{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævelse efter muk
  • #1   29. apr 2013 Tja jeg ville ikke lade den stå alt for længe!
    Mistede en hest fordi den fik brændende feber efter at ha stået med muk, og det startede også med en "uskyldig" hævelse i benene.

    Så jeg ville nok ringe og få dyrlægen til at komme ud og give den et skud pencelin så den kan få slået bakterien/infektionen i kroppen ihjel


  • #2   29. apr 2013 Min havde et hævet bagben, men efter en penicillinkur faldt hævelsen efter 10-14 dage.. smiley

  • #3   29. apr 2013 For et halvt års tid siden hævede Jollys ben meget op pga. muk, det fortog sig lidt over et par uger, men forsvandt først helt, da mukken var væk.

    Nu er hun hævet igen, fordi hun har en smule muk, fordelt hele vejen fra koden og op til kastanjen. Hun er varm, men ikke øm, og hævelsen forsvinder lidt når hun har gået lidt.

    Hvis du har fået at vide at det vil vare 1-2 måneder, er der da ingen grund til bekymring, når der kun lige er gået 1 måned. smiley
    Det er min erfaring, at hævelsen først rigtig forsvinder, når mukken er ved at være væk.

    Hvis det fortsætter efter de 2 måneder, eller hvis hun bliver mere hævet eller pludselig bliver øm/varm, bør du kontakte dyrlægen igen.


  • #4   29. apr 2013 Op til 6 mdr før det helt væk,

  • #5   29. apr 2013 Hun har fået penicilin behandling, efterfølgende fik jeg salve og smører på. Der er ingen varme eller ømhed i benet. Og hun er heller ikke halt, der er ingen sår skorper.

  • #6   29. apr 2013 Ja tænker også vente til der er gået 2 måneder.
    Benet er også faldet meget, men det er som om det lige mangler at falde det sidste.

    Puha op til 6 måneder før benet faldet helt... Det er lidt vildt...


    Jeg er helt ny i den Her muk verden, har aldrig haft hest med muk.


  • #7   29. apr 2013 Lisa- er det den som de kalder honning salve?? Og så klister det meget?

Kommentér på:
Hævelse efter muk

Annonce