{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

"Du må ikke få undersvining" {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'ere. Jeg bliver lige nødt til at dele min vrede, med jer.

For omkring et år siden, fik jeg min fantastiske DV hoppe Laramie, og har lige siden prøvet at lære hende mere og mere at kende, med hjælp fra fyren der har redet hende til og min gode ven, Ole. Ole giver mig altid gode råd med hensyn til alt med hende, og igår skulle han vejlede mig, hvordan jeg skal springe hende ordentligt, da jeg har haft problemer med, at hun smutter fra mig.

Mens han står og giver mig råd, som muligvis kunne se ud som undervisning, kommer en af rideskolens ridelærere hen. Hun forklarer at jeg ikke må få undervisning, hvor jeg koldt svarer: HAN GIVER MIG RÅD

Jeg snakkede med nogle omkring det bagefter, og de fortæller mig, at der ikke står NOGEN STEDER i rideskolens vedtægter eller regler, om at man ikke må undervisning udefra. De vedtægter er på rideskolens hjemmeside, endda!

Jeg har også fået det at vide, da jeg vejlede min part på min hest. For hvem kender ikke hesten bedre, end dens ejer?

Jeg fik at vide at jeg skulle deltage i springundervisningen om tirsdagen, men problemet er så lige, at jeg har et barn og har kun fået fri om onsdagen - hvor jeg får dressur undervisning. Derudover ville den springundervisning om tirsdagen ikke gavne mig grundet ridelæreren og de har lavet det hele om, så det ikke er ordentlig spring.

Jeg ved ikke om jeg har ret til at være sur over det. Må man ikke engang få råd ude fra, fra en som kender hesten bedst, uden at få klø? Må man ikke få råd, når de råd man søger, ikke kan gives af ens ridelærere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Du må ikke få undersvining"
  • #1   8. aug 2013 Du betaler ham så vidt jeg kan forstå, ikke for rådende, så de vil jo aldrig kunne bevise at det er undervisning (hvilket det jo heller ikke er). Jeg vil bare sige, at han ikke underviser dig, men blot giver dig råd fordi han kender hesten. Fortæl at du jo ikke betaler ham, og så slutte den der.

  • #2   8. aug 2013 har du snakket med stedets ejer om det? det ville jeg nok gøre

    Det var da noget mærkeligt noget, hvis det ikke engang står nogle steder at man ikke må -_-


  • #3   8. aug 2013 hold da kæft noget fis! smiley
    ingen skulle da bestemme hvem jeg fik undervisning i hvert fald! smiley


  • #4   8. aug 2013 Hvis der ikke står noget i vedtægterne om at modtage undervisning uden om, så må du spørger hende hvor denne regel står så du kan læse op på det. Hvis ikke hun kan henvise til at det står nogle steder, så ignorer hende smiley

  • #5   8. aug 2013 Ejeren af stedet har intet med rideskolen at gøre, og formanden for rideskolen er en lige så stor PRUT som hende ridelæreren. Vi er så mange som vil melde os ind i bestyrelsen næste gang og få smidt dem ud.

  • #6   8. aug 2013 Jeg ville flytte min hest for det der er da godt nok noget fis..:)

  • #7   8. aug 2013 Hvordan ville du kalde det undervisning, Line P? Han får ingen penge for det. Han står ved springet og fortæller hvordan jeg skal holde hende. Det vil jeg kalde råd. Undervisning bliver man betalt for.

    Helena H - Det er lidt lettere sagt end gjort, desværre.


  • #8   8. aug 2013 Bed hende underviseren om en henvisning, hvorpå der står, at der ikke må modtages undervisning udefra. Står det ingen steder kan hun ikke sige noget til at han hjælper dig, om det så er råd eller undervisning.

  • #9   8. aug 2013 Min nabo tidliger danmarksmester for både spring og millitærry, hjalp da mig med min ridning, han fik ikke penge for det, fordi han gerne ville hjælpe mig, men det vil jeg da alligevel kalde undervisning smiley

    men ud over det syntes jeg stadig det er noget fis hvis man ikke må få undervisning udefra smiley


  • #10   8. aug 2013 Sikke da noget fis. Jeg ville trodse hvad hun siger og blive ved med at få de gode råd.
    Vil hun smide dig ud på det grundlag, skulle hun nok fise en tur i skoringen og købe et par sko der ikke er for små.. smiley
    Pøj pøj med det smiley


  • #11   8. aug 2013 Undervisning handler jo også om at få råd til hvordan man skal gøre.. Så det har jeg umiddelbart lidt svært ved at adskille fra hinanden..
    Hvis det er gentagne gange, vil jeg helt sikkert kalde det undervisning.. Uanset om han får penge for det eller ej.. Og det virker som om det ikke er første gang han giver råd..

