{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mandler og nødder?
  • #1   22. mar 2013 Godt spørgsmål. Jeg ved det faktisk ikke, men hvorfor skulle de ikke kunne tåle det..? Hvis bare man sørger for at fjerne skallen, så burde det vel ikke være et problem...?

• #2   22. mar 2013 Alt med måde smiley

• #3   22. mar 2013 Dadler er det ikke bare tørrede abrikoser eller figner eller sådan noget, for så tror jeg sagtens de kan! smiley Men sukkerindholdet er jo meget højt, så det skal gives begrænset !

Men jeg er mere betænkelig med nødder og mandler. Hunde kan jo fx dø prompte, hvis de får dem. Mange hunde kan ikke tåle det, men der er selvfølgelig også mange som kan smiley

• #4   22. mar 2013 Ehm, jeg tænker mere hvorfor er det relevant?

Du kan jo altid kontakte en dyrlæge eller agronom hvis du vil have et sikkert svar, for jeg ved det ærlig talt ikke. Jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne, men man ved aldrig. Og jeg har jo heller ingen uddanelse i det. Min ridelæres hest fik kolik fordi den spiste for mange af de der knopper på tidslerne og det var der da nok ingen der havde troet kunne ske..

• #5   22. mar 2013 For at vide om det kunne komme i godbidder (blendet), fordi jeg har en lille rest til at ligge, som vi ikke får brugt ellers.
    Det kan jo bruges som en erstatning for lidt lidt mel og honning/sirup fx.
    Kunne jo være der var nogen som vidste det smiley

• #6   22. mar 2013 Der er så vidt jeg ved blåsyre i hvilket heste ikke kan tåle
    (marsvin og hunde kan ihvertfald ikke af denne årsag da de kan dø af selv små mængder)

• #8   22. mar 2013 er ret sikker på at de ikke kan tåle det..
    så hellere være på den sikre side

• #9   22. mar 2013 Hvis det er pga blåsyre, så har det jo bare samme "effekt" som hørfrø, og kan derfor godt gives smiley
    Skallen på mandler er jo "nem" at fjerne! Den smutter man jo bare, ligesom når man laver risalamande smiley

• #11   22. mar 2013 Altså skallen på en mandel er som regel fjernet, når man køber mandler i Danmark. Men man kan altså godt få fat i mandler, som IKKE er knækkede, og det er skallen, som skal fjernes (ligesom på en nød/valnød).
    Der er ingen forskel på smuttede eller ikke smuttede mandler. Det er jo kun skind og ikke skal.

• #13   22. mar 2013 non: velbekomme smiley

Kommentér på:
Mandler og nødder?

Annonce