{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
463 visninger | Oprettet:

Indsunkne flanker - hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

min hoppe står med indsunkne flanker - bedre kan jeg næppe beskrive det. Flankerne er meget dybe i begge sider, og enden af brystkassen er meget tydelig.

Hun ser ikke sådan ud normalt. Hun har de sidste to dage været udsat for en del stress pga. flytning til ny stald. Derud over er hun gået i brunst fordi hun er blevet sat sammen med to vallakker. Nu går de dog på hver deres fold ved siden af hinanden i stedet.
Stressen har betydet, at hun ikke har spist så meget som hun plejer, og evt. heller ikke har drukket så meget. Derud over, er hun vant til at stå på halm, hvilket hun ikke har gjort det nye sted (her er det træpiller).
Hun er ikke synligt tynd andre steder. Hun har muligvis tabt sig lidt, men hun er ikke mager. Hun er heller ikke dehydreret. Hun har ikke feber, og viser ikke tegn på anden sygdom.

Er det noget nogle andre har oplevet i forbindelse med stress?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indsunkne flanker - hvorfor?
  • #1   29. mar 2013 Mavesår er mit bedste bud..

• #2   29. mar 2013 Tjaah, hun får masser af hø til daglig, og har ikke svært ved at holde huld som sådan. Hun er hverken øm eller kilden nogen steder, så der er ikke umiddelbare tegn på mavesår. Men noterer det da lige bag øret ...

• #3   29. mar 2013 Altså det plejer at være tegn på for lidt (eller lange perioder uden) stråfoder. Måske har hun ikke fået spist ordenligt, fordi hun har været stresset smiley

• #4   29. mar 2013 Jeg tænker væskemangel. Der skal bare gå 4 timer uden vand, så synker de ind i flankerne.

• #5   29. mar 2013 Astrid M: den har næppe fået mavesår fra den ene dag til den anden.... (og gider du ikke godt pakke de der balloner ind, jeg får et chok hver gang jeg ser dit profilbillede :-/)

TS: hvis hun stresser over flyningen og ikke har spist ligeså meget stråfoder, som hun plejer, kan det sagtens være det. Hold godt øje med hende og sørg for at hun hele tiden har adgang til godt hø eller wrap. Tilbyd hende en portion meget vandet mash, så hun får lidt væske i sig, og hold øje med om hun får drukket. Er der vandkop i boksen, så hæng evt en spand med vand op. Det er ikke sikkert hun bryder sig om vandkoppen, som måske er en anden type end den hun er vant til....

• #6   29. mar 2013 Hvem søren har pisset på din sukkermad?! . Så vidt jeg kan læse har jeg skrevet at MIT bedste bud er et mavesår, intet andet? Desuden kan jeg ikke læse nogen steder at TS har skrevet at det er kommet ra den ene dag til den anden..
    ... Jeg flasher min lille søde B-skål lige hvor jeg vil, jøsses altså, svinet til for at give råd kan man da altid blive...

• #7   29. mar 2013 Jeg tænker helt sikkert væskemangel, min ser ind imellem sådan ud hvis vandkoppen har været frosset ude på marken, lige så snart hun får vand bliver det bedre.

• #8   29. mar 2013 Hold da op Stine, hvor stram har man lov til at være, jesus :-/. Blander mig normalt ikke i sådan noget, men synes da virkeligt at det var en modbydelig kommentar

• #9   29. mar 2013 Astrid M: Sakset fra TS første indlæg: Hun ser ikke sådan ud normalt. Hun har de sidste to dage været udsat for en del stress pga. flytning til ny stald.

Det hjælper en del at læse, hvad folk skriver smiley

Mht til "det andet": det var ikke ment som en tilsvining, mere som en forespørgsel. I min optik hører kavalergange ikke til et sted, hvor der kommer børn, og det overskrider egentlig også min blufærdighedsgrænse.... Vil man kigge på/flashe bryster kan man gøre det på Scor og den slags steder. ( Meget imponerende af en B-skål, men det er så en heeelt anden snak ;-))

• #10   29. mar 2013 Tasha: du er da vældig velkommen til at blande dig og også at synes hvad du vil om min kommentar smiley Jeg bryder mig ikke overvældende om at få folks kavalergange (selvom det er en pæn en af slagsen) smækket op i fjæset midt i aftenkaffen. Jeg kunne måske have skrevet en PB til Astrid, men det er ligesom lidt for sent nu....

• #11   29. mar 2013 Jeg synes at du overdriver noget så gevaldigt og kan ikke andet end at mistænke dig for at være jaloux og usikker. Mennesker der hviler i sig selv er ligeglade med hvordan andre mennesker ser ud, klæder sig osv. De lægger faktisk ikke engang mærke til det. Så det ville være mit velmenende råd til dig, når jeg nu er velkommen til at blande mig.

• #12   29. mar 2013 Bare vent til jeg får lagt 580 ml silikone i hvert bryst og får uploaded et nyt profilbillede, jeg kommer til at skrive på samtlige af dine indlæg, bare for at irritere dig :b - synes sgu det er lidt min egen sag hvad jeg vælger at uploade af billeder herinde og andre steder, men jeg er da ked af at det chikanere dig så meget at du føler at det er nødvendigt at kommentere på det.

