{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Skæv hale føring?? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, så lagde jeg mærke til, at min hoppe på 5. Havde halen til venstre mens hun gik. Det er ikke noget jeg har lagt mærke til før hos hende...
Men kan det have noget at sige, eller er det blot et tilfælde?
Kan det have betydning for hendes brug, hvis hun gør det generelt?
Håber i kan hjælpe. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skæv hale føring??
  • #1   2. aug 2013 Nogle gange er det bare en vane de har og andre gange kan det være fordi de har en skævhed i fx krydset, hvor de så kompenserer ved at holde halen til den ene side

• #2   2. aug 2013 Ja, det kan godt have betydning for ridningen. Har dog aldrig selv stået med en hest der har skæv haleføring. En god kiropraktor vil kunne rette op på det smiley

• #3   2. aug 2013 Hold øje med hende om hun bliver ved med at gøre det og om hun gør det både med og uden rytter. I så fald skal du nok overveje at kontakte en fys eller kiropraktor

• #4   2. aug 2013 Følger lige med..

Min araber har nemlig også en tendens til skæv haleføring-.-'

• #6   2. aug 2013
    Min havde det i udpræget grad, hun havde et møg skævt bækken der nærmest har siddet i flere år. Men osteopaten nævnte at fordi hun nok har noget araber i sig, er det noget hun altid vil gøre.

Men før hun fik en behandling, så hang hun nærmest i hele den ene side hvis man kiggede på hende bag fra når hun gik.

• #7   2. aug 2013 Cappi havde en møgskæv hale til ve. side, så meget at hele halen var forbi benet. Hans skyldte hans kissing spine. Efter operationen er det blevet meget, meget bedre, men den kan stadig være skæv indimellem. Tror det er pga muskelmassen ikke er helt lige sat endnu efter operationen.

• #8   2. aug 2013 i de fleste tilfælde er det fordi de endten har skævhed i bækken, ryg eller halebenet. Mange gange kan kiropraktore hjælpe på problemet.

• #10   2. aug 2013 Min gamle havde jeg naturligvis handelsundersøgelse på inden køb de sagde som flere dårlig vane, når de gik fint, var det ikke noget man skulle tage sig af... Suk man. Blivere klogere med tiden skæv her der osv er den skæv et sted og det ikke blir rettet arbejder skævheden sig gennem hesten, og ja som tiden går blir det sværer at rette og hesten arbejder skævt. Dog kompensere heste sindssygt godt det er jo et byttedyr. Så var jeg dig ville jeg med det samme få osteopati eller kiropraktor ud. Det koster ja, men på længere sigt er pengene givet rigtig godt ud. Plus man virkelig har en dårlig smag i munden når man har redet og bedt sin hest om alt muligt, og senere finder ud af han ikke kunne pga han var låst i lænd, ryg osv. Alt dette i mit tilfælde kunne have været afsløret ved at dyrlægen ved handelsundersøgelsen havde sagt han skal altså lige tjekkes for skævheden! Trælst med disse uvidende dyrlæger smiley

• #11   2. aug 2013 Min mors hest gør det, det er fordi hun er skæv alle mulige stæder, vi har en god kiopraktor der retter op på det smiley

• #13   18. aug 2013 Okay. Tak for svarene. Nogle der kender en god kiropraktor i Nordjylland? smiley

Kommentér på:
Skæv hale føring??

Annonce