{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Fravænning føl - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Har en shetlænderhoppe der fik føl sidste sommer. Har ikke haft mulighed for at fravænne dem før nu. Så nu er det på høje tid.

Jeg har idag skilt dem ad. På hver deres fold, hvor de ikke kan se hinanden, men muligvis godt høre og så har de hver fået en ny foldkammerat. Det gør simpelthen bare så ondt i mit hjerte at se lille følle er blevet lidt nervøs og kalder og kalder. Moren virker til at tage det stille og roligt lige nu. Hun gik lige alene den første 0,5 time til hendes nye ven kom, men nu er hun meget opslugt i ham smiley Skal jeg ta en kold tyrker og lade dem gå og håbe på de lige så stille vænner sig til det eller vil i forslå jeg lukker føllet over om natten og så deler dem op hver morgen, selvom det er lidt noget bøvl at stå med alene hver morgen inden arb.

På forhånd tak for hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fravænning føl - HJÆLP
  • #1   2. jun 2013 det bedste ville være hvis du kunne skille dem helt ad, også sådan at de ikke kan høre hinanden smiley så falder de hurtigere til ro smiley

    pattede den stadig ved hende? for så skal du huske at hoppen skal ud og skridte og bevæge sig en masse så hun ikke får yverbetændelse smiley


  • #2   2. jun 2013 Altså det afhænger jo meget om dit føl stadig dier, gør den skal de stå sammen om natten ellers for hoppen yverbetændelse. Dier føllet ikke skal de bare skilles helt ad. Og sådan er det føllet vil altid kalde i nogle dage efter.

  • #3   2. jun 2013 katrine: jeg kender flere stutterier der bare tager føllet fra, og der har aldrig været problemer med yverbetændelse så længe hoppen ikke bare står stille i en boks, men kommer ud og går smiley

  • #4   2. jun 2013 Hun dierede nemlig stadig. I dag har hun løbet rundt på folden med hendes nye legekammerat, så burde det ikke være nok? Men synes faktisk hendes yver er stort at se på. Men i mener ikke der sker noget ved bare at holde dem fra hinanden. De kan desværre ikke skilles helt ad, så de ikke kan høre hinanden. Heldigvis er det kun følle der kalder. Men hvor længe må der gå, før de må se/komme på fold igen?

Kommentér på:
Fravænning føl - HJÆLP

Annonce