{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.933 visninger | Oprettet:

skæve hofter {{forumTopicSubject}}

Nå altså Duke, var til Kiopraktor for første gang igår.

Duke er født med skæv hale føring, samt han altid har haft ligesom et en fordybing midt på bagparten. Har længe ville ha haft ham undersøgt, men hvergang jeg har spurgt forskellige mennesker med mere heste forstand end mig, har jeg fået afvide at det ikke virker til at han havde ondt.

Nå men så var jeg afsted til kursus i akademisk dressur for 2 gang. Bemærkede min træner at han ligesom haltede på venstre bagben og alligevel var han ikke halt. Men viser sig så at hans muskler på venstre bagben var kortere end på højre, også kunne Duke heller ikke få nok svig i bagparten. Så hun anbefaldede mig at få ham undersøgt, heldigvis var der en heste massør med på kursuset og hun trykkede på ham, og sagde at hun ikke lige kunne finde noget, men ville regne med at det kom fra bagparten.

Nå men heldigvis får jeg os privat undervisning og hun havde anbefaldet mig at tage ned til hendes kiopraktor, så have bestildt tid.

Så igår var jeg afsted.

Duke´s hofter sad ikke lige, men var forskubbet med ca 10 cm, og hvis jeg havde reddet ham alm og ofte, så havde han nok været ødelagt idag.

Skal os lige siges at fordi han har været så skæv i bagparten, har han muligvis os gjort mig skæv. og han har gået meget på forparten men heldigvis har jeg en super super stærk og sund hest, som har klaret dette. Så han har ingen overbelastninger i forparten.

Så nu skal jeg træne galop og skridt for at få ham til at sætte sig på bagparten ordenligt. Og har ikke galoperet på ham i 1 år. Så ska nok blive spændene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skæve hofter
  • #1   21. okt 2009 Hvem i denne verden tror på, at en hestehofte, der i gennem lang tid har været 10 cm skæv, "bare" lige kan rykkes på plads ?? Helt ærligt....

    Jeg har talt med flere førende hestedyrlæger omkring kiropraktik, og der er meget skepsis omkring det - som en dyrlæge fra et meget anderkendt dyrehospital i DK sagde; Når vi obducere en hest, så kan vi IKKE to mand stærk, rykke vævet i hestens bagpart - det er jo så stærkt og skabt til at klare mange tons belastning. Vi klarer det med automatisk sav.


    Jeg tror, kiropraktorer er et flup og jeg har endnu tilgode at SE en virkelig og dokumenterbar effekt. Tilgengæld har jeg adskellige eksempler på heste, der er diagnosticeret/behandlet med kiropraktik over flere omgange uden effekt, hvorefter ejeren endelig fik hesten ordentligt udnersøgt på et hestehospital, hvor det så viser sig at skaden er en fuldstændig anden.

    Jeg tror, mange smider penge direkte ud i den blå luft, når de betaler i dyre domme for kiropraktik...


  • #2   21. okt 2009 Jeg må nu indrømme at det er op til den enkelte ejer om man prøver noget alternativt. Det er jo lige som med mennesker, vi kan rende til den ene læge efter den anden uden at vi får klar besked og så må man jo prøver sig frem med noget andet. Jeg har heldigvis ikke selv haft heste med problemer af den art, men ville nok selv søge / prøve andre ting end en dyrlæge. Hver har jo sin mening.

  • #3   21. okt 2009 Ka: Helt ening .. havde fx en veninder der fik behandlet hendes hest af kiopraktor fordi den var halt . Han sagde den havde noget med korsledet som han kunne lave efter bare to behandlinger .. Efter 5 behandlinger var der ingen bedring på hesten overhovedet. Jeg overtalte hende til at køre den på ansager dyrehospital. Desværre fik hun den ikk med hjem igen. Hetsen havde så udbredt gigt i både haser og hofte at det ikke var etisk korrekt at lade den gå ... Hmm har nok ikke været særlig rart for den at blive rykket i og banket på af kiopraktoren smiley

  • #4   21. okt 2009 Altså jeg kunne se en effekt af det der skete...



  • #5   21. okt 2009 Tro flytter bjerge...

    Jeg har hørt det samme flere gange, hvor folk har fået tilset deres hest af kiropraktor og er så håbefuld. Men når sagen er afsluttet, så kan de se, at kiropraktikken ikke havde nogen effekt, og fortrød, at de ikke bare fra starten fik hesten ordentligt undersøgt på et hestehospital - det havde sparet dem for rigtig mange ærgerlser - og penge!


  • #6   21. okt 2009 Nu prøver jeg dette 1 gang mere også må jeg se om jeg kontakter et heste hospital...

    Men der er os mange forskellige kiopraktore, ligesom der er dyrelægere... og ryttere... Alle i denne heste verden siger noget forskelligt, de færeste er enige...


  • #7   21. okt 2009 Det er korrekt..og grundlaget for debatfora som disse smiley

    Held og lykke med det.


  • #8   21. okt 2009 Min havde meget skæv lænd- som så også gav skæv nakke og skæv hofte, og det var mange cm... Og ingen tvivl om at kropraktik virker!( dagen efter første omgang kiropraktik, havde jeg en hest som kunne gallopere, det har hun aldrig gjort, selv ikke når hele flokken gjorde det, der forblev hun i trav....

    Hvorfor skulle det ikke virke på heste, når det virker på mennesker!


  • #10   22. okt 2009 Duke har haft dyrelæge og har ikke kunnet se noget...

    Og har slet ikke skrevet at det ville være rettet på plads med det samme... Jeg må os først ride imorgen. Og må maks ride 3 gange om ugen... Og har nogle stræk øvelser jeg skal lave bagefter.


  • #12   25. okt 2009 Mange kiropraktorer er jo også uddannet dyrlæge, så selvfølgelig er der noget om det.
    Hende jeg selv bruger (hestekiropraktor) er lektor i anatomi og cellebiologi ved den Kongelige Veterinær- og Landbohøjskole (som nu hedder LIFE). Mon ikke hun ved hvad hun laver?


  • #13   26. okt 2009 Her er et link til dem der gerne vil have fat i en kiropraktor som også er dyrlæge:
    http://www.dsvk.dk/


  • #14   5. apr 2013 Jeg står også med en 3 års med skæv hofte som jeg elsker mere end noget Andet - så virkede din kiropraktor ? Hvis ja hvor og hvem :-).

Kommentér på:
skæve hofter

Annonce