{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Hjælp jeg er i tvivl :0 {{forumTopicSubject}}

Hey alle jer på HG, jeg håber virkelig, at i kan hjælpe mig med dette smiley

Jeg begynder med baggrundshistorien, så det er nemmere, at forstå smiley Sidste år pensionerede jeg min pony, der på det tidspunkt var 20, da hun ikke længere ville være ridehest, hvilket jeg accepteret smiley I mange år har jeg ønsket mig en hest/pony mere, men har aldrig måtte få dette af mine forældre, og efter min ponyes pension, er dette ønske meget større smiley

Her i juni måned, kom min veninde så, og spurgte om jeg ville købe et fjordheste føl på ca.5 måneder sammen med hende, så vi kunne dele det smiley Føllet vil ca.blive 145 i stg, og er en hoppe med stamtavle, så der er mulighed for kåring. Den oprindelig pris var på 4000, men min veninde har fået den ned på 3000, så vi skal give 1.500 hver smiley

Nu starter min problem, desværre smiley Af mig og min veninde, er jeg den med bedst økonomi, og jeg er derfor bange for, at jeg kan risikere, at skulle stå med det hele økonomisk, hvilket jeg er ret sikker på, ikke ville kunne køre i længden smiley Min veninde har tidligere gået af med en pony, fordi hun ikke havde råd til denne smiley Udover det er vi 2 vidt forskellige rytter, hun fik engang et chok på en hest, og er efterfølgende blive en lidt usikker/forsigtig rytter, hvor jeg derimod er frygtløs og ikke siger nej til den højeste forhindring, samt gerne tager en vild galoptur på stupmarkerne.... Ej helere har jeg arbejdet med ungheste/føl før, på nær et shetterføl derhjemme, som vi ikke havde længe, og derfor ikke har forstand på disse, jeg er bange for, at gøre noget galt smiley Jeg er også bange for, at 2 om en pony, vil forvirre og gøre mere skade end gavn. Alt dette er en klar grund til, at sige nej, og jeg er ret negativ stemt overfor forslaget, da jeg allerede ser de scenarier der kan opstå som problemer fx.. med økonomi smiley

Men på den anden side vil jeg også rigtig gerne sige ja, da jeg pt. står og mangler en, der kan overtage for mine pony, samt jeg kan starte stævner på.... Samt kunne præge den efter mit hoved... Hjælp mig med, at slukke denne tvivl, skal jeg sige ja eller nej, skal jeg ligge mine mange spørgsmål til side, og løse muligt opstående problemer henad vejen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp jeg er i tvivl :0
  • #1   19. jun 2013 Jeg synes det er tydeligt, hvad du gerne selv vil - nemlig at sige nej. smiley Du har langt flere argumenter imod det, end du har for det.

    Så hvis jeg var dig, ville jeg ikke gøre det. Husk også på, at flere af dine 'for'-argumenter, faktisk ikke rigtig holder. For det første, får der mange år, før du kan ride på den nye og starte stævner, og for det andet, så kan du jo ikke præge den efter dit hoved, fordi I er to, ret forskellige, ryttere om det, og I vil derfor nok gerne have, at den skal opdrages på forskellig måde.

    Derudover, så synes jeg, at selve det med økonomien, er argument nok, for at du ikke skal gå med til det. Det vil være så ærgerligt, hvis din veninde pludselig bakker ud, og du så også er nødt til at gøre det, fordi du ikke har råd alene. Nej, generelt går jeg ikke ind for, at man deler hest på den måde, for det er enormt svært at blive enige om den slags - og tænk hvis I bliver uvenner over det. Er det værd at ødelægge et venskab for?

    Jeg synes i stedet, at du skal anskaffe dig en part, som du kan starte stævner på i stedet, indtil du har råd/mulighed for fx at få en lånepony eller din egen. smiley


  • #2   19. jun 2013 Jeg havde personligt sagt nej tak da sådanne ting ofte kun skaber problemer og uvenner.. Sorry :S

  • #3   19. jun 2013 uha pas på med dele heste, det kan kun gå galt.....

  • #4   19. jun 2013 ville ikke gøre det. den kommer til at koste mange penge i opløbet når man køber et føl som man skal vente på bliver klar til ridning..... der kommer til at ske meget på de 3-4 år du må vente


  • #5   19. jun 2013 Jeg havde sagt nej, ville ikke kunne dele en hest.

  • #6   19. jun 2013 Så tror jeg du får mere ud af at spare op og købe en rimelig ridepony eller ryttervandt unghest istedet for smiley

  • #7   19. jun 2013 Okay tak for hjælpe, tænkte lidt selv i samme retning, og har som sagt haft et negativ syn på det, der har hældt mere til et nej, end et ja smiley Har også selv hørt så meget dårligt om en hest, samt min pony var ødelagt grundet dette, da jeg fik hende, så var stærkt i tvivl med tilbageblik på min egen smiley

  • #8   19. jun 2013 Har kun hørt dårligt når to veninder begynder og dele en hest. Først er der jo det økonomiske som SKAL være på plads ved begge parter, for det er jo hele grundlaget for hesten. (forstå mig ret! :))
    Og bagefter så har jeg hørt flere scener om at den ene mente at hesten skulle have det og det og spise, og skulle gå ude så og så længe, imens den anden part ville have det modsatte.

    Jeg ville sige nej. Der er jo stort set ingen mennesker der er ens omkring heste velfærd, og når hun så er så usikker til ryggen, ser jeg det ikke som en god idé at hun 'starter ud' med et føl, som jo senere hen bliver til en fræk lille unghest. Også også det at hun ikke har økonomien på plads, er jo selvfølgelig en stor risiko fra din side af! smiley


  • #9   19. jun 2013 Hvis jeg var dig havde jeg sagt nej
    Det med at dele en hest kan blive en farlig ting - både af hensyn til økonomi, men lige så meget det med at blive uenige i træningen. Desuden lyder du også selv til ikke at ville..


  • #10   19. jun 2013 Da jeg selv kan være ejendommelig og faktisk også ret jaloux, ville jeg aldrig kunne dele en hest med nogen... Jeg ville bliver sur hver gang jeg skulle betale et eller andet for den anden ejer af hesten eller hvis jeg ikke syntes at hesten for eksempel blev vasket af efter en hård ridetur. Jeg har mine egne meninger om heste og ridning (-som de fleste andre hestetøser). Jeg ville sige nej, også pga. den måde du argumentere på lader det ikke til at det ville være så smart. Hvorfor ikke finde en billig toårs du selv kunne have og præge? smiley Forstår ikke helt forskellen på at have sin helt egen hest og at have en halv hest? I øjeblikket kan man jo sagtens få plage med stamtavle til 5000-10.000 kr. smiley Det var hvad jeg ville gøre.

  • #11   27. jun 2013 Tak for tipsene alle sammen, men beslutning er taget, et klart nej fra min side, min veninde har også siden skiftet mening smiley Hvilket måske også er meget godt smiley

Kommentér på:
Hjælp jeg er i tvivl :0

Annonce