{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Det første stævne {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er

Efter små 2 år i sadlen skal jeg snart til mit allerførste stævne (jeg glæder mig som en lille pige smiley )
Ikke fordi jeg tror det kommer til at gå særligt godt eller noget, men det bliver bare fedt at blive shinet op og komme i byen og opleve noget.

Så tænkte jeg at det kunne være fedt at høre jeres oplevelser med jeres første stævne? Hvor gamle var i, hvad red i, hvordan gik det?

Vi skal starte en LC1, og jeg kæmper stadig med nedsidningen, så er RET nervøs for hvordan det kommer til at gå! Håber bare vi kommer igennem programmet uden at folk tænker "Hvad laver den rytter dog der...."

Apropos, må I da også gerne lige dele hvis i nogensinde har tænkt det om en rytter - og hvad der gjorde at i tænkte sådan.

Glæder mig til at læse om jeres oplevelser!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det første stævne
  • #1   3. sep 2013 Kan slet ikke huske mit første stævne andet end at det var på Ladelund rideskole:)

Jeg har engang tænkt det om en rytter, som red MB klasserne og ikke kunne ride nedsidning uden at bombe hesten helt vildt i sadlen:/

• #2   3. sep 2013 Hvis jeg ellers husker rigtig, var det første stævne jeg startede vidst sådan et hvor man rider nogle stykker sammen inden på banen smiley Tror at jeg havde redet i nogle måneder og jeg fik en 2. plads. Har stadig rosetten hængende smiley

• #3   3. sep 2013 Mit første stævne var på Pandora og det var is hendes første stævne!
    Vi startede dog kun LD1 og 2, da hun simpelthen intet balance i galoppen havde!
    Men vi red da til 60%??? I LD1 og til 66%??? I LD2

Kig evt min video. Den hedder noget med den første placering smiley

• #6   3. sep 2013 CoDok, hahahahah! Ej, undskyld, ved godt det nok på ingen måde var sjovt for dig - men jeg kan altså LIGE se det for mig, at jeg gør fuldstændigt det samme! Bortset fra at jeg så er 26 år gammel smiley Starter du så slet ikke stævner mere?

Gøg&gokke - Jeg ville også starte en LD (man siger jo at man skal tage ud og starte lavere end man rider derhjemme, ik) men det er der desværre ikke, og skal afsted med min parts ejer og hendes anden hest, samt en anden pige fra gården hvor jeg rider - så må bare følge trop med de andre så godt jeg nu kan... Kigger lige på din video

Felina - Jeg vil OGSÅ have en roset!! Med henvisning til mit svar til CoDok, kommer jeg nok til at sidde og græde over at jeg ikke har fået en når stævnet er slut! smiley

Gøtterup... Hvis en MB rytter heller ikke kunne sidde pænt, så er jeg liiidt mindre nervøs nu, tak smiley

• #7   3. sep 2013 Amanda - det var da flot, hvor fedt at komme ud til sit første stævne og blive nr 1! Jeg bliver nok bare glad hvis jeg ikke er den aller sidste smiley

• #9   3. sep 2013 Jeg tror jeg var 9 eller 10, og det var sådan et rideskolehold-stævne, hvor vi simpelthen bare red i måsen på hinanden.

Tror jeg har tænkt sådan en enkelt gang, hvor rytteren havde så urolige/voldsomme hænder, at hele vejen igennem programmet lignede det, at hun gassede op på en motorcykel.

• #10   3. sep 2013 Jeg tror nok mit første stævne var i Tjæreborg hvor jeg red LC2 til 60,45 xD Jeg var så pavestolt! smiley Jeg fik en 3 plads og blev første uplaceret xD Jeg har nok været 11- 12 år smiley
    Jeg kan kun sådan rigtig huske mit andet stævne hvor vi red LC2 og LB1 til 66% C:

Jeg er først lige kommet over min præsentations angst smiley
    Jeg har set mange mennesker (børn og voksne) som bare ikke kan side stille på deres heste smiley Du skal ikke være så nervøs! Tag det som en oplevelse smiley

• #11   3. sep 2013 Mit første stævne (og Tauras) var for lidt over 2 år siden (så jeg var 23) - Vi startede bare LD1, men nøj jeg var nervøs! Men det gik da og jeg mener vi red til 66% eller sådan noget =)

