{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl fravænning ?
  • #1   6. nov 2010 Hos mig tager vi dem fra efter jul eller måske i starten af december, alt efter hvor 'klare' de er (:

  • #2   6. nov 2010 Det normale er ca. 6 mdr at vende fra. Man kan gøre det tidligere, hvis der er hensyn at tage til hoppen. Hvis hun er meget tynd eller syg.

    Føllet kan blive ved med at patte til det år gammelt, hvis ikke de skilles eller hoppen får nyt føl.

    Hvis det var mit føl, ville jeg begynde fravænning ved ca. 6 mdr.


  • #3   6. nov 2010 Jeg begyndte da mit føl var 4 1/2 månede, der stod hans mor i boks og føllet i løsdrift ved siden af hendes boks.
    Nu er han 5 måneder og står ikke sammen med moren mere, dyrlægen er med ind over. For hans mor er blevet meget tynd og han er stor nok til at klare sig.


  • #4   7. nov 2010 Det er fordi min "pap" farfar har købt en fjordhest som har føl. Føllet er 6 måneder, og får stadig pat. Det er ikke menningen at de skal skilles, men bliver det så ved med at patte ??

  • #5   7. nov 2010 ja, det kan fortsætte med at patte længe, hvis hoppen ikke selv siger fra. Flinke hopper lader tit plage patte.

Kommentér på:
Føl fravænning ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce