{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Halt hest :( {{forumTopicSubject}}

Er det nogen der har en ide´ om hvad min pony kan ha lavet?

Alfa er halt på højer bagben... hun havde 2 små sår på ydersiden af benet lørdag aften da hun kom ind og trak ganske lidt på benet, hun er ikke varm eller hævet. når hun så kommer på fold løber hun lige rundt 1 min tid og der kan jeg så se hun bliver lidt mere øm, men stopper så og begynder at græsse.

Jeg har lige snakket med dyrlægen som ikke synes vi skal gøre noget før fredag hvis hun ikke har rettet sig, da Alfa i forvejen får smertestilledene pga. en stor hævelse i halsen.

Men er da lidt øv og tænkte om nogen her inde måske havde en ide´ om hvad hun havde lavet. hun er ikke det stor legebarn og ikke den der styrter rundt på folden så er virkelig helt lost, det ser ikke ud som et spark da der abselut intet er at se anden de to mini sår med 15 cm imellem. hun har ikke ondt når jeg trykker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halt hest :(
  • #1   27. maj 2013 Alt kan jo være sket. Kun hun have revet sig på noget eller have blevet bidt? - når hun er halt men ikke varm eller hævet så kan en dyrlæge vel ikke gøre så meget? Min var stokhalt (uden sår eller noget, men have trådt noget op i hoven under et stævne) men ikke (ret meget) varm og ikke hævet efter et springstævne. Dyrlægen var ude og kigge, men kunne ikke gøre ret meget, ville dog se tiden an. En uge efter var Stanley rengående og der var INTET at se. Det du skal holde øje med (uden at virke dyrlæge agtig) er nok om der går infektion i sårene og holde dem rene for svavs- så må du jo se tiden an, og lade være med at overanstrenge hende i starten.
    God bedring med hende smiley


  • #2   27. maj 2013 Jeg vasker hendes ben hver aften inden hun kommer i boks... det ligner ikke et bid, men synes de små sår er underlige da der er ca 15 cm imellem dem ;)... Som dyrlægen også sagde lad hende stå på folden, hold øje med hun ikke leger for meget og løber for meget rundt for så må hun på sygefold. synes bare det er underligt hun pludselig er halt, men ved jo godt det jo kan ske smiley

  • #3   27. maj 2013 Hvis nu nogle af legekammeraterne på fold har sko på, kan det være et slag derfra?

  • #4   27. maj 2013 hmm kunne godt være, men det er virkelig bitte små sår... En lige over hoven også en igen 5-10 cm under knæet, men selvfølgelig hvis den anden kun har snittet hende kan det jo godt ske... men må nok bare bider tænderne sammen og krydse alt for at jeg ikke skal af med mere end de 9000 kr som hun allerede har kostet mig på 16 dage i dyrlægeregninger...

  • #5   27. maj 2013 Altså en dyrlæge kan jo ikke gøre så meget ved en halt hest? - Så skal man scanne osv. og det er måske ikke lige sagen. Tror bare du skal lade hende være hest i et stykke tid. Altså masser af foldtid, kærlighed og gå lidt ture med hende. Det gjorde jeg med Stanley, og det knytter også et specielt bånd mellem jer. Endelig ikke pil for meget i sårene, men rens dem og lad dem passe sig selv og lad dem blive helet i deres tempo:) Det skal nok gå! smiley

  • #7   27. maj 2013 Den får smertestillende i forvejen men er halt?

    Så må den da ha rigtig ondt?

    Men ja, gør som dylle siger og se tiden an.
    Blir den mere halt, må du få noget mere smertestillende til den.

    Normal procedure v alm halthed er ro 10 dage, med smertestillende. Virker det ik m ro, må den på klinik og udredes. smiley

    God bedring m den smiley


  • #8   27. maj 2013 Tror jeg har knækket koden til hendes halthed idag... Jasmin havde hende inde og strile som hun jo har hver dag, men idag ville jeg ligge hjælpe hende lidt og da jeg kørte strilen ned over lænden og krydset på hende, gik hun ned. Jeg kørte så en hånd hen over ryggen og lige ved lænden var hun noget mere varm end resten af kroppen... Snakket med dyrlægen som sagde hun skulle på sygefold og da alfa ikke er vild med at stå alene måtte jeg sætte hende sammen med Virgil.

    Imorgen kommer hendes massør og kigger på hende, ikke at hun skal give hende massage, men hun kender hende efterhånden rigtig godt og er knald dygtig så hun kommer og mærker om det er noget i knoglerne eller om det er en muskel. Krydser ALT for det "bare" er en muskel...


Kommentér på:
Halt hest :(

Annonce