{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.973 visninger | Oprettet:

Hest knækker sammen i forben {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg bliver nødt til lige at spørge herinde.
Der er en hest i stalden hvor jeg står, som i sin boks og på staldgangen falder sammen/knækker i sine forben. Det sker flere gange om dagen, men vi har ikke oplevet det før i foregårs. Ved ikke om I har nogen ide om hvad det kan være?
Skal siges at dyrlæge er på sagen men først kommer imorgen.

Gamle ejer sagde først da den blev skadet at det undrede hende ikke, men nu hvor tingene står værre til, vil hun ikke stå ved at hun har sagt det og ikke aner hvad vi taler om. Dog var det hende bedste springhest førhen men nu skulle den bare sælges hurtigst muligt :s

Men håber i har nogle ideer til hvad det er smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest knækker sammen i forben
  • #1   4. jul 2013 Lyder som om hun har snydt jer med den hest.. er ked af at sige det smiley

  • #2   4. jul 2013 Det er ikke min hest. Men skriver på vegne af en svensk pige fra stalden.
    Tænker også hun har købt katten i sækken..
    Men hun benægter alt nu og siger den hest aldrig har fejlet noget. Også mener hun det er kolik men den har INGEN tegn på det skulle være kolik overhovedet..


  • #3   4. jul 2013 øv en situation at stå i, tænker lidt hvis mennesker får korsbåndsskader kan de knække sammen i benet fordi det ikke er stabil, kan jo være det samme med hesten. at en sene eller andet er ødelagt?

  • #4   4. jul 2013 Knust hovben, forfangenhed, skadet sener. Ja alt.
    Har hun kontrakt osv? Er det længe siden hun købte?
    Synes hun skal gå videre med det og absolut ikke acceptere at hesten ikke er iorden.
    For mig lyder det til den nok skal aflives da det er meget alvorligt når der er noget galt med benene ;(


  • #5   4. jul 2013 Ja det er så synd for hende. Hun har kontrakt på hesten - heldigvis! Men den er købt i sverige og hun skal først undersøge med love mht heste der osv også.
    Men ja det er så synd for hesten og for ejeren, som nu står med en hest som har ubehagelige smerter..
    Men der er bare intet når den rider eller går på fold, det er kun i boksen og når den staldgangen. Det er som om han falder i søvn også vågner igen når hans forben knækker sammen :s


  • #6   4. jul 2013 Ej lyder bestemt ubehageligt, håber det ikke er så alvorligt som det lyder.
    Opdater endelig eller send mig en pb vil virkelig gerne høre udfaldet fra dyrlægen


  • #7   4. jul 2013 Nye ejer har haft den i en måned, måske halvanden.. Og måske redet på den 5 gange for ellers har den stået med skader.. Ikke dybt alvorlige skader, men fx hævet forben, sår på bagben, og sådan. Og nu er den begyndt på det her.
    Hos gamle ejer har den været hendes bedste springhest, så går ud fra den har træner ret intensivt der.. Og han er vidst kun 7 år.

    Men har lige snakket med en som, har snakket med en mand som har måttet aflive en hest pga helt samme symptomer og det var slidgigt i nakken. Han mærker åbenbart ikke at han knækker sammen og når han så rammer med forbenene, gør det selvfølgelig hammer ondt. Men dyrlægen kommer imorgen også får vi forhåbentlig ren besked omkring ham!


Kommentér på:
Hest knækker sammen i forben

Annonce