{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
362 visninger | Oprettet:

Doven eller? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg har min dejlige 1'er pony, det er min springpony smiley Hun har nogle gode tekniker og bruger ryggen rigtig godt! MEN hun er doven eller, hun er ikke ligesom de andre heste på på opvarmningen når vi er til stævner, hun er ikke den der virkeligt søger fremad hen mod springene smiley Hun løber også tit udenom, på helt normalt spring, men hjemme til undervisning springer hun næsten alt smiley Ved i hvad jeg skal gøre, vi har prøvet med havre og alt muligt der bare skulle gøre heste varme i hovedet men det virker ikke smiley håber inderligt at en eller flere af jer har en løsning! smiley
- på forhånd tak!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Doven eller?
  • #1   22. apr 2013 Det kunne tyde på at hun ikke gider stævner? Men hvorfor give hende havre, og ricikerer at hun bliver varm? smiley

• #2   22. apr 2013 Hmmm i stedet for havre ville jeg give den olie og masser af lucerne med olie, for at gøre den frisk. Havre virker som slik, kun i en halv time.... Lucerne er vedvarende energi.

Har du overvejet at ponyen måske ikke finder springningen interessant, eller omvendt at den ikke bliver udfordret nok ?

• #3   22. apr 2013 Min umiddelbare tanke er, at din pony ikke bryder sig om at springe? Eller i hvert fald ikke om stævner?

Hvordan er den trænet? Er den på samme måde, når I eksempelvis springer derhjemme?

• #4   22. apr 2013 Min pony ønsker så kun at stå på en fold og glo smiley hun vil ikke rigtigt noget hun trasker bare rundt i dressur og efter en halv time kaster hun rundt med hovedet smiley det er faktisk sjovt for jeg har lige købt en liter olie til hende, hun kunne få i sin mad smiley Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre om hin bare skal være hyggehest eller om der faktisk er noget galt med hende ( ryg, nak eller andet) smiley

• #5   22. apr 2013 Hvis hun springer med lyst derhjemme så bliv da ved med det! smiley Men det kunne godt tyde på hun ikke gider stævner.
    Nu ved jeg ikke om hun kan lide at ride tur men det er også en ide at gøre over en periode, så du afveksler lidt fra den kedelige banetræning? smiley

• #6   22. apr 2013 Tak, hun får Pavo all sport og sport fit 3 gange om dagen, men føler heller ikke rigtig den store forskel smiley ja jeg rider med et helt normalt trensebid på hende i spring og dressur smiley

• #7   22. apr 2013
    At hesten ændre adfærd ude i byen, kan skyldes at den er en af de der "lukker ned" :o) Vi reagere alle forskelligt på at få en masse nye indtryk.
    Nogle heste bliver meget opmærksomme og ustyrlige fordi de er overnervøse, andre heste lukker ned i deres egen bobbel, bakker helt af og reagere på intet.

Din lyder som den sidste.

Har du prøvet bare og tage ud til et stævne bare for at være der, tage ud i skoven, tage ud til stranden, en ny ridebane - bare komme nye steder?

• #8   22. apr 2013 Jeg rider faktisk meget tur med hende efter hun er blevet flyttet, hvilket hun nyder! Men det er lidt sjovt for da jeg fik hende kunne jeg faktisk ikke altid holde hende og hun stak af nogle gange?? Og så eeelsker hun også bare at få lov til at jorer udenfor på stier og sådan smiley hun kan godt løbe hurtigt når hin vil smiley

• #9   22. apr 2013 Ja, som sagt jeg rider tur, og hver onsdag tager vi til Ry for at få undervisning netop for at hin skulle komme ud og se lidt nyt smiley ved ikke med det der med at lukke ned, det kan jo godt være, men hun er nu ikke så nervøs men det kan jo godt være fordi hun "lukker ned" smiley

