15. jan 2005 Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Indsunkne flanker - hvorfor? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
min hoppe står med indsunkne flanker - bedre kan jeg næppe beskrive det. Flankerne er meget dybe i begge sider, og enden af brystkassen er meget tydelig.
Hun ser ikke sådan ud normalt. Hun har de sidste to dage været udsat for en del stress pga. flytning til ny stald. Derud over er hun gået i brunst fordi hun er blevet sat sammen med to vallakker. Nu går de dog på hver deres fold ved siden af hinanden i stedet.
Stressen har betydet, at hun ikke har spist så meget som hun plejer, og evt. heller ikke har drukket så meget. Derud over, er hun vant til at stå på halm, hvilket hun ikke har gjort det nye sted (her er det træpiller).
Hun er ikke synligt tynd andre steder. Hun har muligvis tabt sig lidt, men hun er ikke mager. Hun er heller ikke dehydreret. Hun har ikke feber, og viser ikke tegn på anden sygdom.
Er det noget nogle andre har oplevet i forbindelse med stress?
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 916
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 31 Svar: 291
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.372
TS: hvis hun stresser over flyningen og ikke har spist ligeså meget stråfoder, som hun plejer, kan det sagtens være det. Hold godt øje med hende og sørg for at hun hele tiden har adgang til godt hø eller wrap. Tilbyd hende en portion meget vandet mash, så hun får lidt væske i sig, og hold øje med om hun får drukket. Er der vandkop i boksen, så hæng evt en spand med vand op. Det er ikke sikkert hun bryder sig om vandkoppen, som måske er en anden type end den hun er vant til....
nov 2008
... Jeg flasher min lille søde B-skål lige hvor jeg vil, jøsses altså, svinet til for at give råd kan man da altid blive...
jun 2006
Følger: 40 Følgere: 48 Heste: 6 Emner: 13 Svar: 130
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 953
jan 2013
Det hjælper en del at læse, hvad folk skriver
Mht til "det andet": det var ikke ment som en tilsvining, mere som en forespørgsel. I min optik hører kavalergange ikke til et sted, hvor der kommer børn, og det overskrider egentlig også min blufærdighedsgrænse.... Vil man kigge på/flashe bryster kan man gøre det på Scor og den slags steder. ( Meget imponerende af en B-skål, men det er så en heeelt anden snak ;-))
jan 2013
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 953
nov 2008
Desuden kan mavesårs symptomer godt opstå/ændre sig ret hurtigt hvis hesten bliver udsat for stress hvilket TS skriver at hendes hest er. 80 % af vores heste render i følge forskerne rundt med mavesår af den ene eller anden type så det kan teknisk set sagtens være et mavesår der bare gradvist er blevet værre og nu her tricket af at hesten er stresset og ikke spiser som sædvanligt = tom mavesæk = slimhinderne i mavesækkene bliver angrebet af den stærke mavesyre hestene producere døgnet rundt for at nedbryde det foder der gerne skulle mere eller mindre fylde mavesækken døgnet rundt. Så jo, i mine øjne kan det sagtens være et mavesår - men bedøm selv TS du kan jo evt. læse nedenstående link og se om det kan passe på din hoppe.
http://hilleroedhestedyrlaeger.dk/?page_id=508
nov 2008
jan 2013
Jeg synes faktisk Astrid er en rigtig køn pige, jeg synes bare kavalergangen er malplaceret herinde....
Astrid: Åh gud, så kan jeg jo slet ikke koncentrere mig!
Mht anden del: se det var jo nyttig viden! Så er der argumenter bag din mavesårsudmelding! Så lærte jeg faktisk noget i dag, tak for det!
Af ren nysgerrighed, og du skal selvfølgelig ikke svare, hvis du ikke har lyst: hvorfor vil du have dem lavet større? De er da flotte som de er (selvom de støder mig i denne sammenhæng)
jan 2013
nov 2008
Burde selvfølgelig have skrevet mine argumenter sammen med min første kommentar, men det er bare så vanvittigt farligt at virke klog og påstående herinde - så jeg gør virkelig mit ypperste for at lade vær med det da, det jo er et stort forum med mange mennesker og mindst lige så mange meninger.
Du har ret, mine bryster høre nok ikke til herinde og hvis det støder nogen så fjerner jeg dem da med det samme, så må du 'nøjes' med at se på min hest
Jeg skal have opereret mine bryster større da jeg på nuværende tidspunkt har tabt mig 15 kg (fra 70 - 55 kg) og dermed også har mistet den fine kavalergang jeg havde på mit gamle profilbillede der er fra 2010 - jeg er 20 år gammel og rigtig træt af at ligne en lille dreng, så nu har jeg valgt at gøre noget ved det
jan 2013
For pokker kvinde! Stå ved dine holdninger og bombarder folk med argumenter! Du ved jo tydeligvis Hvad du taler om, så del da ud af din viden! Du har lige gjort mig klogere, og det er sgutte så tit, at det lykkes for folk.....
Jeg vil gerne "nøjes"med hesten (det ER altså en smuk hest). Hvis du så lægger et pat billeder med kavalergang inde på din profil, kan jeg jo gå derind og kigge, hvis jeg ikke er sikker på, hvem der skriver
Ja, så kan jeg sgu godt forstå, at du gerne vil have gjort noget ved dem. Når man taber sig, bliver de sgu lidt trætte at se på... Men lov mig at du ikke får lavet sådan nogle Victoria Beckham nogen!
Nå, jeg vil logge af, og gå/løbe mig en tur... Jeg trænger nemlig til at smide nogen kilo... (og jeg er ikke spor misundelig over at du har tabt 15!)
nov 2008
For din skyld Stine skal jeg nok oprette et pat album så du kan se hvor flotte de bliver efter operationen og lade hesten blive som profilbillede - skal opereres af en af Skandinaviens dygtigste brystkirurg netop for at jeg ikke får fodbold bryster, det ville simpelthen være mit værste mareridt! Men jeg føler lidt at jeg har fortjent at være tip top glad for min krop når nu jeg har lagt så stor en indsats i at smide kiloene og et par nye bryster har været mit største ønske siden jeg tabte mig, og nu har jeg både tiden og pengene til det så nu skal det være
Indsunkne flanker - hvorfor?