6.308 visninger
|
Oprettet:
Hvad betyder placeringen af bogstaver på ridebane? {{forumTopicSubject}}
Godaften HG
Som overskriften siger; hvad betyder placeringen af bogstaver på ridebanen? Altså er der en grund til at de er placeret som de er, eller er det bare fordi "sådan gør man"?
Ikke fordi det er specielt vigtigt, kom bare til at tænke over det (er på arbejde, og det er vist lidt en overspringshandling
)
jun 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 876
Findes der overhovedet et svar på det tænker jeg
feb 2013
Følger: 1 Svar: 144
Jeg kan godt forstå, det skal hedde et eller andet, for ellers er det jo svært at vide, hvor og hvad man skal ride mellem de forskellige punkter, når man rider f.eks. en LB. Men jo, jeg undrer mig også over, hvorfor de er lige dé bogstaver. Det kunne jo også lige så godt være tal.
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
"En anden teori er at det stammer fra nogle bogstaver i staldgården ved hoffet hos den tyske kejser. Bogstaverne angav, hvor de forskelliges heste skulle vente - den teori kan jeg bedre lide."
Ellers, så har jeg ingen anelse. Men logisk set, så giver det meget god mening at der er et X i midten. Kryds, midte, symmetrisk, og et stort X har samme aflange form som en ridebane. Ellers så skulle der i mine øjne have været et C i midten. C for Center/Centrum.
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.443
Alene det at lære de ekstra 6 bogstaver på en bane A, da jeg gik over til at skulle ride hest, var jo en ren jungle for mig
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
Hvad betyder placeringen af bogstaver på ridebane?