{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.554 visninger | Oprettet:

Mit hjerte græder:'( Dårlige lånere…..!! {{forumTopicSubject}}

Må bare ud med det, og sige til andre heste ejere. Pas på med at låne jeres heste ud.

Jeg overtog Gucci (som er en traver hoppe på 15 år) af min mester som bare ville slagte hende, hvilket jeg synes var synd da hun var en sund og rask hest:-)
Hun er den type hest der bliver tyk bare ved at se på en grønt strå;-) Og altid glad med masser af gnist, og føre hoppen i en flok:-)
Så jeg valgte at låne hende ud da jeg havde travlt og nok med heste.
Så kunne være rigtig fedt at finde et sted hvor man ikke skulle rende og se til den i hele tiden:-)
SÅ lavede en annonce her inde på HG med udlån af Gucci.

Så var der også en bruger herinde fra som henvendte sig.
Så Gucci kom til ringkøbing til en familie som virkede rigtig fornuftige. Troede jeg!!!
De ringede så en dag at de ikke kunne have Gucci mere.
Så måtte jeg få hende hentet hjem.

Så idag d 23 marts var jeg oppe og hente hende hjem…
Og et frygtelig syn mødte mig:-( En afmagret og af kraftet Gucci mødte mig, hun nogen som helt gnist og glæde:-(

Da jeg kom hjem med hende ville jeg lukke hende på fold.
På vej om i folden gik vi forbi en bunke tørre gran grene, som hun fløj i pga af sult. Så da hun kom ind på folden var hun ved at gå igennem hegnet ind til køerne hvor køerne havde en bunke hø..

Og så sagde de deroppe at Gucci havde haft dækken på hele vinteren, men taget den af igen!!!! Det gør man bare ikke og slet ikke i det her vejr!!!! Det er jo hjerne dødt!!!!

Man bliver bare så frustreret over sådan noget…. øv da….

Jeg vil ikke hænge nogen ud i offentlig forum. Men er der nogen der har behov for at vide hvem det er, kan i skrive PB...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit hjerte græder:'( Dårlige lånere…..!!
  • #4   23. mar 2013 Må indrømme jeg aldrig har fattet når folk siger "aldrig låne din hest ud"!
    Det er da bedre end at sælge den? HVis du sælger den så kan du jo intet gøre hvis folk behandler den dårligt, men hvis du låner den ud kan du hente den hjem? Jeg har haft udlånt heste og har været glad for det, netop fordi at jeg har kunne hente dem hjem.

Når det er sagt, så sikke en trist historie! Håber hun kommer sig.

• #5   23. mar 2013 Det er ganske forfærdeligt at den slags sker. Desværre er det jo ikke kun låneheste der ender sådan, men generelt en alt for stor del af danmarks (verdens) heste der ender på den måde fordi folk enten ikke har forstand på at ha den, eller bare er ligeglade...

Sørgeligt...

• #6   23. mar 2013 Det er godt nok for dårligt smiley

god bedring til Gucci, godt hun er kommet hjem igen !

• #7   23. mar 2013 Neeejnejnejnej! Hvor er det bare forfærdeligt!!

• #8   23. mar 2013 sikke noget øv!

• #9   23. mar 2013 Hold da op !
    Ville godt nok blive sur !
    - Håber du får fedet hende op igen så hun kan blive en sund og livsglad hest ! smiley

• #10   23. mar 2013 stakkels hest!:(

• #11   23. mar 2013 Det er jo bare det der ikke må ske! Af alle de super fornuftige og søde folk der findes i Danmark var du uhældig.
    Det er jo nok bare uærfarenhed, for jeg kan ikke tro at nogen ville gøre dette med vilje....:(

• #12   23. mar 2013 Hvor jeg føler med dig!

Jeg lånte også min ridehest ud til en herinde, men blev kontaktet af staldejer. Min ufattelig gode hest stod med rygsmerter med HÆVELSER over rygsøjle, vaccinationerne var udløbet og beskæringer manglede. Jeg havde endda betalt penge til tandraspning til låneren, men min hest fik aldrig ordnet tænder. Tilgengæld beholdte låner selv pengene.