    Men hvis det ikke står nogen steder, er det jo ikke forbudt..


  • #12   8. aug 2013 Det er første gang han giver mig råd mens jeg sidder på hesten smiley

  • #13   8. aug 2013 Hvis der ikke står nogen steder, at man ikke må få undervisning, så har du ikke gjort noget galt smiley Undervisning eller ej smiley

  • #14   8. aug 2013 Altså på vores rideklub må vi ikke tage ridelærer med udefra og få undervisning på klubbens baner, medmindre ridelæren er meldt ind i vores klub. Og det vi så gjorde da jeg havde en ridelære udefra var at vi betalte for at hun var medlem i vores klub fordi det jo var os som ville have hende. Men at der kommer en forbi og hjælper en enkelt gang røre ikke vores rideklub, det er kun hvis det er planlagt/faste dage.

    Det jeg mener er forskellen på at undervise og give råd, det er at når man giver råd, kan man godt sidde og kigge på og ind i mellem sige noget og når man får undervisning bliver man hele tiden holdt øje med, og undervisning er planlagt, hvor råd bare kommer fra en som tilfældigvis er der når man rider smiley


  • #15   8. aug 2013 Få hende til at vise dig hvor reglerne står - sværere er det jo ikke. smiley

  • #16   8. aug 2013 Line - Problemet er jo, at der åbenbart ikke er nogen regler omkring undervisning, og at der derfor ikke er nogen grund til at skulle se det fra den anden side. smiley

  • #17   8. aug 2013 Så længe det ikke står nedskrevet i nogle regler eller andet kan de i realiteten ikke sige noget til det. smiley

  • #19   8. aug 2013 Sikke noget ævl. Bed hende om at klappe i og finde sig noget andet at give sig til.
    Hvis det ikke står nogle steder, så skal hun ikke blande sig.


  • #20   8. aug 2013 Sys det lyder som noget ævl.. der er skam forskel på og få et par gode råd.. jeg stod et sted hvor en som normalt underviser kom ud og så mig ride.. vi snakkede sammen mens jeg red og fortalte bare sådan lidt hvad jeg havde af problemer med ponyen og hun gav nogle råd til hvordan jeg kunne få løsnet hende lidt og sådan.. men fik jo ikke undervisning af den grund fik nogle gode råd og fif til hvordan jeg fik min hest løsnet bedre op og lidt andre ting..



  • #21   8. aug 2013 Det kan være svært at skelne mellem undervisning og råd. Men hvis du har booked og betalt for ridehal / springbane i ex 1 time kan ridelæreren vel være fløjtede ligeglad.

  • #22   8. aug 2013 Var godt nok os blevet rasende hvis der var nogen der kom og blandede sig i når jeg var ude og hjælpe min lillesøster. Jeg er ikke underviser og jeg underviser som sådan ikke, men Jeg står på sidelinjen og giver råd, ligeså som mine ride veninder kan gøre hvis jeg spørg dem om et når jeg rider...

  • #23   8. aug 2013 Tror det handler om at hvis flere og flere får "råd", så bliver der på sigt færre og færre der vil modtage undervisning fra klubbens undervisere. Det er et problem for rideskolen, da disse undervisningstimer er en stor del af klubbens indkomst. Så jo flere der får "råd" af de andre opstaldede ryttere eller udefrakommende des færre penge i klubbens kasse.
    Men sys da du skal få dem til at vise dig en bestemmelse hvorpå der står at du ikke må modtage undervisning fra andre end klubbens undervisere. Eller få de råd når du ikke er på hesten smiley så er det da ihvertfald ikke undervisning på samme måde som det kan ses som undervisning på nuværende tidspunkt


  • #24   8. aug 2013 Sikke noget pjat..

  • #25   8. aug 2013 Hvis du ikke bryder dig om undervisning på stedet så giver det jo gode grunde af tage en underviser udefra det skal rideklubben da ikke bestemme;-)

Kommentér på:
"Du må ikke få undersvining"

Annonce