{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Hvor meget kan jeg tage for det? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg oprettet mange emner efterhånden om parter og jeres holdning til det. Hvis vi nu skal have en part til den ene af vores hopper, ville jeg bare lige høre, hvor meget I synes vi kunne være bekendt at tage for det?

Kort om hesten:

Islænderhoppe, 7½ år, 130cm, super dygtig, lækker gang og masser af potentiale! Dog ikke altid den nemmeste hest i verden grundet tidl. dårlige oplevelser - skal støttes rigtig godt op om med alle hjælpere, rides for ben og sæde, og absolut ikke pilles i tøjlen. Rider man hende sådan, går hun super.

Hvad man må som part + muligheder:

Parten ville være 2-3 dage om ugen. Vi har på stedet roundpen og ridebane til fri afbenyttelse, og mulighed for køb af ridehuskort til nærliggende rideklub (15min skridt væk).
Stedet er beliggende i fantastiske turmuligheder - direkte nabo til tre forskellige skove, marker og kæmpe strand. Som part ville man måtte det meste, såfremt man red hende ordentligt. Dressur, ture, jordarbejde og evt. lidt spring når man lærte hende bedre at kende, hvis interesseren var for det. Mulighed for start af stævner engang imellem kunne komme på tale, dog ikke mange gange om måneden, og først når man kendte hende. Intet staldarbejde.

Krav til part:

- 14+
- Rutineret rytter, og villig til at ride og træne hesten på vores betingelser og præmisser
- Skal prøve hende et par gange, før der aftales nærmere, da kemien imellem hest og rytter betyder utrolig meget i dette tilfælde!
- Modtage undervisning i hvert fald det første stykke tid, helst af min underviser, men måske også af mig hvis tiden er til det.

Parten ville koste lidt mindre den første måned, da der her skulle finansieres undervisning for egen regning. Så her kommer mine spørgsmål:

- Hvad kan vi tillade os at tage for det henholdsvis den første måned (hvor prisen skal være lidt lavere)? Og hvad kan vi hæve den til derefter?

- Ville det være okay at sætte undervisning som et fast krav, hvis part ønskede at starte stævner?

- Er der ellers noget, I synes jeg skulle ændre? Ting, der spiller ind på prisen? Noget mere, parten bør have lov/ikke have lov til?

Jeg håber I vil svare, da jeg virkelig er blank på området, og det ville være til stor hjælp at høre jeres meninger om sagen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget kan jeg tage for det?
  • #1   12. mar 2013 Jeg ville helt sikkert forlange at parten fik undervisning ca. 1 gang i ugen uanset om vedkommende vil ride stævner eller ej. Derudover synes jeg det er stridt at tage penge for det, men det er jo åbenbart meget normalt at folk vil betale for det..

  • #3   12. mar 2013 Sofie - Jeg synes nu kun det er rimeligt, at part skal betale for det, da vi kun tilbyder parten som hjælp til en hesteløs pige - ikke fordi vi ikke har tid eller råd til hende.
    Part gør os dermed ikke en tjeneste, da vi lige så godt kunne ride hende selv de dage om ugen. Vi giver blot en anden muligheden for at ride vores hest nogle gange om ugen, uden nogen form for pasning eller staldarbejde. Det synes jeg nu er rimeligt nok, at vedkommende betaler for - han/hun får sin "egen" hest ca. 3 gange om ugen uden noget arbejde overhovedet. smiley

    Men tak for dit bud.


  • #5   12. mar 2013 Tusind tak fordi I gider svare!

    Vi har dog fået RIGTIG mange henvendelser allerede, så problemet er ikke at finde en, men simpelthen bare hvor meget man kan tillade sig at bede vedkommende betale? smiley



  • #6   12. mar 2013 Freja - Tak. Hesten står i Storkøbenhavn smiley

  • #7   12. mar 2013 Her på gården er parten på vores heste gratis, hestene skulde da gerne blive bedere og nemmere at sælge når de bliver redet.Pigerne får derudover rideudstyr og beklædning efter hvormeget de fobedre hestene samt lidt lommepenge til at gå i byen for.Vil de til stævner betaler vi også for det.

  • #8   12. mar 2013 Tja, kan høre på jer, at prisen nok ikke skal være det helt store smiley
    Hvad jeg glemte at skrive var, at vi også betaler start af stævner, hvis parten vil det.

    Hvad med 200 kr. om måneden den første måned, og derefter 300?


  • #10   12. mar 2013 Johanne.Ja udbud og efterspørgsel er forskellig fra egn til egn,København eller sjælland er det vist billigt,i dit område lyder det da rimeligt, Vi søgte en erfaren rytter til vores heste sidste år men der kom kun useriøse tilbud,så vi klarer os med de to unge piger vi har haft i et par år, så bliver de jo nok erfaren med tiden.

  • #11   13. mar 2013 Den simpleste og for mig nemmeste måde at udregne det på, er at regne ud hvor meget hesten koster at have stående pr. dag.
    I mit tilfælde ville det være 1400/31 = 45 kr.

    Og så udregne hvor meget det bliver i måneden. Hvis parten er der 2-3 gange om ugen, er det ca. 10 gange om måneden.
    45*10 = 450 kr.

    Når du så også kræver undervisning, som jo nok er på partens egen regning, kan man sætte den lidt ned. Så jeg i dit tilfælde ville jeg nok tage 350 kr. for det. smiley
    Hvilket stemmer fint overens med det du skriver længere oppe, med 300 kr. smiley

    Mht. den første måned, så har jeg altid givet den første måned gratis, fordi jeg ser det som en slags 'prøveperiode' for os begge to, hvor jeg kan se om jeg synes de passer sammen, når det bliver 'hverdag' (folk kan jo godt være anderledes når de er ude og prøve), og for at parten kan mærke om det hele nu også lige er hende. Derefter er prisen fast. smiley

    Hvis der er meget staldarbejde med, synes jeg man bør sætte prisen lidt ned, og også hvis der er mange specielle krav. Jeg synes dog dine krav er meget fine og meget normale, så det ville jeg ikke sætte prisen ned for. Så omkring 300-350 kr. vil jeg synes er helt fint. smiley


  • #12   13. mar 2013 Sofie - Der er intet forkert i at tage penge for det, da man som ejer også gør parten en stor tjeneste, ved at lade vedkommende ride sin hest. De får jo part fordi de typisk ikke har tid eller råd til egen hest. Så at have en hest som sin egen, men uden alle bekymringer og det endelige ansvar - både etisk og økonomisk - er meget billigt. Og jeg tror da det er de færreste hesteejere der bil betale for andres hobby, som man altså gør ved at tilbyde gratis part. smiley

  • Trine J
    Trine J Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 74
    #13   17. mar 2013 Jeg giver selv 350 kr. for min part og jeg synes det er MEGET rimeligt. Jeg kan sagtens forstå at man skal betale for at ride andres heste, og når det som her ikke er til pasning vil jeg bestemt mene at det er fint. Det kan måske være noget andet hvis hesteejer har brug for at der kommer en og ordner boks, foder o.lign et par dage om ugen. Synes de 300 kr. du nævner lyder rigtig fornuftigt, en for høj pris vil kunne skræmme ellers gode parter væk:)

Kommentér på:
Hvor meget kan jeg tage for det?

Annonce