{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Hjælp til pony der vender rundt og løber:-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle:-)
Jeg har tidligere oprettet et emne om at min pony ikke reagerer på mine ben som hun skal:-) Nu har jeg så prøvet at se i hvilke situationer hun gør det og hvad hun gør. Jeg har så fundet ud af at når jeg ligger benet til hende og lirker roligt med min tøjle (og self støtter med den anden) låser hun i halsen og løber med åben mund, jeg kan vende hende rundt men kun på den ene volte hvor jeg VIRKELIG skal bruge benmuller. Kan dette have noget at gøre med bidet og vil det hjælpe hvis jeg skiftede til bidløs som enlig er det jeg gerne vil? smiley

Tak på forhånd

http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/946648-laere_at_ride_hest_for_ben_

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til pony der vender rundt og løber:-)
  • #1   21. mar 2013 Ville helt klart få en massør eller osteupat(staves?), til at kikke på det. For det kan sagtens være at den er låst, men ellers ja prøv et andet bid smiley

• #2   21. mar 2013 Du kan jo konstatere, at det du måtte gøre nu ikke virker, så du er nødt til st ændre kurs - sådan er det altid med ridesporten smiley
    Det kan godt være biddet, som hun prøver at undslippe, når du siger hun åbner munden. Det er tit et tegn på irritation. Men det kan så sandelig også være din rolige "lirken" på tøjlen, som måske ikke er så roligt, som du tror.
    Det kan også ske hun har nogle tandspidser, som generer hende, når du tager i biddet.
    Det kan også være noget i ryggen, der generer hende og som får hende til at løbe. Og når du siger, at du kun kan stoppe hende på den ene volte, kunne det måske godt virke som om hun har meget ondt den ene vej rundt. (Eller også er hun bare stærkest den ene vej rundt, det er også en mulighed).

Synes du skal starte med at tjekke alt udstyret i gennem, og få hjælp til det, hvis du ikke selv ved hvad du skal kigge efter. Og ikke mindst tjek hvordan du får det lagt på hesten, det kan være sadlen ligger skævt eller for langt fremme/tilbage.
    Dernæst skal du have en dyrlæge ud, som i sær skal tjekke ryg og mund.
    Du skal ganske enkelt tjekke hver en lille tommer af hende, for at finde "fejlen", for hun ville ikke reagere sådan, hvis der ikke var noget galt smiley

• #3   21. mar 2013 Okay tak for hjælpen jeg starter selv med at prøve at finde fejlen hvis det bliver ved skal hun selvfølgelig undersøges jeg har også fået at vide af folk som står der hvor hun står at det ligner uopdragenhed for da jeg var ude og prøve hende red tidligere ejer på hende først hvor man intet kunne se, så jeg ser tiden an i et lille stykke tid for det er ikke altid at hun gør det, det sker kun når været ikke er det bedste og hvis der ikke er andre på banen så hvis ikke det bliver bedre kontakter vi selvfølgelig dyrelæge:-)

• #4   21. mar 2013 Har du så tænkt på, hvad hun løber mod? Er det udgangen? smiley for så kunne det godt tolkes som uopdragenhed, hvis det kun er nogle gange og det kun er når du rider alene. Så er det træningen du skal se på. Men tjek for en sikkerhedsskyld udstyret, som du skriver, så er det da udelukket smiley

• #5   21. mar 2013 Altså det er altid i det samme hjørne og hun løber altid over mod den langside hvor foldene er:-)

• #6   21. mar 2013 Hvis det altid er det samme hjørne og med det samme ''mål''. Så er det enden dig der gør noget forkert eller også er den fræk, altså prøver dig af smiley
    - min mening

• #7   21. mar 2013 Det havde jeg også i tankerne da jeg kun har hafthende i 2 1/2 uge men jeg ville lige høre jeres mening for hun kunne jo have ondt:-)

Kommentér på:
Hjælp til pony der vender rundt og løber:-)

Annonce