Lær hest et trick {{forumTopicSubject}}
Jeg vil prøve at lærer min hest at lægge et ben om mig, som om hun krammer mig. Men jeg ved ikke hvordan man skal lærer den det. Håber der er nogle der kan nogle trick til at lærer hesten det.
Jeg vil prøve at lærer min hest at lægge et ben om mig, som om hun krammer mig. Men jeg ved ikke hvordan man skal lærer den det. Håber der er nogle der kan nogle trick til at lærer hesten det.
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 245
*jeg ville starte med at lære hesten at løfte benet på kommando
*så ville jeg lære den at holde benet i luften i længere tid ad gangen
*så ville jeg (mens hesten holder benet i luften) tage benet og lægge det om mig
Jeg tror nemlig ret meget at selve billedet er opstillet men selfølgelig har der været træning i det. Jeg tror nemlig ikke at hesten bare har svunget benet op på hende men at hun har lagt benet om sig selv
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 450
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 168
Personligt tror jeg at hesten vil have meget svært ved at være forsigtig nok og at man ret hurtigt vil blive træt af at have lært den det..
Hvis du vil lære den det med benet, så skal du bruge lige så meget tid på at lære den at stoppe øvelsen på kommandonog tage benet ned igen hvis den gør det selvom du ikke har bedt den om det.
Giver det mening?
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Heste: 4 Emner: 30 Svar: 24
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 168
https://www.facebook.com/equilitydk/videos/878477598944564/
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Igen det ser hyggeligt ud, tricks er flotte, men at pille dem af hesten når de først er lært, fordi man finder ud af det ikke er smart. Det er hverken sjovt eller nemt.
Så tænk dig godt om, og ja youtube har masser gode video hvis du sapper rundt. Om diverse trick og øvelser.
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 450
De indlærte signaler, eller utydelighed omkring det samme har givet mig nogle meget uheldige situationer/oplevelser med hesten. Dels tror den at al berøring på forbenene betyder neje og dels tror den, at hvis jeg står foran den skal den stejle.
Svært når det er en ellers sød og kærlig avlshingst.
Heldigvis er han kun 75 cm høj, og ellers meget omgængelig, men jeg kan forstille mig alle hans frustrationer, under aflæringen af disse tricks".
Lær hest et trick