{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Hesten spiser næsten ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i en ubehagelig situation at min pony ikke rigtig spiser..
Altså jeg ville kalde det nedsat abetit, men hun er virkelig ikke som normale heste som står og spiser på en græsfold, hun står tit bare og kigger ud i luften og spiser ikke. Hun spiser ikke op af det foder hun får, og heller ikke det wrap.
Hun er en hest som har højt stofskifte, og hun taber sig ualmindelig let, så hun skal have ret meget foder, både grov- og stråfoder. Mest stråfoder ville jeg sige.

Har i måske nogle idéer til hvad der eventuelt kunne være galt? Jeg har haft tandspidser i tankerne, for hun spiser heller ikke godbidder med nogen speciel lyst. Dog havde jeg tandlæge forbi for ca. 1 år siden, og der var ingen tandspidser, og hun sagde at det nok var al det stråfoder som hun spiser, og hun spiser også meget, bare ikke ligeså meget som hun har gjort?
Lidt info om hende:
Hun er 15 år, pony på 148. Hun vejer omkring de 400-450 kilo. +/-
Håber der måske er nogle som ved noget, regner med at ringe efter dyrlægen engang i næste uge og spørge efter tandtjek smiley

- Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten spiser næsten ikke?
  • #1   30. jun 2013 tandspidser eller også er den ikke sulten smiley

  • #2   30. jun 2013 Btw. Så har jeg også haft spiserørsforstoppelse i hovedet, for hun snotter tit efter jeg har redet hende. Men har kastet tanken lidt væk, for hun ligner ikke ligefrem en som har ondt smiley

  • #3   30. jun 2013 spiserørsforstopning er ikke efter ridning, men når hesten spiser.. jeg tror altså også på den med tænderne, man siger ellers 2 gange årligt skal bisserne tjekkes når det er ældre heste man har med at gøre..

  • #4   30. jun 2013 Altså min hest spiste heller ikke rigtigt. Jeg fik dyrlægen ud, og han sagde at han ikke behøver at blive fodret med andet end vitiminer, når han går på fold (når der er sommergræs).
    Så min stoppede med at spise fordi han ikke var sulten. smiley og han snotter også efter jeg har redet, og tror ikke det betyder noget.


  • #5   30. jun 2013 Min spiser også meget sparsomt for tiden, og snotter/skummer i det ene næsebor efter ridning... Dog er problemet først kommet efter at hun var syg i sidste måned (hun har aldrig været stort spisende, men lige pt. nægter hun at æde andet end korn og vitaminer)...

    Hun skal på dyre hospital i morgen og have lavet endoskopi for en sikkerheds skyld smiley


  • #6   30. jun 2013 Jeg tænker mavesår? eller muligvis trænger hun til at få ordnet tænder

  • #7   30. jun 2013 Havde en pony spm opførte sig på samme måde smiley hu spiste når hun var sulten spiste aldrig op og om vinteren spiste hun nærmest aldrig sit krybbefoder. Hun spiste ikke særlig tit halm men wrappen røg som regl ned men aldrig det hele. Hun spiste heller ikke på folden smiley
    De er bare ikke sultne - vil lige sige den gik jagter og ridebanespringning så hun præsterede og lavede en masse dagligt smiley
    Tror ikke du skal frygte noget før din pony begynder st tabe sig voldsomt smiley


  • #8   30. jun 2013 MJR:
    Vil lige sige, som skrevet, at hun rigtig nemt taber sig, og kan på ingen måde leve kun på græsset, hun kommer også ind om natten. Så hun skal have noget når hun er inde smiley

    Nadia&mustangen:
    Hvordan kan der opstå mavesår når hun har spist massere af stråfoder og står og tygger i noget stort set hele tiden. Dog er hendes abetit nedsat en del smiley Men ellers tak for tilbuddet!.. Vil lige gå ind og læse lidt om det smiley

    Stine Randløv:
    Tak!.. Det gør mig mere rolig, min er nemlig også hele tiden igang, stort set hver dag smiley Men mange tak! Det gør mig meget mere rolig smiley


Kommentér på:
Hesten spiser næsten ikke?

Annonce