{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Forvirret, styrt, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

I de år jeg har redet har jeg altid fået af vide at hvis man faldt af hesten så galt det om at holde fast i tøjlen så hesten ikke stak af. Men så lige før læste jeg i en halvgammel bog, og der står at man skal slippe hestens tøjler hvis man falder. jeg syns det giver meget god mening for ellers hiver man jo hesten i munden.

men hvad med jer? syns i man skal tabe den eller prøve at holde fast?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forvirret, styrt, hjælp!
  • #1   26. mar 2013 Man skal slippe, for ens egen sikkerheds skyld.

Men efter flere år som jagtrytter har jeg nu selv baket ind i mit hoved at holde fast.

• #2   26. mar 2013 Jeg ville prøve at slippe tøjlen. For, som du siger, at undgå at rive hesten i munden.
    Hvis hesten fortsætter med at løbe bliver man jo bare trukket med.
    Jeg tror også man nemmere ryger let ind foran hestens ene forben hvis man holder fast i tøjlen

• #3   26. mar 2013 de gange jeg er faldet af har jeg ikke kunne holde fast i tøjlen. det går så stærkt at man ikke har tænkt over det.

• #4   26. mar 2013 Jeg holder altid ved helt uden at tænke over det (medmindre jeg bliver kastet langt væk fra hesten)

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg synes er bedst. På ridebanen gør det nok ikke så meget med en fri hest, men i naturen er jeg nu glad for mit naturlige instinkt, da jeg ellers havde haft løs hest i skove o.lign. flere gange, hvilket jeg vil have det meget værre med, end hvis jeg havde rykket den en smule i munden.
    Sår i mundvigen kan hele, det er ikke sikkert det er lige så let hvis hesten render ud og bliver kørt over ;o)

• #5   26. mar 2013 Det kommer jo helt an på hvor og hvordan man falder af (styrt er i mine øjne kun når hesten også falder).

Jeg har haft brækket lillefingeren ved at forsøge at holde fast i tøjlen efter et fald, så er blevet noget forsigtig med det.
    Hvis man falder af på en bane, kan jeg ikke helt se meningen i, at forsøge at holde på hesten, da den jo er hegnet inde. På tur er det naturligvis en anden sag, og man må tage beslutningen når det sker.

• #6   26. mar 2013 Jeg holder per automatik fast i tøjlen, medmindre jeg bliver kastet langt væk. I naturen vil jeg hellere holde fast, end at slippe og hesten kan risikere at blive kørt ned.
    Faldt af min tidligere pony en del gange på tur, hvor jeg ikke kunne holde ham. Han løb hele vejen hjem, på en utrolig trafikeret vej. Heldigvis holdt han sig i rabatten så der skete ham aldrig noget.

• #7   26. mar 2013 Jeg tror næsten altid jeg holder fast i tøjlerne, men det kommer lidt an på hvor og hvordan styrtet foregår. Er det på et aflukket område, så slipper jeg som regel, men kan hesten komme ud, eller er det i naturen, så holder jeg fast.

Jeg tænker ikke så meget på om det gør ondt på hesten, men mere at den ikke skal skade sig selv eller andre, ved fx at løbe rundt på vejen. Så hellere et ryk i munden, end en død hest på vejen. smiley

• #8   26. mar 2013 De gange jeg er faldet af har jeg automatisk sluppet tøjlerne smiley

• #9   26. mar 2013 Når jeg er faldet af har jeg sluppet tøjlerne. Jeg har en eller anden vane med, at hver gang der sker noget hvor jeg er lige ved, at falde af, tja så slipper jeg bare tøjlen.. Det er pænt dumt når man er på tur xD

• #10   26. mar 2013 Sker der ikke noget ved at holde fast i tøjlerne, hvis man rider bidløst???

Så nakken sker der intet med??

Uanset hvilken optømning man rider med, sidder det fast på hestens nakke.

Mange er headshakere, fordi de har fået et ordentligt tryk der.

Jeg ville slippe tøjlerne, medmindre hesten er på vej ud på vejen. Heldigvis knækker tøjlerne normalt, for jeg kan bestemt ikke lide, når hesten får det ryk i nakken, fordi den træder på tøjlen!

ELLER bliver viklet ind i tøjlen med benene, og falder. Føj.

• #11   26. mar 2013 Hehe, Grøndahl&Disa!:D ,

Jeg gør det samme. smiley Min underviser sagde, at jeg "smed geværet" smiley

• #12   26. mar 2013 Hahaha ja xD det er nu ikke altis så smart xD

• #13   26. mar 2013 Jeg holder fast! Hvis jeg er på tur vil jeg sgu hellere rive min hest i hovedet end at han render ud og bliver kørt ihjel.. Så må han få en gang kiro hvis han har fået et ordentligt ryk. Men han stopper som regel når jeg hopper af ham (er aldrig faldet af, kun hoppet i pressede situationer).

• #14   26. mar 2013 Har altid fast i tøjlen når jeg falder af, helt automatisk, det nok meget godt for de sidste 3 gange jeg er faldet af har det været på åben grund.

• #15   26. mar 2013 Jeg prøver så vidt muligt at holde fast i tøjlerne. En ting er, at det er surt at falde af, men endnu mere surt at skulle rende rundt efter krikken bagefter smiley

Kommentér på:
Forvirret, styrt, hjælp!

Annonce