{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kissing spines?
  • #2   22. mar 2013 Min viste i starten tegn på ømhed når sadlen kom på, og derfor longerede jeg ham i starten, men nu ligger jeg bare sadlen på i stalden og spænder den i hallen i løbet af en runde, og så hopper jeg op og rider som normalt smiley

  • #3   22. mar 2013 hej
    min var øm i ryg og fik taget røngten, der viste tætte torntappe og den skulle longeres med pesea line sele men den blev mere og mere sur og øm så de tog en scanning der viste ar 4 torntappe var knækket ( kan godt forstå den blev gal stakkels dreng) så han fik i en alder 6 år fred.
    men det jo nok sjældent de er knækket


  • #4   22. mar 2013 Det er jo meget forskelligt hvordan heste reagerer mht KS - da der er forskellige grader af KS, og heste har forskellig smerteterskel.. Nogle heste smider af fordi de har ondt i ryggen, andre slår med hovedet, prøver på at undgå at bruge ryggen, går meget imod. Er sure når gjorden spændes osv.
    Min egen har Magie har fået konstateret KS i mild grad. Det startede med at jeg fik tjekket sadlen osv. Fordi jeg troede det var den der lå og trykkede pga muskelsætning..
    Hun begyndte at strække sig som en hund når jeg hoppede op, gik meget imod på tøjlen (kom af at hun ikke turde bruge ryggen i frygt for at det gjorde ondt)
    kiggede konsekvent til højre når vi lavede parader..

    Det var meget 'små' tegn det startede med,og alle sagde ,hvorfor skal den i røgngten, den går så flot !! Men jeg kunne bare mærke at der var et eller andet som gjorde at hun ikke kunne yde det som jeg ved hun kan ...



  • #5   22. mar 2013 Du skal få røntgen af det. Der er forskel på hestens ridelighed, hvis kissingspines er i torntappenre før 8 er det sjældent det påvirker hesten, efter TP 8 kan det få konsekvenser ved overbelastning.

    Taler af erfaring da min unghest har maltrakteret sig selv og har fået kissing spine mellem TP 5 og 6


Kommentér på:
Kissing spines?

Annonce