• #10   22. apr 2013 Så synes jeg du skal prøve at ride hende på tur i en måned or something, KUN tur, og så prøve bane igen, når hun er ved og være lidt ''træt'' af at ride ensformige ture. Men husk at afveksle meget, for det lyder til at din er sådan en hest som hurtig bliver banetræt. Det kunne også være du skulle få dig en underviser, så i begge to får lidt udfordring! smiley

• #11   22. apr 2013
    Hvis i tager det samme sted hen, hvergang, så er det ikke nyt til sidst :o).
    Og ja, det med at lukke ned det kan sagtens være. Samme kan ske for nogle heste ved trailerlæsning. Nogle panikker, stejler, bakker fuldstændigt af. Andre ser for folk stædige ud, men egentligt har de bare lukket helt af og er gået i stand by, men er stadig bange.

Lidt som med mennesker, nogle render rundt og skriger når de er i panik, andre sætter sig ned i et hjørne og bliver helt stille.

Ville prøve og deltage i nogle stævner, hvor du ikke rigtigt forlangte noget på opvarmningen og til springstævnet bare hoppede over en eller to og opgav, så i fik en god tur :o)

• #12   22. apr 2013 Okay, ja men det er helt klart et forsøg vær! Vi kører til Ry hver onsdag fordi ham der underviser er mega god og fordi det også godt kan være lidt forvirrende for mig (og self. Hende) at få undervisning af så mange forskellige smiley jeg vil også prøve det med at give op efter lidt tid så vi får en god tur smiley Dem har vi ikke haft så mange af, pga. Jeg bliver meget ked nå vi bliver disket igen smiley

• #13   22. apr 2013
    Jeg har haft fuldkommen samme problem, men min pony. Vi kunne springe 110 i bane til træning, men ikke engang komme over opvarmings springet. Vi kunne ride god dressur, men når man så kom ind på banen, vill hesten ikke engang gå frem i trav..
    Jeg har endnu ikke løst problemet med min pony, og i stedet red jeg jagter.
    Da hesten som sådan ikke føler den skal 'præstere' altså at den skal 'vise' sig? hvis du forstår. Fordi, der springer den ikke alene over springet, der følger den efter måske 20 andre..
    Jeg brugte 6 år på de kampe, også finder jeg ud af, at min pony faktisk ikke vil det. Han ville hellere noget andet smiley
    Håber du forstår, og evt. kan bruge det til noget. smil.
    Mvh Katja

• #14   22. apr 2013
    Så bare kom ud og få en god oplevelse. Hyg lidt på banen og rid lidt rundt når der er opvarmning og tag et hop eller to afslappet - måske i trav hvis højden er til det og det er lettere for hesten.

• #15   22. apr 2013 Altså, jeg tænker stadig, at din pony enten ikke bryder sig om at springe/komme til stævne... eller også mangler den et eller andet. Har du fået den tjekket igennem af en dyrlæge? Evt. fået taget en blodprøve? Hesten bliver også "doven", hvis den f.eks. mangler jern eller selen...

• #16   22. apr 2013 I mine øre lyder det mere som et rytter problem, og det er absolut ikke ment som en kritik, men måske er du lidt nervøs når du er ude til stævner? det sætter sig med det samme i hesten. Har selv haft en pony engang for længe siden der var rigtig fin både til spring hjemme og på opvarmningen til stævner, men lige så snart vi kom ind på banen skete det ofte vi ikke engang kom igennem start fordi jeg slet ikke kunne få den igang. Selv om jeg ikke selv sådan tænkte over jeg var nervøs, red jeg alligevel helt anderledes og det satte sig i hesten.

• #17   23. apr 2013 Ja, jeg kan godt blive meget nervøs! Men min mor er ikke helt vildt med jeg rider sådan nogle jagter smiley men måske kan jeg få lov til at ride terræn eller distance smiley vi har ikke fået tjekket hende af en dyrlæge, men det sagde min ridelærer også vi skulle prøve smiley tak til alle sammen!!

Kommentér på:
Doven eller?

Annonce