{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Part hvilke krav. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har her for 2 uger fundet en hest at ride. Rigtig dejlig hoppe.
Kan nogenlunde med ejer, kender hende jo ikke særlig godt endnu. Eneste krav hun havde til mig var at jeg skulle have undervisning af hendes underviser.
Det gjorde jeg så i onsdag for første gang. Fik 30 min undervisning for 250 kr. Underviseren hedder mogens. Og han rygte er at han skulle være rimelig dygtig. Dette indtryk var ikke lige det jeg fik da han efter 15 vælger at rette henvendelse til ejer og siger til hende at jeg aldrig vil kunne bruges til andet end bare at motionere hesten og hygge lidt om den. Dette fik min lille pige følelse op i mig, og måtte gå fra stalden grædende. Skal lige siges at jeg er 22 år!. Hesten bliver redet fuldstændig imod mine metoder og det jeg er oplært med. Alt omkring denne hest er faktisk modsat af hvad jeg står indenfor. Jeg betaler 500 kr. for 3 gange om ugen og skal så ordne 2 bokse med mugning, wrap foder osv.
Mit spørgsmål er hvor meget skal man give sig for at kunne ride en hest ? Jeg bor i roskilde området og her er det ikke nemt at finde hest at ride til billige penge. Og hvis man endelig finder heste der er billige kan de intet. Men føler måske bare at jeg er ved at gå for meget imod min egen holdning.

Hvad ville i gøre ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Part hvilke krav.
  • #1   22. jul 2013 Ville aldrig gå i mod mine egne holdninger, vil altid kun ride heste som rides på den måde jeg ønsker eller som jeg må ride over i min egen metode aldrig om jeg ville ride på en måde jeg ikke kan stå inde for

• #2   22. jul 2013 Hvis hun vil have at hesten skal rides på hendes præmisser, så er det dig der skal rette dig efter det smiley
    Jeg var også blevet underlig hvis jeg havde en part på min hest, og så h*n begyndte at ride den anderledes..

• #3   22. jul 2013
    Hvis hesten skal rides, på en måde du ikke bryder dig om må du gøre op med dig selvom du er ok med det :o)

Jeg selv, ville aldrig kunne finde ud af det. Det duer jeg bare ikke til, især ikke hvis der bliver krævet en kontakt til munden der overgår hvad jeg finder okay.
    Men modsat, hvis jeg fik en part på min egen pony kan jeg godt forstå at man gerne vil have at parten rider på samme måde som en selv.

• #4   22. jul 2013 Jamen kort sagt, hvis du ikke vil affinde dig med at ride som hun vil, må du droppe det desværre.
    Men øv en kommentar du fik ...

Aldrig om jeg ville gå på kompromis med en evt part om MIN/E heste smiley

• #5   22. jul 2013 Du må afgøre med dig selv, holde dig selv i rideform, eller stå inde for dine prensipper.

• #6   23. jul 2013 Synes ikke du skal blive der!)-: Jeg ville ikke kunne modtage undervisning af en der havde givet sådan en kommentar!

• trine j
    trine j Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 27
    #7   23. jul 2013 Jeg ville finde en anden hest at ride. Med de opgaver og krav der følger med bør du også have en lille smule indflydelse. De lyder ikke som om ejeren er klar til at dele sin hest med andre smiley

• #8   23. jul 2013 Det er jo ikke din hest? enten så må du jo sige din part op på hesten og finde dig en ny part og ellers må du jo så bare gå ind under ejerens præmisser smiley

• #9   23. jul 2013 Ja, det er jo som sagt en andens hest og hvis hun vil have, at den skal rides på én måde, så må du jo affinde dig med det, eller sige op.
    Men han er da godt nok streng ham Mogens.. Ville personligt ikke finde mig i den kommentar. Og udover det er det jo op til ejeren selv om hun føler at du kan ride hesten eller ej smiley

• #10   23. jul 2013 Vil finde noget andet at ride på

• #11   23. jul 2013 Gud en latterlig underviser som da 100% IKKE er dygtig hvis han mener han ikke kan lærer en hvilken som helst person op til og kunne lave andet end og motioner hesten.
    Jah undskyld men helt ærligt han må da virkelig være dårlig.

Men derud over havde jeg nok oosagt parten.. jeg ville ikke ride en hest og træne den på en måde jeg ikke kunne stå inde for..

Sys hestens ejer lyder helt fin endelig men jah i passer vist bare ikke helt sammen

• #12   23. jul 2013 hvad hedder ham mogens, mere end mogens? smiley
    hvor står din part nu?

• #13   23. jul 2013 Kæft en rådden underviser:-(, sådan en har jeg desværre os prøvet at have en gang, hun fik mig til at føle mig helt dårlig og som en nybegynder og gjorde jeg følte jeg ikke kunne magte hesten og blev nervøs, på trods af Jeg faktisk havde redet i ti år den gang og hun var skyld i Jeg også stoppede helt med at ride dengang.. Så pas nu på og lyt til dig selv..
    jeg har selv parter og ved virkelig hvor vigtigt det er at ejer og part er enige om hvordan ridningen skal foregå, ellers vil ejer jo også gå og være lidt utryg hvis du Hun/Han ikke er med derude hver gang.
    Mit råd ville os være at finde en ny part og en Ejer der også rider efter dine principper, ellers kan både du og ejer ende med at få en rigtig dårlig oplevelse ud af det

• #14   23. jul 2013 Nu underviser jeg selv, og ja, nogle ryttere lærer hurtigere end andre og andre ryttere forstår teorien, men kan ikke finde ud af at overføre det til handlig smiley Sådan er vi så forskellige smiley Min erfaring siger mig, at hvis man brænder for det, skal man nok lære det smiley Så den kommentar ham Mogens kom med, er fra mit synspunkt, dybt uacceptabelt, umodent, og på INGEN måder passende som underviser! Han burde skamme sig! Og jeg er ked af at du fik så grim en oplevelse!
    Husk at du er dig selv nærmest og sæt dig selv først. Kan du ikke med god samvittighed ride hesten på den måde det forventes, så enten tag en snak med ejer om det og få forklaringen, eller sig din part op smiley Det skal være sjovt at ride, og ikke en last smiley Held og lykke med det smiley

• #15   23. jul 2013 Jeg ville aldrig gå med til at ride en hest mod mine principper.

Kommentér på:
Part hvilke krav.

Annonce