Desuden kan mavesårs symptomer godt opstå/ændre sig ret hurtigt hvis hesten bliver udsat for stress hvilket TS skriver at hendes hest er. 80 % af vores heste render i følge forskerne rundt med mavesår af den ene eller anden type så det kan teknisk set sagtens være et mavesår der bare gradvist er blevet værre og nu her tricket af at hesten er stresset og ikke spiser som sædvanligt = tom mavesæk = slimhinderne i mavesækkene bliver angrebet af den stærke mavesyre hestene producere døgnet rundt for at nedbryde det foder der gerne skulle mere eller mindre fylde mavesækken døgnet rundt. Så jo, i mine øjne kan det sagtens være et mavesår - men bedøm selv TS du kan jo evt. læse nedenstående link og se om det kan passe på din hoppe.
    http://hilleroedhestedyrlaeger.dk/?page_id=508

• #13   29. mar 2013 ... Bedre?

• #14   29. mar 2013 Tasha: jeg ved ikke rigtig havd jeg skulle være jaloux over, jeg har betragteligt større barm end Astrid og usikker ser jeg ikke mig selv som. Hvis jeg var det, ville jeg da aldrig have kommenteret, som jeg gjorde af frygt for at få hug.
    Jeg synes faktisk Astrid er en rigtig køn pige, jeg synes bare kavalergangen er malplaceret herinde....

Astrid: Åh gud, så kan jeg jo slet ikke koncentrere mig! smiley Selvfølgelig må man lægge de billeder ind, som man har lyst til, men lægger man et billede med en markant kavalergang som din ind et sted, som ikke handler om bryster, kan man ikke undgå at støde en gammel, stramtandet kone som mig....

Mht anden del: se det var jo nyttig viden! Så er der argumenter bag din mavesårsudmelding! Så lærte jeg faktisk noget i dag, tak for det! smiley

Af ren nysgerrighed, og du skal selvfølgelig ikke svare, hvis du ikke har lyst: hvorfor vil du have dem lavet større? De er da flotte som de er (selvom de støder mig i denne sammenhæng) smiley

• #15   29. mar 2013 Astrid: Jeg vil noget hellere kigge på den smukke hest, må jeg nok indrømme! Men nu er der selvfølgelig fare for, at jeg ikke kan genkende dig når du skriver smiley

• #16   29. mar 2013 Hahaha Stine, åh hvor jeg elsker det her forum! Startede ud med ikke at bryde mig om dig, og bum nu synes jeg faktisk at du er helt behagelig smiley Det er så fedt at man kan få sine meninger, holdninger og opfattelser ændret 180 grader herinde.
    Burde selvfølgelig have skrevet mine argumenter sammen med min første kommentar, men det er bare så vanvittigt farligt at virke klog og påstående herinde - så jeg gør virkelig mit ypperste for at lade vær med det da, det jo er et stort forum med mange mennesker og mindst lige så mange meninger.

Du har ret, mine bryster høre nok ikke til herinde og hvis det støder nogen så fjerner jeg dem da med det samme, så må du 'nøjes' med at se på min hest smiley

Jeg skal have opereret mine bryster større da jeg på nuværende tidspunkt har tabt mig 15 kg (fra 70 - 55 kg) og dermed også har mistet den fine kavalergang jeg havde på mit gamle profilbillede der er fra 2010 - jeg er 20 år gammel og rigtig træt af at ligne en lille dreng, så nu har jeg valgt at gøre noget ved det smiley

• #17   29. mar 2013 Jeg vil også sige, at du vandt ved nærmere bekendtskab! smiley Men sådan er det jo tit på nettet, synes jeg.

For pokker kvinde! Stå ved dine holdninger og bombarder folk med argumenter! Du ved jo tydeligvis Hvad du taler om, så del da ud af din viden! Du har lige gjort mig klogere, og det er sgutte så tit, at det lykkes for folk.....

Jeg vil gerne "nøjes"med hesten (det ER altså en smuk hest). Hvis du så lægger et pat billeder med kavalergang inde på din profil, kan jeg jo gå derind og kigge, hvis jeg ikke er sikker på, hvem der skriver smiley

Ja, så kan jeg sgu godt forstå, at du gerne vil have gjort noget ved dem. Når man taber sig, bliver de sgu lidt trætte at se på... Men lov mig at du ikke får lavet sådan nogle Victoria Beckham nogen! smiley Sådan nogen, hvor man kan se kanten af implantantatet! Urgh føj!

Nå, jeg vil logge af, og gå/løbe mig en tur... Jeg trænger nemlig til at smide nogen kilo... (og jeg er ikke spor misundelig over at du har tabt 15!) smiley

• #18   29. mar 2013 Lige præcis her på HG er det så meget nemmere at lukke munden i. Bryder mig ikke om at 'belære' folk eller at blive haglet ned hvis min mening ikke falder i god jord - deler glædeligt ud af holdninger, meninger, viden og teorier til folk der spørger og har lyst til at høre efter og er villige til at ændre syn på tingene ud fra det jeg fortæller - lige så vel som jeg er villig til at ændre holdning til langt de fleste ting hvis bare jeg får nogen argumenter jeg kan forholde mig til smiley

For din skyld Stine skal jeg nok oprette et pat album så du kan se hvor flotte de bliver efter operationen og lade hesten blive som profilbillede - skal opereres af en af Skandinaviens dygtigste brystkirurg netop for at jeg ikke får fodbold bryster, det ville simpelthen være mit værste mareridt! Men jeg føler lidt at jeg har fortjent at være tip top glad for min krop når nu jeg har lagt så stor en indsats i at smide kiloene og et par nye bryster har været mit største ønske siden jeg tabte mig, og nu har jeg både tiden og pengene til det så nu skal det være smiley

Kommentér på:
Indsunkne flanker - hvorfor?

Annonce