Osv, osv osv. Mit hjerte græd også. Af afmagt og det jeg havde budt min hest hos en uduelig låner.

Jeg tvang låner til at betale mig penge retur - altså de penge jeg havde overført som tilskud til fx tandrasp.

Jeg kan også fortælle meget meget mere og mange flere detaljer.

Kæmpe kram til dig

• #13   23. mar 2013 Øv for en oplevelse /:

• #17   23. mar 2013 Non: Men besøger i ikke hestene? Da jeg udlånte Dino besøgte jeg ham 1 måned efter, og herefter besøgte jeg ham ca. hvert halve år + havde god kontakt og fik sendt billeder af hvordan det gik.

Naturligvis er det trist når det sker, jeg siger bare at jeg mener at det nemmere kan undgåes ved udlån end ved salg smiley

Jeg har haft udlånt 2 heste og har selv haft lånt et par heste, har aldrig haft noget grimt at sige. Har en gang oplevet en dårlig låner, hvor jeg hentede hesten hjem igen efter 1 md også var der ingen skade sket. Naturligvis er det dyrt, det er surt og det er forfærdeligt. Siger bare at hvis du sælger så har du da endnu mindre at skulle have sagt smiley

• #18   23. mar 2013 Sådan så hun ud da hun kom afsted i sommers til ringkøbing...

profilbillede
  • #19   23. mar 2013 Træls at nogle folk skal ødelægge det for os andre som evt søger lånehest og har i sinde at passe godt på dem som om det var vores egne... smiley

Nu har jeg selv haft lånt min gamle pony ud og det har KUN været positivt, men der der blev og jævnligt holdt øje med ham og låner... På den gode måde selvfølgelig!!!!

Har selv haft lånt nu tre heste og har kun haft god kontakt med ejer, da det er det jeg har det bedst med og holdt ejer opdateret med billeder og videoer om hvordan det går og hesten ser ud. Samt givet besked med det SAMME hvis de fejlede noget, eller jeg blev i tvivl om det meste.

Så derfor er det træls at nogle folk skal være sån overfor folk og heste og gør det sværer for os der søger. smiley

• #20   23. mar 2013 Metalt er hun ret skidt pt:-( Hun ligner og opføre sige som en kæmpe undskyldning…:-(
    Nu bliver hun hjemme ved mig, og hvis kommer sig godt igen får hun nok lov til at få et føl smiley
    Har to andre heste udlånt, men de har det fantastisk:-) Men de er også lånt ud til nogle gode veninder:-)

• #21   23. mar 2013 Enig med Camilla!

Jeg bliver faktisk lidt sur når jeg ser folk der skriver at de ALDRIG vil låne deres heste ud med en tone som om det er det værste man kan gøre.
    For det rammer altså alle de fantastiske lånere, som gør det rigtig godt!

Jeg selv lånte en pony i halvandet år og ejeren af ponyen ville ønske at jeg stadig lånte hende. For jeg behandlede hende rigtig rigtig godt! Og det er IKKE for at pudse glorie eller for at få anerkendelse jeg skriver det her.
    Jeg synes bare det er træls at folk med dårlige oplevelser eller folk der bare har HØRT om dårlige oplevelser nærmest sviner 'udlåneri' til, for der er også bare rigtig mange succesfulde udlån!

Så pga noget man har hørt eller erfaret er det altså ikke altid tilfældet at ALLE mennesker gør sådan overfor heste de har lånt..

Men for at vende tilbage til din dårlige oplevelse, så har jeg rigtig rigtig ondt af dig! Stakkels hest smiley

• #22   23. mar 2013 Maja: tak for budet, men tror hun bare bliver hjemme smiley Ved ikke helt hvad det er, det ligner noget gammelt ar eller sådan noget. men kan også skyldes noget fejl ernæring…

Jeg havde brug for et sted hvor jeg kunne låne den ud hvor hvor jeg ikke skulle ud til i hele tiden, pga min manglende tid. Fik også billeder men kun af hoved og hals smiley Set i bakspejlet skulle jeg bare have beholdt hende hjemme...

