{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lær hest et trick
  • #1   20. maj 2016 Nu kender jeg ikke din hest men;
    *jeg ville starte med at lære hesten at løfte benet på kommando
    *så ville jeg lære den at holde benet i luften i længere tid ad gangen
    *så ville jeg (mens hesten holder benet i luften) tage benet og lægge det om mig

Jeg tror nemlig ret meget at selve billedet er opstillet men selfølgelig har der været træning i det. Jeg tror nemlig ikke at hesten bare har svunget benet op på hende men at hun har lagt benet om sig selv smiley

• #2   20. maj 2016 Håber Ismullen har ret, for ellers er det da noget farligt noget at lære sin hest... måske ikke for dig, men på sigt for andre.

• #3   20. maj 2016 Man skal generelt tænke sig godt inden man begynder at lære en hest et trick. Især hvis man har en "arbejdsivrig" hest der gerne byder ind med det den har lært for at få opmærksomhed eller godbidder..

Personligt tror jeg at hesten vil have meget svært ved at være forsigtig nok og at man ret hurtigt vil blive træt af at have lært den det..

Hvis du vil lære den det med benet, så skal du bruge lige så meget tid på at lære den at stoppe øvelsen på kommandonog tage benet ned igen hvis den gør det selvom du ikke har bedt den om det.

Giver det mening?

• #4   20. maj 2016 Lidt mening giver det smiley

• #5   20. maj 2016 Men hvis du er tålmodig og gerne vil lære din hest et sejt trick, så kan jeg anbefale dig at gå i gang med apport træning smiley

https://www.facebook.com/equilitydk/videos/878477598944564/

• #6   21. maj 2016 Tænk dig godt om inden du lærer at svinge et forben op frem mod dig. Og hvilket signal du bruger. Når andre færdes om hesten hvis den en dag sælges til nye ejere, er det noget som kan blive meget farligt. Og er rigtig synd for hesten, da den jo bruger det i god tro, for opmærksomhed og godbidder. Men som med heste der lære stejl og lægge sig, det ikke spor sjovt, når det kommer på forkerte tidspunkter, når hesten bedes om noget den ikke forstår, og derfor bare gør disse trick. Da det er blandt de ting den kan, og derfor tilbyder det.

Igen det ser hyggeligt ud, tricks er flotte, men at pille dem af hesten når de først er lært, fordi man finder ud af det ikke er smart. Det er hverken sjovt eller nemt.
    Så tænk dig godt om, og ja youtube har masser gode video hvis du sapper rundt. Om diverse trick og øvelser.

• #7   24. maj 2016 Jeg har købt en hest som har lært at stejle og neje hos tidligere ejer (som endda havde små børn omkring hesten).

De indlærte signaler, eller utydelighed omkring det samme har givet mig nogle meget uheldige situationer/oplevelser med hesten. Dels tror den at al berøring på forbenene betyder neje og dels tror den, at hvis jeg står foran den skal den stejle.

Svært når det er en ellers sød og kærlig avlshingst.

Heldigvis er han kun 75 cm høj, og ellers meget omgængelig, men jeg kan forstille mig alle hans frustrationer, under aflæringen af disse tricks".

Kommentér på:
Lær hest et trick

Annonce