{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.308 visninger | Oprettet:

Hvad betyder placeringen af bogstaver på ridebane? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG

Som overskriften siger; hvad betyder placeringen af bogstaver på ridebanen? Altså er der en grund til at de er placeret som de er, eller er det bare fordi "sådan gør man"?
Ikke fordi det er specielt vigtigt, kom bare til at tænke over det (er på arbejde, og det er vist lidt en overspringshandling smiley )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad betyder placeringen af bogstaver på ridebane?
  • #1   28. jun 2013 Kigger lige med. Har faktisk også selv tænkt over det, men har bare aldrig spurgt om det, da jeg nok var kommet fra det igen, men ja det er faktisk skørt? - hvorfor bogstaver? Hvorfor ikke blomster? Og hvorfor springer man nogen over, når man når til midten af ridebanen, hvor det pludseligt hedder X? Hvad med T? smiley

Findes der overhovedet et svar på det tænker jeg smiley

• Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 144
    #3   28. jun 2013 Jeg følger også lige med smiley

Jeg kan godt forstå, det skal hedde et eller andet, for ellers er det jo svært at vide, hvor og hvad man skal ride mellem de forskellige punkter, når man rider f.eks. en LB. Men jo, jeg undrer mig også over, hvorfor de er lige dé bogstaver. Det kunne jo også lige så godt være tal.

• #4   28. jun 2013 Nej, der er vist ikke noget system, mønster eller mening med det... Så vidt jeg husker står der i mange bøger noget al a: "Grunden til bogstavernes placering vides ikke"... Så nej, totalt ulogisk, hvorfor ikke ABC? smiley

• #5   28. jun 2013 Ja, jeg tror nu også kun jeg har hørt om denne teori (Citeret fra linket oven over):
    "En anden teori er at det stammer fra nogle bogstaver i staldgården ved hoffet hos den tyske kejser. Bogstaverne angav, hvor de forskelliges heste skulle vente - den teori kan jeg bedre lide."

Ellers, så har jeg ingen anelse. Men logisk set, så giver det meget god mening at der er et X i midten. Kryds, midte, symmetrisk, og et stort X har samme aflange form som en ridebane. Ellers så skulle der i mine øjne have været et C i midten. C for Center/Centrum.

• #6   28. jun 2013 Har også tit undret mig over hvorfor det ikke bare var alfabetet.

Alene det at lære de ekstra 6 bogstaver på en bane A, da jeg gik over til at skulle ride hest, var jo en ren jungle for mig smiley

• #7   28. jun 2013 Men jeg er sikker på at man skal finde svaret på en A bane. B banen er jo en forkortet version. Bogstavplaceringen blev ændret på B banen for år tilbage.

Kommentér på:
Hvad betyder placeringen af bogstaver på ridebane?

Annonce