{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Hest hoster {{forumTopicSubject}}

Har pt. en hyp som hoster ret meget så snart hun har løbet lidt eller snuser til høstøv, eller bare ude på folden til tider.

Hun har aldrig fejlet noget andet en løbet næse og så haft et par gange lidt feber - men aldrig andet.

I sidste uge blev hun forkølet(endte fra bokshest til løsdriftshest og uden dækken, da vejret var til det..) og stod med gult snot, hoste og hævet hals. Vi lod det lige være et par dage, holdte øje med ingen regn var, og ikke var for kold eller for varm. Efter et par dage faldt hævelse meget og snotten blev mere hvidt/gennemsigtigt og i mindre portioner.

Pr. nu har hun ikke hævet hals længere og hun har ikke længere snot - kun meget lidt og det er hvidt nu, næsten gennemsigtigt.

da jeg red hende i ridehallen her forleden hostede hun efter en 5 min, pga. alt støvet så vi stoppede.
I dag hostede hun også bare da vi red tur udenfor i det frie luft, og hun hostede også i stalden når hun snuser til halm og hø. Det er dog også ude på folden hvos der ikke er halm eller hø, men bare græs...

Vi skal høre hvordan hun hoster i morgen og så ringer vi til dyrlægen hvis det stadig er lige så "slemt" da hun så har været syg i lige knap en uge.

Men er der andre som også har haft hostende heste på dette tidpsunkt af året?

Astma har strejfet mig, men jeg kan ikke rigtig se hvor det skulle komme fra, hun bliver altid holdt i gang, har ikke været for tyk det sidste år og vi har altid vandet hø hvis det var støvet(og halm) eller byttet det ud. Har redet mindst muligt i støvede ridehalle.

Dog har hun stået i en stald hvor de i loftet havde sådan noget der var radioaktivit - TROR jeg(det er sådan nogle partikler tror jeg som er farlig hvis man rører det og "det falder ned".. Det er sådan noget folk blev syge af i gamle dage, som bliver brugt som loft i gamle stalde..) - men vi har altid sagt at de ikke skal røre det når de fejer spindelvæv - ihvertfald ikke i nærheden af hendes boks. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest hoster
Kommentér på:
Hest hoster

Annonce