785 visninger
|
Oprettet:
Lær min hest at stejle {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg kunne rigtigt godt tænke mig nogle videoer om hvordan i har lært jeres heste at stejle, gider i ligge et link til jeres video hvis i har en? Det ville jeg blive så glad for
jan 2012
Følger: 77 Følgere: 86 Heste: 10 Emner: 537 Svar: 3.224
Hesten kan finde på at gøre det imens du trækker med den, eller rider, netop fordi at den tror at det er det rigtige, når at det er det den har lært.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
jan 2012
dec 2006
Følger: 98 Følgere: 89 Heste: 5 Emner: 456 Svar: 3.086
jan 2012
jun 2011
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 23
dec 2007
Følger: 82 Følgere: 114 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 41
det er ikke godt at lære hesten den.. den kan nemt misforstå dine "tegn" . udover det hvis du en dag skal sælge kan du risikere den skader andre..
så lad vær.. du får kun møg ud af det.. og måske en hest med dårlige bagben i længden..
min pony er en ud af mange der ikke misbruger trickset. men det er kun til mit held. kunne have gået en hel anden vej..
jan 2009
Følger: 47 Følgere: 73 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 668
nov 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 75 Svar: 612
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
Vi var godt nok glade for at vi kun havde lært det til den lille og ikke nogen af ridehestene.
Der virker måske som et godt opvisningstrick, men det kan gå hen og blive meget farligt og der vil næsten altid komme problemadfærd ud af det, som kan være rigtig svært at komme af med igen.
Og hvad nu hvis du bliver nødt til at sælge hesten en dag? Du er kun 12, så det er jo faktisk ikke rigtig noget du selv kan styre eller forudse.
Tænk hvis den nye ejer kommer til at få hesten til at stejle ved et uheld. Hun bliver bange for hesten, hesten bliver solgt videre og bliver måske kastebold mellem mange forskellige hjem, eller måske enda aflivet.
Det er altså en grim én at have på samvittigheden
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 565
Hun spørg ikke til om det er godt eller ej.
Hun sprøg om hjælp til nogen link så hun kan lære sin pony det.
Hun er 12 år, og hvem ved ikke om hun her mere erfaring end en på 45 ?
I ved jo ikke, om hvor meget hun ved omkring heste.
Mange på 12 har stor erfaring, og har tit lært noget af unge i den alder.
Hvis en kvinde på 45 spurgte om det samme, ville i så sige vent til du er mere erfaren ? i ved jo ikke om den kvinde på 45 er ekspert i hestes sprog eller er helt nybegynder?
ergo det ved i ej om hende!
TS
Her er det en hjemmeside med forskellige tricks og gode råd til HMS øvelser og kemi.
Den har jeg lært rigtig meget af, prøv det :o)
http://trickhesten.webs.com/
dec 2007
Følger: 82 Følgere: 114 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 41
nov 2011
Følger: 48 Følgere: 128 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 1.555
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 92 Svar: 574
Hvis du lærer den det, og den begynde at misforstå signaler og den så stejler kan du ikke skælde ud for det.
Og noget andet er hvis den får smerter, hvor de rejser sig, vil du ikke kunne vide om den gør det af smerte eller om det er fra dit signal.
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
Vil nok også mene du skal vente.. og ellers ville jeg sætte mig og meget grundigt overveje om en hest som Muffe kan kapere det ?
Nogle heste kan og andre kan ikke.. selvom min hest Alfred er god som dagen er lang vil jeg ikke lære ham at stejle da jeg er overbevist om det kan gå grueligt galt hvis han skulle finde på at misbruge det.
Du skulle hellere arbejde med at lære ham at neje, knæle og ligge (ligesom med Blobber) Han lærte kun at stejle fordi han i forvejen gjorde det og misbrugte det
Det samme med min Aia jeg har nu. Hun var også rigtig stid i starten! derfor lærte jeg hende det som et tricks frem for noget hun selv gjorde og misbrugte
Desuden.. nu ved jeg ikke hvilke planer du har med Muffe? men når du engang bliver for stor til ham og hvis du så beslutter dig for han skal videre er det ikke smart at han kan stejle da han jo ikke er en "voksen" hesten hvis du forstår?
Lær min hest at stejle