{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

Engbrandbæger {{forumTopicSubject}}

Det er på høje tid, at komme i gang med at udrydde dem. De er meget giftige for heste. Og de er særdeles gode til at formere sig, da de sætter frø, lidt ligesom mælkebøtter.

Det er bedst at hive dem op af jorden, få så meget rod med som muligt.
De bør proppes i sække og brændes/køres væk, da planten går i frø, når den er hevet op.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engbrandbæger
  • #1   9. jul 2017 Ja de er trælse at have med at gøre ..

    Jeg har lige ryddet 2 ud af 3 folde og skal da også have den sidste ordnet ?? men det er godt nok hårdt nu når jorden er så tør og man ikke har en spade smiley


  • #2   9. jul 2017 Øv ja det lyder ikke sjovt.

    Det kan anbefales at tage handsker på, da saften er giftig, og giver solskoldning ligesom bjørneklo. Har og ikke selv oplevet det.


  • #3   9. jul 2017 Jeg har hævet de op og smidt lort over de så nu ligger de udenfor folden tildækket af lort... Måske der dukker et par enkelte op så tager jeg de også...

    Mvh TT


  • #4   9. jul 2017 team tindur, så har du skudt dig selv i foden ?? hvis planterne har knop og de hives op, så danner de frøstand - selv hvis du putter dem i en lufttæt pose. at du så har dækket dem med møg, så giver du dem perfekte betingelser når de vil etablere sig ?? brandbægere er så helt uhyggelig sejlivede. og du har lige kælet med dem og nusset om deres liv fremad smiley

  • #5   9. jul 2017 Nåja..Men så må jeg jo hive de op igen til næste år.. Jeg tænkte at møgen ville kvæle den så den ikke nåede noget som helst.. smiley men så ved jeg det til næste år..

    Mvh TT


  • #6   9. jul 2017 Her får engbrandbærene "bad" lige så snart de titter op ( de første spæde blade) i en blanding af eddike og salt, et døgn senere er de total døde, det er ret effektivt.

    Jeg går foldene efter med jævne mellem, sammen med sprøjten med eddike og salt. Er efterhånden ret god til at spotte de helt små planter. De voksne planter skal graves op. Dem kan eddike og salt ikke tage


  • #7   9. jul 2017 Denne her er anbefalelsesværdig, skånsom mod ryg og fingre:D

    https://www.renthjem.dk/produkt/fiskars-xact-maelkeboettefjerner/?gclid=CIrMusWQ_NQCFRhJGQodIJsIjA


  • #8   9. jul 2017 vi graver dem op også smider jeg lidt salt i hullet. at gå hele roden med op er nærmest håbløst da den har lang pælerod.. vi har ikke haft dem før men pludselig sidste år boom så kom de ..

    det er nemlig super vigtigt ,man putter dem i en sæk også på forbrændingen med dem aldrig lade dem ligge. som med mælkebøtter kansådan en fætter virkelig kaste mange frø af sig som man så får til næste år
    frøene kan desuden leve 50år i jorden så de er svære at komme af med
    de lover regn her onsdag så satser på den dag er brandbæger dag..

    det er hårdt arbejde men så kan man jo droppe motioncentret den dag


Kommentér på:
Engbrandbæger

Annonce