000 i uanvendlig og så sygeforsikting. sygeforsikringen er jeg super glad for for hun har været meget skadet det sidste år.


  • #13   8. mar 2013 Min pony er ikke, fordi den er bange for dyrelægen, så de kan ikke få lov til at lave undersøgelsen på hende,

  • #15   8. mar 2013 Er det ikk lov at der skal forsikring på ? Ligesom med hunde .. ?



  • #17   8. mar 2013 Eftersom vi har så mange så har vi valgt ikke at forsikre dem.. dog skal ridehestene forsikres, når vi har fundet det forsikringsselskab som vi synes lyder fornuftig..

  • #18   8. mar 2013 Min ridehest er forsikret, liv og sygeforsikring hos Alm brand. Hun er forsikret for 20.000 og det koster lidt over 4000 om året. Sidste år fik jeg en regning på 6500 og der fik jeg lige knap 3800 tilbage fra forsikringen, den er super rar at have når det brænder på.. Jeg betaler selv smiley

    Min hyggehest er bare dækket af ansvar under min indbo


  • #19   8. mar 2013 Er jeres heste forsikret? 2 af dem er, de andre 5 er ikke endnu.
    Hvor gamle er de? 17 og 12
    Har i fået dækket mange dyrlægeregninger? Næ det har aldrig været behov faktisk.
    Hvor meget betaler i? 6000 og 4000 årligt.
    Og betaler i selv? Nej min mor.
    Og hvor er den forsikret henne? Dasnk heste forsikring.

    Dette er KUN livs og sygeforsikring. Den på 12 er livsforsikret for 75000 og den på 17 for 50 000.
    Desværre vil det jo med tiden gå ned.


    Mine andre skulle gerne forsikres, dog kun til 5000 livs forsikring. Og min frieser til 10 000 og så stiger det i takt med hans uddanelse.
    Ellers er de jo med under min ansvarsforsirking.


  • #20   8. mar 2013 Absolut ja.

    Dansk hesteforsikring for 30.000 kr


  • #21   8. mar 2013 Vi har kun vores ansvarsforsikret. Det ville også blive hundedyrt at have forsikret alle dem vi har, så det har vi droppet for længe siden. Sygeforsikring har vi 7-9-13 ikke haft den store brug for. Vi ville have givet mere til forsikringen end vi har brugt på dyrlæge gennem tiden. Vi lægger lidt til side på vores budget til evt kommende dyrlægeregninger i stedet.

  • #22   8. mar 2013
    Hvad koster den der dækker dyrlæge regninger ? ( ved godt det kommer an på selvrisikoen ).


  • #23   8. mar 2013 Min Frieser dreng var livsfors. for 30.000 og uanvendelighed for 30.000. Sygefors. 75% af dyrlægeregningerne uden selvrisiko, dog max 25.000 om året. Jeg har Tryghesteforsikring. Jeg har givet 5600 pr. år? Jeg har haft rigtig meget brug for min, og det kan man jo aldrig vide. Men har været glad for min forsikring. Der er også ansvar i den forsikring.

Kommentér på:
Er jeres hest forsikret?

Annonce