{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Linamix, erfaring?
  • #1   6. maj 2013 Fantastisk!
    Vi bruger det til vores heste, kan kun sige gode ting om det! + de for os en pænere pels! smiley

• #4   6. maj 2013 brugte* smiley

• #5   6. maj 2013 Tak alle sammen! smiley
    Ja, det er noget værre noget med det stivelse dér, for det kan min pige satme ikke tåle det.. Hun bliver aaaalt for frisk! Haha
    Men hvis det kan fede hende op, så ville det være perfekt, for hun har SÅ nemt ved at tabe sig, men totalt svært ved at tage på og holde vægten smiley Men nu må vi se hvor frisk hun bliver, men tak for svar!

• #6   6. maj 2013 Det virkede fantastisk på min hoppe sidste år!

• #7   6. maj 2013 Virker fantastisk!

• #9   6. maj 2013 Team hygge-måse:
    Det lyder ret interessant.. At det hjælper på eksem? Det bliver spændende nu når hun får det! smiley

• #12   6. maj 2013 Det virkede på min pony sidste vinter .-)))

• #13   6. maj 2013 Okay, det er nemlig fordi at min pige har sommereksem, og så kan vi jo se om det måse hjælper lidt på det, har godt før fået af vide at hørfrø olie ville hjælpe på hendes eksem, men fik aldrig prøvet det smiley
    Det går nok hvis det er hun får lidt mere energi, ikke fordi at hun har brug for det, tværtimod, men det går nok smiley Men glæder mig til at se hvordan hun forandre sig.

• #14   6. maj 2013 Min 75% araber hoppe her ikke reageret energi mæssigt på det..
    Men tilgengæld efter 2uger med 400g om dagen har hun allerede taget på at det..

Vil heller give meget stivelse en kort periode og få hende op i vægt og så finde noget foder der kan holde hende der, end jeg vil lade min hoppe være for tynd..

Jeg kender kun folk der har positivt om det, og selv heste som normalt reagerede kraftigt på stivelse har ikke reageret overhovedet

• #15   6. maj 2013 Maria C:
    Lyder bare fantastisk!.. Tusind tak for info.

• #16   6. maj 2013 min gamle traver kunne ikke holde huld om vinteren men så gik vi over til linamix og det hjalp super godt samtidig med fik han roepiller 2 gange dagligt. Hans pels var super flot og syntes ikke hans energiniveau steg, hans energiniveau var som det plejede så kun positivt herfra også smiley

• #17   6. maj 2013 Okay..
    Ja, hun vil få en god skovl roepiller, og noget hjemmelavet müsli.. Men mener kun at hun vil få 100 gram om dagen eller noget i den stil.. Jeg håber det virker, og at hun ikke får alt for meget energi smiley

• #19   6. maj 2013 Der er også det nye Rice up, det skulle også være rigtigt godt, og virksomt til opfedning : )

(link fjernet)

• #20   6. maj 2013 det virkede overhovedet ikke en meter til min DV hoppe.. Det var penge ud af vinduet...
    Kalvevalse virkede tilgængæld på hende... smiley

• #21   6. maj 2013
    Måske det kunne hjælpe at du skrev hvad hesten ellers får ( gram og mærker ) samt hvor meget hø den får og om den er tjekket for orm mm. ;o)

• #22   6. maj 2013 Krikken:
    Hun får alt det wrap hun kan spise, helst mere. Hun er lige tjekket og behandlet for orm, hvor der næsten intet var. smiley
    Jeg ved ikke hvad mærker, men jeg ved at dem som hun står opstaldet hos, selv laver deres müsli da det er billigere, men der er noget mejs en smule havre, og noget andet i smiley Plus at hun får en god potion roepiller, det er hvad hun går.. Ved ikke hvor meget hun får, men hun får sammenlagt det samme som to tinkerdrenge der er i vokseperiode. (1½ - 2 år) Ved ikke om det var godt nok smiley

• #23   6. maj 2013
    Det er vist også den rene stivelse hun får, ren energi - stivelse er lidt som sukker er for mennesker, hurtig energi ;o). Også gør det ikke meget godt for maven.

Kan anbefale dig og skrive til Jeanette H herinde, http://www.hestegalleri.dk/bruger/39959-jeanette_h hun er god til foder :o).

Men det han får pt. det vil jeg ikke mene der er meget næring i.
    Roepiller er tykketid og havre og majs er stivelse som er kort energi.

• #24   6. maj 2013 Krikken:
    Det er kun lidt af det som hun får, hende som jeg står hos har meget godt styr på det med foder, og mener også hun har sagt at de bruger 5 eller 6 slags.. Foder til müsli'en.. (Ved ikke lige hvad man siger?) Har stået der i godt og vel 3 måneder, og hun har taget rigtig meget på. smiley Og som jeg har fået af vide af mange mennesker siger de at roepiller er godt for tarmsystemet.. Men har ikke så meget forstand på det med foder, det er en af de grunde til at jeg står et sted hvor hun får godt med ma smiley Og det vigtigste er at hun tager på, men hun er gået en smule i stå fordi jeg er begyndt at ride hende lidt mere end før.

• #25   6. maj 2013 Jeg synes også det er penge ud af vinduet, og det har ikke haft den ønskede effekt.

• #26   6. maj 2013 Passer nu ikke det med at roepiller kun er tyggetid, der er 89fe i roepiller, en lille anelse mere end i eks. Horselux fibrepiller, et udmærket foder hvis man gerne vil fodre med lav stivelse, og holde tarmene sunde, men det fylder meget, så som altid , er flere fodringer bedst for at den optager sit foder bedst.

Men i majs er der rigtigt meget stivelse, 61 %
    I havre er der 40%.

Hvis du gerne vil fodre sundt og billigt, kunne et forslag være opblødte fibrepiller evt. NAG (4,3 % stivelse fe95) eller horselux (3,2 % stivelse fe 88)
    Vitaminer
    Masser af godt hø eller wrap

Fibrepiller er også godt for mave/tarme.
    Gives der over 500g. skal de opblødes, tager knap en halv time, og er altid bedst at opbløde dem, så får hesten også samtidig tilført væske.

Og er dette ikke nok, så tilsæt op til 3 dl. koldpresset olie, evt. rapsolie. ( Skal tilvænnes langsomt).

• #27   7. maj 2013 Tine K:
    Jeg kommer ikke selv til at købe foder i fremtiden, hun står hos en rigtig rigtig god veninde som har godt styr på fodring af undervægtige heste smiley
    Hende jeg står hos har også tinkere, så det med friske heste er ikke noget problem for hende, min egen er selv blevet friskere, men ikke noget som jeg siger stop til. Jeg glæder mig allerede til at se min pony være tyk smiley

• #28   7. maj 2013 Jeg har overvejet til vinter at give halv dosis linamix, og olie for resten.

Hørfrø skal der gives i kæmpe doser, for at give samme omega 3 effekt.

Ja, der er meget stivelse i linamix, og meget rå-protein, uden at der er lysin i, så dårlig protein kvalitet.

Men okay i små doser, og så omega 369 olie.

• #29   7. maj 2013 Mimsen:
    Okay.. Hold da op man lærer meget af alle jeres foder erfaring!.. Super interessant! smiley

Kommentér på:
Linamix, erfaring?

Annonce