{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Hesteejer = dårlige nerver {{forumTopicSubject}}


Har lige været den heldige vinder af en omgang dårlige nerver for første gang som pony ejer.

Kræet havde puls i bagbenene og fremstående blodåre da jeg kom der ud ved seks tiden for at lukke ind.
Så gå gå og gå, skrive til nogen der har mere forstand og erfaring end mig på det punkt. Spul benene og få fat i noget æbleeddike cider.

Så ind i boksen med ponyen og afsted hjem med mine forældre hund jeg havde med i stalden, der er lige en halv time i bilen også var jeg lige inde og købe det æble eddike.
Og ringe til en dyrlæge også og spørge til råds.

Sætte hunden af også tilbage imod stalden, med lidt for høj fart på motorvejen og generelt. Måtte bare der ud vældigt hurtigt imens jeg sad og snøftede lidt i bilen.

Ud til pony der får en ordentlig krammer også blande æble ting i foderet og vente på at dyret gider spise det.
Så spule ben igen, ud og gå med dyret i en halv time også spule mere ben.
Så har dyret ikke så meget puls i benene længere og jeg kører hjem.

Også ud igen til dyret her ved et tiden, fordi jeg ikke ville kunne sove uden og ringe til dyrlægen igen ( som iøvrigt skrevet " hvordan går det med hesten " - tak for tanken ). Der kom slim ud bag til, i min vildrede over hele situationen glemte jeg at tænke over at imens jeg trak rundt med hende havde hun stået og hilst på en vallak - doooh, flot Maria at vække dyrlægen.

Nå, dyrlæge siger at der ikke er noget og bekymre sig over, det er ikke forgiftning, så havde hesten vist andre tegn.
Så kunne jeg sove roligt og derfor kører hjem.

Hold da schisse hvor får man dårlige nerver af det - men hvor er det, det hele værd ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesteejer = dårlige nerver
  • #1   26. maj 2013 Oh yes! I know the feeling...
    Har haft Chagall i lidt over to år, og har kun oplevet én gang hvor han har haft kolik, heldigvis et mildt tilfælde, men han lå ned og gad ikke spise, var sløv... Efter dyrlægen havde været der og behandlet ham var jeg simpelthen ved at gå ud af mit gode skind.. Jeg havde det SÅ dårligt! Efter nogle timer i stalden tog jeg hjem og sov, næste morgen(tidligt) kom jeg ud i stalden til en hest der HELDIGVIS stod med ørerne fremme og spiste hø....
    Jeg var så lykkelig. Har set hvordan et mildt koliktilfælde kan gå til, har set en hest dø af det, så er meget varsom med sådan noget...

    Og det var da virkelig tidligt du skulle ''prøve'' det.. øv smiley Men godt hun ikke er syg!


  • #2   26. maj 2013 Puha .. Godt at det går bedre smiley
    Prøvede det selv i fredags med min. Hun fik kolik for første gang. Dårlig nerver, den nat sov jeg vel 2-3 timer, selvom hun hurtigt blev frisk, men skulle ud til hende for at sikre mig at hun havde det godt smiley


  • #3   26. maj 2013 Tell me about it ..
    Det er forfærdeligt at være hesteejer sommetider. Heldigvis bliver det opvejet af alt det gode ;o) Men ja, man kan i sandheden få dårlige nerver.

    God bedring med pony!


  • #4   26. maj 2013 man ville ikke få dårlige nerver, hvis det ikke var fordi man elsker dyret... smiley
    godt det går bedre nu.. smiley sys du har håndteret det flot..


  • #5   26. maj 2013 pas på med at lade dem æde ubegrænset på denne årstid.. der er mange der får gæringskolik....eller det der er værre...

  • #6   26. maj 2013 Kender føelsen alt for godt. Sidste sommerferie var jeg hjemme hos mine forældre på ferie og får en opringning om elekra går rigtig underligt ikke halt, bare underligt. Nå, jamen jeg må afbryde min ferie og sætte kursen hjemad i fuld fart for at se hved underligt er.
    Kommer så ud til en glad og tilfreds hest der upåvirkert går rigtig underligt. Så afsted til DR. Dyr med hende. Hun siger så det er noget hun har spist og det vil gå væk af søg selv og gør det ikke det skal hun i røgnten.
    Det går jo selvfølgelig ikke væk så afsted til DR. Igen.
    Efter en masse gåen og graven og tryk kommer hun så frem til vandtrug som jo er ufarligt, bare ikke særlig kønt.
    Men hold da op de 3 uger med uvished var et mareridt altså.


  • #7   26. maj 2013 okay, jeg var nok ikke gået sådan amok over et ben med lidt puls i og lidt hævet blodåre, det kan komme af 117 forskellige ting, fx en løbetur på folden eller varmt vejr og behøves ikke at betyde noget. Hesteben er ikke ens hver dag og hvis ponyen i øvrigt ikke virkede dårlig eller halt, så ville jeg ikke gå sådan i panik.. Jeg har så også haft hest i 10 år og flere forskellige og jeg ved, at du jo lige er blevet ejer af din første, så du har jo meget at lære, som kommer med erfaring og hverdagens trommerum.. smiley

    men ja, det er da en evig bekymring om hesten er ok hehe smiley


  • #8   26. maj 2013 Det kender jeg lidt for godt.. Før jeg begyndte at have Pony var jeg som regel sådan lidt "ligeglad", selvfølgelig syntes jeg, at det var synd for hesten, hvis den fik et sår, men det skulle bare renses og smøres med skinhealer og sprøjtes med sårspray, og så skulle det nok gå. Hvis Pony får et sår nu, bliver jeg helt pylret... Selvfølgelig, hvis hesten viser tegn på sygdom var/er jeg langt fra "ligeglad", og så måtte jeg jo gøre alt hvad jeg kunne for det stakkels dyr smiley

  • #9   26. maj 2013
    Havde det bare været puls, det var også blodåre det var poppet red tydeligt frem ;o).
    Og hun gik desværre på en fold hvor der på kort tid er poppet nogle giftige blomster op, derfra bekymringen ;o).

    Også har jeg set nogle andre heste i stalden blive forgiftet, af andre årsager dog, derfor ekstra opmærksom.


  • #10   26. maj 2013 Men husk at hestene ikke spiser de giftige planter så længe der er stråfoder eller græs de kan spise.. Så går de forbi dem smiley

  • #11   26. maj 2013 Ja, der kommer hurtigt giftige planter op. Herhjemme kom brandbægerne meget hurtigt, gik og rykkede dem op på folden sidste år, så går også og leder nu.

    Men de er ikke kommet på folden endnu, Men ligeså snart de gør, finder jeg dem.

    Og jo, de spiser dem, eller dvs. de rykker dem op, og plejer så at spytte dem ud igen. Det er hvad jeg ser i al fald.

    Men de har heller ikke godt at bare at rykke dem op, vi skal jo også selv bære handsker, når vi rykker dem op.

    Ligesom taks, hvor de kan dø, mens de har en gren i munden, de lige har taget.


  • #12   26. maj 2013
    Det har hun så ikke gjort, der er massere af græs uden giftige planter, men hun er ikke gået uden om :o)

    Så nu er hun endt på jordfold med det sparsomme græs der nu er.


Kommentér på:
Hesteejer = dårlige nerver

Annonce