Hjælp til pony der vender rundt og løber:-) {{forumTopicSubject}}
Hej alle:-)
Jeg har tidligere oprettet et emne om at min pony ikke reagerer på mine ben som hun skal:-) Nu har jeg så prøvet at se i hvilke situationer hun gør det og hvad hun gør. Jeg har så fundet ud af at når jeg ligger benet til hende og lirker roligt med min tøjle (og self støtter med den anden) låser hun i halsen og løber med åben mund, jeg kan vende hende rundt men kun på den ene volte hvor jeg VIRKELIG skal bruge benmuller. Kan dette have noget at gøre med bidet og vil det hjælpe hvis jeg skiftede til bidløs som enlig er det jeg gerne vil?
Tak på forhånd
http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/946648-laere_at_ride_hest_for_ben_
apr 2008
Følger: 196 Følgere: 175 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 886
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.443
Det kan godt være biddet, som hun prøver at undslippe, når du siger hun åbner munden. Det er tit et tegn på irritation. Men det kan så sandelig også være din rolige "lirken" på tøjlen, som måske ikke er så roligt, som du tror.
Det kan også ske hun har nogle tandspidser, som generer hende, når du tager i biddet.
Det kan også være noget i ryggen, der generer hende og som får hende til at løbe. Og når du siger, at du kun kan stoppe hende på den ene volte, kunne det måske godt virke som om hun har meget ondt den ene vej rundt. (Eller også er hun bare stærkest den ene vej rundt, det er også en mulighed).
Synes du skal starte med at tjekke alt udstyret i gennem, og få hjælp til det, hvis du ikke selv ved hvad du skal kigge efter. Og ikke mindst tjek hvordan du får det lagt på hesten, det kan være sadlen ligger skævt eller for langt fremme/tilbage.
Dernæst skal du have en dyrlæge ud, som i sær skal tjekke ryg og mund.
Du skal ganske enkelt tjekke hver en lille tommer af hende, for at finde "fejlen", for hun ville ikke reagere sådan, hvis der ikke var noget galt
jul 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 291
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.443
jul 2011
apr 2008
Følger: 196 Følgere: 175 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 886
- min mening
jul 2011
Hjælp til pony der vender rundt og løber:-)