{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Vurdering af eksteriør {{forumTopicSubject}}

Hej HG,
Planen er, at min hoppe på næsten 3 år (d. 9/7) skal kåres til næste år - altså som 4 års. Hun er af avlsforbundet Tysk Oldenburg og er efter Sunny-boy med Weltmeyer til morfar. Jeg har aldrig haft en hest til kåring før, derfor ved jeg ikke, hvad de går efter, og hvilke små detaljer, som spiller ind.
Nå, men egentlig tænkte jeg på, om I ikke vil give en vurdering af hendes eksteriør? Ikke fordi det vil blive det bedste, når det er ud fra billeder, men jeg synes da, det vil være sjovt lige at få andres meninger om hende. Som 4 års er hun jo tilredet og får selvfølgelig flere muskler osv. + kåringen jo foregår om sommeren, så hestene ikke render rundt med vinterpels smiley

Lige et par billeder:
http://hest2.webgallerier.dk/galleri/676/628/471/3375569-tysk-oldenburger-goerklintgaards-wilaya
http://i41.tinypic.com/16aofab.jpg

Og hendes profil:
http://www.hestegalleri.dk/galleri/241444-tysk_oldenburger_goerklintgaards_wilaya

På forhånd tak! Og fortsat god lørdag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vurdering af eksteriør
  • #1   11. maj 2013 Jeg er absolut heller ikke inde i alt kåring, men vil da gerne sige min mening smiley
    Meget enig med Sabine. Hun har et virkelig fint hovede, og så synes jeg også hun har en meget god og velansat hals smiley

• #2   11. maj 2013 Ej hvor er hun yndig!

• #3   11. maj 2013 det der er vigtigt når du stiller en hest til kåring er at den forstår hvad du forventer af den, altså at i har trænet hjemmer fra smiley
    gå ing og find mønstrings-reglerne og træn din hest i korekt opstilling så den er åben til dommerne, at den skridter godt igennem og at travet er tilpasset den der skal løbe med den smiley så er du kommet rigtig langt

og få evt. en der er vand til at mønstre heste til at løbe med den, det kan godt betyde flere point

held og lykke

• #4   11. maj 2013 Jeg vil sige en fin, harmonisk hest. Pæne, tørre lemmer, god forpart, men et lidt fladt kryds smiley men med god muskelopbygning og lydighedstræning, vil man kunne komme langt. Alene de heste, der opfører sig fornuftigt, får som regel en bedre bedømmelse, da det er rigtig, rigtig svært at vurdere ud fra en hest, der ikke vil stå på alle fire ben samtidig.

Desuden er det lidt svært at vurdere ud fra de billeder, du har lagt ind, da de er taget lidt skråt forfra smiley men til den type "bedømmelse", du vil kunne få herinde, er det selvfølgelig fint, mener bare, at dommere ser hesten fra en anden vinkel og kan derfor bedre vurdere hesten som en helhed.

• #5   11. maj 2013 Tusind tak for jeres svar! Og tak for de fine ord smiley Det er rigtig rart at få nogle andres syn på hende!

Stald Lender: Tak for de tipsene - det er altid rart at høre fra nogle med noget forstand inden for emnet smiley Jeg har ikke tænkt mig selv at mønstre hende, men få en erfaren til det, som du også selv råder at gøre. Jeg vil jo gerne have, hun får de point, hun nu kan, og tror ikke en uerfaren som jeg, vil kunne få det allerbedste ud af hende til mønstring.

Lea Kristensen: Jeg ved godt, billederne ikke er de bedste, men det er jo også bare lidt for sjov, da jeg ikke selv har rigtig forstand på det smiley Og så er det jo ikke rigtigt til at vurdere en helhed på billeder. Skulle det endelig være, skulle hun jo være shinet op med rosenknopper osv., være ordentligt opstillet et sted, med lige grund og så skulle billedet være taget lige på. Men tusind tak for dit indput! smiley

• #6   11. maj 2013 Det er også det jeg forsøgte at sige smiley for vores vurdering herinde giver jo ikke et billede af hestens eksteriør som sådan, men giver mere en idé om det vi vil vurdere hesten til at have en given chance ved en kåring.

• #7   11. maj 2013 Lea: Lige præcis smiley

Kommentér på:
Vurdering af eksteriør

Annonce