{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Jeg er så GAL!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige nødt til at skulle ud med det.. smiley

Igår var min lillesøster ude og ride på hendes pony, han fik så trådt skoen skæv og han trak lidt på benet.
Jeg ringede så til smeden i morges, og sagde at det skulle være idag, og at jeg først var hjemme 12.30. Han siger så at det passer fint, og han skriver efter kl. 13. men at det nok først bliver omkring 14.30.
Jeg gik så ud i stalden 13.30 og kan se at smeden har lagt en sedel at han har været der 12.15 og at jeg skal ringe for ny tid!! Han har IKKE taget sig af hesten fordi at den jo gik på fold (løsdrift), og jeg var lige bestemt ikke kommet hjem endnu..

Smeden har tlf tid mellem 7-8 om morgenen, og kan ikke få fat i andet end en tlf-svarer.
Hvad fanden gør man så.??
Hesten er nu rigtig halt. Har ringet til dyrlægen, for der skal ske noget idag..

Er det bare mig der er hys, eller hvordan ville i andre reagere på at smeden kommer 45 min for tidligt i forhold til aftalt, og så bare kører igen fra en halt hest, uden at efterlade et direkte tlf nummer..

Er rigtig ærgelig over det på hestens vejne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er så GAL!!
  • #1   6. jun 2013 Find en anden smed med det samme!! Det er sgu ikke i orden smiley

  • #2   6. jun 2013 Ikke så meget andet at sige end. Ny smed! Den smed der er da ikke fair..

  • #3   6. jun 2013 Kan I selv pille skoen af?
    Sådan er der desværre mange smede som opfører sig. Jeg forsøger altid at slå fast med syvtommersøm når jeg laver aftaler med smede eller dyrlæger, at jeg SKAL informeres hvis de kommer mere end et kvarter for tidligt eller for sent. Det er der heldigvis også mange i mit område som respekterer, men smede er desværre ofte ligeglade fordi de har flere kunder end de kan overkomme.
    Jeg prøver dog altid at være der mindst en halv time før alle aftaler, så jeg kan være forberedt.

    Vær en bitch (på den pæne måde) og forlang at blive informeret næste gang hvis du gerne vil beholde smeden. Tag skoen af - evt også den anden for/bag-sko så hesten ikke bliver skæv eller overbelastet - og overvej om der er andre gode smede i området.


  • #4   6. jun 2013 Jeg overvejer det virkelig også nu.. smiley Fortalte jo i tlf at hesten er halt, og jeg ikke selv kunne få skoen af.. Det er bare så ærgeligt..

    Dyrlægen er så igang med at finde sådan en til sømmene, så han kan tage skoen af.. Det håber jeg snart han finder.


  • #5   6. jun 2013 Ring til en anden smed..

    Og så ri g til jeres sædvanelige smed imorgen og brok dig, brok dig så han ikke er i tvivl.


  • #7   6. jun 2013 Skoen sidder for fast til at jeg selv tør at hive den af, han har trukket nogle af sømmene ind mod strålen, den sidder ca. 1,5 cm for skråt.

    Jeg var også hjemme en halv time før den tid vi havde aftalt som tidligst.. smiley


  • #8   6. jun 2013 Jeg havde nok også fundet en ny smed.. Én ting er at de kommer for sent, men det der synes jeg ikke er okay.

  • #9   6. jun 2013 Jeg har prøvet at ringe til en anden smed, men uden held.. Prøver om jeg kan finde andre numre på smede i nærheden..Som så har mulighed for at køre ud til en ny kunde midt på eftermiddagen.. Det er ikke særlig sandsynligt..

