{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.220 visninger | Oprettet:

brækket kraveben {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude .
Har været uheldigt at lande hårdt og tungt direkte ned på skylderen igår aftes.
Kom med ambulancen, men fik ikke smerteatillende nok da jegg skulle videre.
Den lå en del forskudt i røngten smiley nogle der har prøvet dette ? Et meget uheldigt landing. Savner allerede at ride, vvar lige noget så langt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brækket kraveben
  • #1   13. maj 2013 Jeg brækkede for syv siden kravebenet, og der var det faktisk ikke så slemt! Men da man var 12 år og udødelig, satte jeg mig allerede op på hesten igen efter TRE dage. Det resulterede i at jeg brækkede det en gang til - to uger efter første gang smiley Jeg har haft men af det siden, da det er voksen fuldstændig skævt sammen. Dengang gjorde man nemlig ikke så meget ved et brækket kraveben, der fik du den bare i en slynge, og så hjem. Ved ikke hvordan det er idag, men jeg ville ønske det var blevet rettet. Jeg har siden ikke kunnet mærke min venstre arm ordentlig når jeg har redet. Har til tider stadig smerter også.
    Men havde det ikke været brækket anden gang, havde jeg nok ikke haft de samme problemer. Så selvom det kan være mega ærgerligt, så vent med at ride til lægen har anbefalet. God bedring! smiley

• #2   13. maj 2013 har haft flækket kravebenet for mange år siden (fald - dog ned ad trapper) kan kun anbefale dig at bruge noget tid i svømmehallen når du må genoptræne - det er super for armene. Armen fungerer fint - kunne dog ikke gå med en rygsæk i mange år. Havde også kun slynge på men det var et "rent" flæk af knoglen (på skrå).
    God bedring. mvh Ponymor

• #3   13. maj 2013 Jeg brækkede kravebenet for 2 år siden pga faldt fra hest, kæmper desværre stadig med en del smerter og går til fys ugentligt.

• #5   13. maj 2013 Brækkede mit i januar. Det var også forskudt og kompliceet med skulderblad der sidder forkert pga lammelse i nerve. Håber på kun ½ års genoptræning. På arbejde med begrænsninger efter 2 måneder. Småt begyndt at ride efter 3 måneder. Held og lykke med det, håber du kommer hurtigere igennem et end jeg

profilbillede
  • #6   13. maj 2013 Jeg brækkede mit for 3 år siden i et fald fra hest, og havde et brud på 1.5 cm. Så langt sad mine knogler fra hinanden. 6 uger efter var jeg til hest og ridene igen, har aldrig haft problemer efter det !:)

• #7   13. maj 2013 Jeg har også brækket mit kraveben for nogle nogle år siden, tror jeg var 7. smiley

• #8   13. maj 2013 Jeg brækkede mit i oktober og kæmper stadig med smerter..

Man få ikke gjort noget ved det før det viser sig ikke at gro ordentlig sammen samt man har ondt og det gjorde mit ikke.. Så måtte opereres..

• #9   13. maj 2013 Åhhh håber jeg bare kan ride om en månedstid igen smiley har store smerter og en kæmpe bule udepå smiley kan ikke rejse mig selv men synes det går en lille smule ftem men shi der er smerter smiley håber jeg er heldig ikke at døje med det efterfølgende. Men demente jeg kunne om 3 uger igen,så må jo være lidt heldigt? smiley

• #10   13. maj 2013 Sofia smiley
    LB rides af staldejer og LA skal på sommergræs i denne uge smiley

• #11   13. maj 2013 Jep bækkede mit i sommers - røg af en hest der stak af med mig og valgte at dreje i fuld gallop xD
    Det gør bare p*sse ondt når det heler, mit blev opereret og jeg fik sat en metalplade ind. Mit gjorde ond i ret lang tid før det blev bedre. Det er gået ok mht. ridning, i starten var trav lidt trælst for det, men det gik hurtigt over smiley Nu er det for det meste fint, men jeg døjer dog stadig med rygsække og andet der skal ligge over "bruddet" - kan fx ikke have springvest på endnu smiley

Husk at sætte din slynge højt nok, så du kan slappe helt af i det. Er dit også blevet opereret eller skal det bare gro sammen af sig selv?
    God bedring med det, håber du kan komme til at røre dig hurtigere end jeg kunne (for guuud hvor var det trælst ikke at kunne bevæge sig uden det gjorde ondt) smiley

• #12   13. maj 2013 Åhhhh nej og jec er springrytter smiley
    Nej skal ikke opereres er det så kun godt?

• #13   13. maj 2013 Tjo, det ved jeg ikke om det er smiley Altså jeg er ret glad for at mit blev det, da det ellers ville have set pænt dumt ud smiley
    Årh, jamen så ville det jo være træls at få det som mig, men lad og håbe at dit er anderledes end mit (mistænker lidt den der plade for at være skyld i at det er træls med vesten osv) smiley

• #14   14. maj 2013 Det gør så ondt smiley og den stikkrr sjovt op

• #15   14. maj 2013 Altså mit blev opereret fordi det ikke voksede sammen.. kunne ikke bruge armen særlig meget.. men så vidt jeg ved er der mange hvor det vokser sammen uden operation.. håb på det da det i hvert fald ikke er fedt med et langt ar over kravebenet smiley

• #16   14. maj 2013 Skal operares alligevel smiley er brækket to steder alligevel

• #17   25. maj 2013 Jeg brækkede mit for nogle år siden - Det skulle heldigvis ikke opereres men det var sunket 5 cm fra der hvor det rigtigt sad..
    Jeg kunne ikke ride i et halvt år og måtte intet have med heste at gøre - jeg savnede det godt nok også, jeg havde heldigvis en sød dame på stedet som ville gå tur med hesten jeg red og jeg sådan så hun bare trak så jeg ikke skulle gøre noget.. det gjorde bare savnet endnu større!

Men ja, jeg måtte ikke være ved hesten i et halvt år og jeg har stadig men af det den dag idag.
    Jeg kan eksempelvis mærke det hvis jeg rider mere med min højre arm end normalt og jeg kan ikke hive mig op i ribber og ikke lave armbøjninger og ting hvor jeg belaster mit ribben for så kan jeg mærke det et par timer efter.
    Jeg kan også godt se det for mit kraveben er lidt mindre og stikker mere frem end mit andet gør - det gør også jeg kan få ondt når jeg har bikini på..

Jeg håber ikke du får nogen problemer med dit og jeg håber heller ikke dit er SÅ slemt så du ikke skal vente med at ride - Men husk at dit kraveben godt kan finde på at dreje lidt så det stikker lidt anderledes ud oppe ved det..

Men held og lykke, håber ikke vente tiden bliver for slem ! smiley

• #18   25. maj 2013 Jeg er opereret .. Har det allerede bedrr men de siger ca. 3 mdrfør ridning smiley

• #19   25. maj 2013 Det skal nok gå hurtigt smiley

• #20   25. maj 2013 brækkede mit efter et styrt.... for næsten 2 år siden.... sad på hesten efter 1½ uge.... det var gået hurtigere hvis jeg var blevet løsladt fra hospitalet før... havde også brækket 7 ribben, punkteret den ene lunge og perforeret den anden smiley

men red 1½ uge efter, sprang 2½ uge efter og red stævne 1½ mdr. efter smiley

• #21   25. maj 2013 Skal til røngten om først 6 uger. Får mere forbindelse til armen og kan bade selv nu. Blev opereret igår nat. Har fået en plade og skruer ind og går med en slynge. De 6 uger er jeg forbudt ridning smiley var brækket to steder og knoglen var ved at stikke ud af mit hud. Men har det bedre og tager ingen piller smiley svær ved at strække armen men det kommer. Håber jeg kan ride om bare 2 mdr smiley er det ikke ubehageligt? Jeg tænker at min plade bliver irriteret?

• #22   25. maj 2013 Hold da op det da gået hurtigt !
    - Jeg var dopet med smertestillende den første 1½ måned tror jeg og der gik rigtig lang tid før jeg kunne komme op at sengen, skifte tøj osv. selv..
    Hvornår skal du have pladen ud? smiley

• #23   25. maj 2013 Jeg ventede to uger på operation hvor jeg også var dopet og intet kunne. Det blev værrer og skulle derfor opereres. Endelig kom den dag. Men ja synes selv det er gået en del hurtigt? Tror du jeg rider før de 3 mdr? Har i forvejen tydlige kraveben da jeg er en del tynd deroppe, så skal nok vende mig til det. Der skal gå 1 år før man må smiley så håber jeg kan med det smiley

• #24   25. maj 2013 Altså hvis du kun har gået to uger nu og det allerede går så godt så tror jeg sagtens du kan ride inden tre måneder ja !
    Så må du jo se om du ikke kan finde en behagelig måde at have din arm på så du ikke mærker din plade? smiley

• #25   25. maj 2013 Men jeg er også ret tynd oppe omkring mine kraveben så man kan godt se det hvis man kigger på dem men tror ikke man sådan ligger mærke til de er forskellige hvis ikke man ved det - Jeg ser det bare tydeligt !

• #26   25. maj 2013 man siger nogle synes det er flot? haha så må vi være charmerende, smiler.
    Amen jeg håber virkelig. Sætter min nye springhest i ridning d. 1 juli og 1 måned frem, så håber jeg kan fortsætte derfra :O)) for har altid startet forfra, og det vil jeg bare ikke mere smiley så hellere smide en del tusser sedler til en prof rider

• #27   25. maj 2013 Ellers må de tage din hest en måned mere smiley
    - Det jo bedre at blive hel klar ikke det bare bliver værre og du skal vente endnu længere ! smiley
    - Men ja super hotte ! smiley

• #28   25. maj 2013 arh flere mdr. er der skam ikke råd til thihi xD
    men hvis røngten er godkendt om 6 uger, så kan det være jeg begynder STILLE smiley

• #29   26. maj 2013 Lad være med at hoppe på hesten før du må for lægen (alt for meget), tænk hvor træls det ville være hvis det knækkede igen! smiley Godt at høre det går fremad smiley Må du få fjernet pladen?? Det må jeg nemlig ikke da de ikke vil lægge mig i narkose "unødvendigt"...

• #30   26. maj 2013 Jeg savner SÅ meget at ride.. men om 2 mdr kommer hesten hjemme fra en berider, så skal da ikke starte helt forfra :O))
    så må jeg se hvad der er til den tid, om man er på hesten igen,.
    Om 1 år først, men det vender jeg nok til, mine kraveben var tydelige i forvejen, og min papfar siger, at den som IKKE er opereret, den er mere tydeligt, så skal nok vende mig til det, håber jeg :O))

• #31   26. maj 2013 Jeg brækkede min arm og flækkede mit kraveben i 2011 - Av hvor gjorder det NA's! Men mig som spillede så sej skulle jo selvfølgelig bare op og ride så red hubertusjagt efter 3 eller 4 uger og nej det kan ikke anbefales. Har haft store smerter i min arm skulder siden havde det vildt det første år nu det ved at stildne af men er der stadig når jeg har lavet noget hårdt smiley så genoptræn godt!! smiley

• #32   26. maj 2013 Tak, det vil jeg gøre! God bedring :O))

Kommentér på:
brækket kraveben

Annonce