{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.262 visninger | Oprettet:

Engbrandbæger {{forumTopicSubject}}

Har en masse på folden som jeg gerne vil af med! Og har fundet ud af at man kan få noget til at sprøjte med som kun tager ukruttet smiley men kan hestene også tåle det? Hvis ikke hvor lang tid tager det så før man kan sætte hestene på fold i igen? Da jeg har løsdrift og ikke har nogen stalde har dig mulighed for at kunne lukke folden af smiley har været i gang med at klippe det øverste af og give roden round up men det er håbløs der er så mange smiley men had gør i for at få dem væk! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engbrandbæger
  • #1   15. jun 2013 Round-up har ikke nogen mærkbar effekt på Engbrandbægerrod.

    Engbrandbæger kan ikke klippes væk, den skal luges væk hvis du ikke vil bruge kemikaler....

    De skal sprøjtes med Harmony, Starane 180 S, Tomahawk 180 EC eller Starane XL. og der er mindst en fredsperiode på 14 dage efter sprøjtning.

    Husk at bruge det rigtige sprøjteudstyr/sikkerhedsudstyr.


  • #2   15. jun 2013 Undskyld jeg lige blander mig, men hvad koster disse sprøjtemidler mod brandbægere?

  • #3   15. jun 2013 5 l. starane xl koster ca 1200,-
    men man kan altså godt stresse dem væk ved at slå dem, men de skal slås rigtig tit over et par år, og man vil hurtigt opdage at planterne bliver mindre for hver gang man har slået
    men hestene kan IKKE gå på folden i ca 2-3 uger efter, fordi de visne/tørre brandbæger ikke lugter så de kan let komme til at spise dem, så græsset skal være groet op inden de kommer på


  • #4   15. jun 2013 Lodin er rigtig godt til engbrændbæger og for den sags skyld også skræpper. Begge dele er noget mine folde døger meget med, og jeg har med stor succes brugt den gift de sidste par år. Det er en halvdyr gift, men til gengæld bruger jeg ikke så meget af gangen fordi den er koncentreret.
    Fordelen er at den ikke tager græsset smiley

    Den eneste grund til at jeg endte med at bruge gift er fordi jeg ikke kunne få bugt med dem ved at slå.


Kommentér på:
Engbrandbæger

Annonce