• #23   23. mar 2013 Siger hellere ikke at jeg ikke vil låne ud igen. Men til folk jeg ikke kender vil jeg være noget skeptisk…
    Har jo to andre heste udlånt til veninder som går fantastisk godt, og er glad for at låne til smiley

• #24   23. mar 2013 Stakkel hest! nogle mennesker skal bare ikke have dyr smiley

Men jeg vil nu sige jeg kun har haft gode oplevelser med udlån. Men jeg forstår så heller ikke vis man udlåner, at man ikke får personen ud flere gange, og så selv kører ud med hesten. og kører op til den engang imellem. så kunne man jo selv stoppe det.

• #27   23. mar 2013 Åhh nej smiley ja jeg har jo så lånt en plag for hyggens skyld og synes bare det er drøn irriterende at folk skal ødelægge denne mulighed for andre der godt kan finde ud af at passe godt på de dyr vi har selv eller låner smiley
    Vi har Alfa som er vores egen og lille Virgil som vi har lånt og er der det mindste med ham er ejer bestemt den første der bliver ringet til (hvis det ikke lige kræver dyrlæge her og nu selvfølgelig ;))...
    Jeg håber din hest snart får gnisten tilbage...

• #28   23. mar 2013 Anne mette: Jeg kunne selvfølgelig også have valgt at sælge den.. Men det var ikke en hest jeg ville af med på sigt. Planen var at når de ikke ville have den mere, så skulle den indgå i mit program af avlshopper. Så derfor valgte jeg udlån.
    Og da jeg er selvstændig med fuldtidsjob ved siden af, plus mine heste, havde jeg brug for ikke at rende og besøge den i hele tiden… hvilket var dumt, set i bakspejlet…
    For hun har ikke fortjent det smiley

• #29   23. mar 2013 Enig med Stormont.

• #30   23. mar 2013 Derfor er min holdning stadig at man får låner ud flere gange inden, og tager selv op med hesten. og besøger den indimellem. jeg har kun haft gode oplevelser med udlån, og vi har gjort det på den måde hver gang smiley

Nej, der ingen hest der har fortjent at blive behandlet sådan, og det er forfærdeligt at nogle mennesker kan få sig selv til det smiley håber hun kommer sig hurtigt

• #31   23. mar 2013 jeg var også selv op med den. men det så godt nok ud der oppe, og de virkede fornuftige.. ville bare gerne have haft at de havde sagt til inden det skulle gå så galt...

• #32   23. mar 2013 ja, men det gør sådan nogle folk ikke desværre smiley

• #33   23. mar 2013 Så trist historie, men i det mindste godt at du fik hende hjem igen, så hun ikke skulle fortsætte det dårlige liv. I skal nok klare den!

Send gerne link til bruger over privat besked.

• #34   14. aug 2013 hej ved godt det er længe siden denne side er kommet op ss og hvor har jeg så ondt af dig og din hest håber hun er kommer ovenpå igen ss men vil lige sige at det kan gå den anden vej rund ss har lånt en hest af en og nu vil jeg gerne ha at ejer kommer og se til hende men jeg hører intet fra ejer og desværre passer hesten og min familie bare ikk sammen men hesten bliver dog plejet og hygget om som var det min egen og bare hun hoster er der dyrelæge på....siger bare det også kan være den anden vej rundt ang låne ud ss har fundet min lille guldklump som hele min famili kan være trygge ved men står i det problem at jeg ikk kan få ham hjem da jeg ikk kan komme i kontakt til ejer af hest....bare en tanke ss men håber virkelig at din hest er kommet sig mine tanker til dig

Kommentér på:
Mit hjerte græder:'( Dårlige lånere…..!!

Annonce