  • #10   6. jun 2013 Jeg forstår ikke helt hvis smeden ikke kunne komme i går og du kunne se hesten havde ondt, at du ikke hev den af? du kunne måske have undgået en halt hest ved at hive den af, for en skæv sko kan jo være meget farlig for en hest.
    Men skift smed og lad være med at brug ham igen smiley


  • #12   6. jun 2013 Fordi at skoen stadig sidder godt fast, jeg skal hive meget hårdt hvis jeg skal have den af, og så ender jeg bare med at gøre ondt værre. Risikerer at rive halvdelen af hoven med. Det er jo ikke lige meningen. smiley

  • #13   6. jun 2013 Jeg forventer bestemt heller ikke at han skal gå ud og hente den på folden. Men han skulle først være kommet tidligst 45 min senere.

    Men forventer at smeden kommer samme dag, når jeg har en halt hest.. smiley Og det har de også gjort før..


  • #16   6. jun 2013 Jeg er lige blevet ringet op af chefen i firmaet, og han kommer inden for en halv time.. Det manglede da også bare.. smiley Så nu er jeg lettet igen.

  • #17   6. jun 2013 Mine heste står hjemme, og her er kun mig.. smiley

  • #20   6. jun 2013 Ej en rigtig dårlig service!
    Opdater os endelig, når chefen har været der. Og du skal endelig ikke holde igen med at brokke dig over din smed til ham chefen!


  • #22   6. jun 2013 SKIFT SMED !!!
    det er bare ikke iorden.
    Jeg stod med min hest her for 10 dage siden som havde smidt sin ene forsko, hun var ikke halt, men sku naturligvis have en ny på, vores smed stod i vores stald 3 timer efter vores opkald, og lagde ny sko, og tog ikke engang ekstra for at det var en haste sag - han er bare sådan en reel og god smed, at han rykker ud med det samme .
    Din smed er slet ikke fair, har selv prøvet det med en smed, og jeg skiftede omgående smed !! Jeg gad ikke engang bruge min tid på at brokke mig ! han blev bare skiftet ud


  • #23   6. jun 2013 Monty & Malou´s mor
    Tror du har helt ret der smiley

    Sidst min smed var der, endte han med at fortælle om engang for nogle år siden en uge inden et dyrskue, skulle de ud til en belgier, so aldrig havde været i hænder og den blev taget ind og sat et spiltovs boks der mindede utroligt meget om den der bliver brugt i filmen Spirit. hvor benene skiftevis blev bundet op og hoved var trukket fast, og han mente faktisk at foreningen stiller en til rådighed hvis der er nogen der skal bruge dem smiley

    Selv havde jeg en lidt blandet oplevelse med min smed i mandags, for jeg er i stalden (6km fra hvor jeg bor, på cykel) inden 8 fordi smeden skulle komme kl 9, lidt over 8 bliver jeg så gennem staldejer ringet op ad smeden der desværre er blevet dobbelt booket af sin chef til kl 9 tiden, og da der står en dyrlæge og venter det andet sted er det så desværre mig der må rykkes, lidt øv men jeg får så en tid omkring kl 1 samme dag.
    Men bliver lovet at der bliver ringet ca en halv time inden han vil være der.
    Så jeg cykler hjem og bliver så ringet op som lovet, dog er det så 20 min før og ikke 30, så det ender jo med at jeg er der 5-10 efter smeden som så må side og vente på mig og på at jeg skal ud og hente hesten på fold og det hele.
    Så lige den dag gik det heldigvis begge veje og jeg er bestemt rigtig glad for at han gad vente, selvom han skulle videre senere smiley


  • #24   6. jun 2013 Så har han været her, to af sømmene og optøjet(staves) var gået ind i hoven, han lagde skoen på igen, men han trækker stadig lidt på benet. Han sagde at jeg kunne vaske "hullerne" med sæbevand, hvis han blev ved at være øm.. Han fortalte at min smed åbenbart ikke havde hørt at han tidligst måtte komme kl. 13, da det gik "lidt stærkt" i morges..

    Men nu er det gjort, og så er det bare at holde øje..


  • #25   14. okt 2014 Hvilken smed har du?:0

Kommentér på:
Jeg er så GAL!!

Annonce