{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Indgræsning {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg har mine føl et nyt sted, hvor jeg er lidt i tvivl om hvorvidt indgræsningen sker i hht til det som er bedst for mine hingste basser- 1 års. De går pt i løsdrift, med dertil hørende fold, som de jo går på hver dag. Ja, græsset er på vej op, hvilket de jo græsser, men udlejer mener ikke de skal tilvænnes yderligere græs omkring folden de skal gå på, som iøvrigt er gødet for 14 dage siden.. De skrev til mig igår at græsset ikke er kommet op nok til at de kan komme på folden endnu ( hvilket passer mig fint mht til vejret.. ), så de ville anbefale at hestene venter i 14 dage- er det nok?!

Så her er mit spørgsmål: Er der ikke forskel på om græsset de græsses ind med, er gødet eller ej i den sammenhæng? Tænker på sukkerindholdet i græsset som hhv er på deres fold, og den nye sommerfold? Og er det nok med læhegn omkring foldene, istedet for læskur?

Hvad er jeres erfaringer?:)

Mvh. Malin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indgræsning
  • #1   30. apr 2013 På stutteriet hvor jeg holder til ved de heller ikke om de kommer til at lade de græsse ind. Måske kommer de ud på stykket et par timer i morgen, torsdag og fredag hvis det passer ind i ejernes kram og så er planen at de kommer ud lørdag formiddag. Jeg tager dog ingen chancer med min så han får lov at græsse 20 min hver dag og så håber jeg de får et par timer de kommende tre dage. I fjor fik deres ingen indgræsnings tid og det gik fint. De får dog hø/halm på folden for at kunne regulere maven det første stk tid. Min er god til at passe på og spiser lidt tørt inde imellem men ikke alle er jo....

• #2   30. apr 2013 Sukkerindholdet vil være størst der hvor de går nu, da græsset der kæmper for at gro smiley

Kommentér på:
Indgræsning

Annonce