{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

heste som æder træ {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en stald med forskellige heste. og de er begyndt af æde træværket i boksen. og alle træer på folden. de har frøgræs hø på folden.
sys det er mærkeligt.
fordre med natur musli fra hippolyt. og de står på træ piller - og får masser af hø.. og roepiller.

før brugte icelandic power fra brogården. de stod på halm..
og fik ik så meget hø.

hmm hvorfor æder de træ??
har nogen en ide?? de har lege tøj i bokse og hø hænger i net...??

jeg mener de må mangle noget men hvad??
håber i har en ide
hilsen kristi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  heste som æder træ
  • #1   19. mar 2013 de mangler halm.

Bare 2-3 kg halm pr hest om dagen er nok til at stoppe det.

• #2   19. mar 2013 Jeg vil også skyde på at de mangler halm, der er et stof i halmen, de vidst godt kan bruge. Jeg har også hørt det kan være en vane.

• #4   19. mar 2013 de mangler det træstof der er i halm smiley det kan jo også være kedsomhed, men det lyder til at i er gode til at aktivere dem smiley

• #6   19. mar 2013 Vi har et gammel kirsebær træ på folden, som hestene spiser barken af;)
    De mangler ikke noget, de har halm frøgræs og wrap, de tager ikke skade af det:)
    Men det er vel irriterende at de ødelægger deres bokse...:D

• #7   19. mar 2013 ja de har masser af frøgræs på folden. og selvom der er frøgræs på folden så æder de de træer.
    hmm ja ku prøve med halm.

lund og be prety fedt tip taaak

ja de er ikke meget inde. prøver en da af de skal hygge sig. taak for gode indput

• #8   19. mar 2013 Min hoppe gør det også, vi blev nød til at skifte en stolpe ud i dag, fordi hun snart havde gnavet den ud, hun får massere hø og halm, roepiller og vitamin tilskud...

• #9   19. mar 2013 Fedt tip sagde du det? Hestene mangler træstof. At smøre ting på så de ikke kan opfylde deres behov er da sorry to say mishandling. Heste har behov for halm. Får de ikke halm mangler de træ stoffet som flere siger. Du skriver det jo selv de stod på halm ingen problemer. Du tager halmen, pludselig begynder de.

Så giv dem dog halm som de mangler! Men måske bare mig der let at forarge her.

• #10   19. mar 2013 Emilie nogle gør det hvis de f.eks er begyndt kan de ikke bare stoppe, så det kedsomhed og vane. Krybbebidere osv har også behov for at bide i ting. Men ja det jo en helt anden debat. Oftest vil større folde løse problemerne med heste tygger bjælker på folden størrefolde og gerne mere en to heste, så de har nogle at lege med.

• #11   20. mar 2013 Tina vi har storre folde og træer de bide i på folden. plus frøgræs halm. vi er flyttet siden og har skiftet foder.
    halmen stod de på før sommer og flyttede dem så i den anden ende af landet. min hest åd ikke så meget halm før hun svinede det bare til..
    hvis du ligger mærke til det har jeg skrevet jeg ville købe halm de ku få. og så smøre noget på så de ikke bider. mere. for selvom de får halm, er det en vane som skal ud...

de har ikke bidt i træet i nogle dage. og læste på foderet af der i det gamle forder var træstof i , så vil nok skifte tilbage til det.,.,

de har os træ stykker i boksen de kan bide i..
    jeg er ikke ude på af mishandle hestene.
    de gjorde det efter nogle måneder. der var en i stalden som gjorde det og det smittede til de andre, tror jeg for da det bare var 2 heste var der intet. så kom der en ny og et par mdr efter startede de.. så ved ikke hva det er. brogården sagde dårlig vane. hippolyt sagde mgl på vitamin, og andre sagde kedsomhed. og tænkte hmm om andre havde samme problem??

Kommentér på:
heste som æder træ

Annonce