Nu skal vi til vores fjerde stævne her i oktober - stadig nervøs xD

Her til vores andet stævne -

profilbillede
  • #12   3. sep 2013 Uuuuhh.. det er sørme mange år siden! smiley Jeg var nok 5-6 år smiley
    Jeg red et program kaldet "skridt-trav-og-galop" og var nok på et niveau mellem LD og LC. Procenten kan jeg ikke huske, men jeg kan da huske at jeg fik en fjerdeplads af ret mange ryttere ^^

Et godt tip: Hoved op og smil, så viser du lidt overskud og så tegn ALLE øvelserne (og overgangene) præcist - så skal du nok klare dig! smiley

• #14   3. sep 2013 Mit første stævne var forfærdeligt! XD jeg var 11 og havde næsten lige fået min egen pony smiley da jeg kommer ind på banen og begynder at ride mit program bliver jeg stoppet af dommerne fordi jeg red forkert men jeg troede det var rigtig. Det viste sig at jeg var meldt til det forkerte program så jeg blev disket smiley men griner over det i dag selvom det måske ikke var så sjovt da jeg stod i situationen smiley

• #15   3. sep 2013 Uh det er så længe siden at jeg ikke engang kan huske det.
    Men jeg TROR at jeg red en LC uden galop på en af rideskolens heste. Prins eller Fia. Det er jo åbenbart hverken gået helt godt eller skidt siden jeg ikke engang kan huske det.

Mit første springstævne derimod?
    Uh jo det kan jeg sagtens huske. Dagen før havde jeg øvet spring på Pernille. De samme spring som til stævnet. Dagen før sprang hun fint, men da vi red på banen havde hun bestemt sig for IKKE at springe. Så vi travede hen til springene, hvorefter hun SKRIDTEDE igennem. Bagefter lå ALLE bomme på jorden, undtagen et eller to spring hvor hun forbarmede sig over mig og sprang.

• #16   3. sep 2013 Mit første stævne var et spring stævne hvor jeg fik en anden plads.

men her er mit første stævne på hest:
    http://www.youtube.com/watch?v=RJOh3_pagUE&feature=youtu.be

Tja lad os sige det sådan, hvis du læser beskrivelsen kan du gætte dig til jeg regnede med jeg ikke kunne. Jeg har aldrig redet alt det der, fordi jeg var bange. Alligevel endte vi som nummer 5 ud af 10 smiley

Og i en LC3 nr 2 ud af 3, så helt dårlig må vi jo ikke være haha smiley

• #17   3. sep 2013 Mit første stævne var da jeg var 3. Jeg kan ikke rigtig huske så meget af det da jeg jo var meget lille smiley
    Jeg fik en andenplads og jeg har min roset hængene på mit værelse. den er blevet helt en underlig farve og ser meget gammel og slidt ud men det er sjovt at have sådan et minde smiley

• #18   3. sep 2013 Ej NEJ, nu havde jeg lige siddet og svaret - og BUM, så går hele lortet ( må man sige det på HG smiley ?) ned smiley ØV altså...

Nå, nu må jeg se hvad jeg kan huske.... TAK DD, det var faktisk vildt lærerigt for mig at se din video, og se hvad dommerne sagde om de enkelte øvelser, rigtigt godt lavet! Og flot at du red på Flash, ved godt selv hvordan det er at have angst!

Nathalie - vil det så sige at dommerne ligger rigtigt meget vægt på at øvelserne bliver udført PRÆCIST ud for bogstaverne?

Trænede nedsidning i aften... Vil lige prøve at uploade og vise jer hvordan det gik (hvis I lover IKKE at grine! smiley )

Problemet er, jeg kan knapt nok sidde når hun går laaangsooomt, og slet ikke hvis hun får fart på!! Så ved ikke om jeg skal drive på og ligne en sæk kartofler, eller lade hende gå langsomt og se bare lidt pænere ud selv? Det er sådan lidt pest eller kolera, men hvad tror I dommerne vil synes best om smiley ?

• #19   3. sep 2013 Det bedste vil være hvis du kan drive med sædet i stedet for schenklerne. Så er der nemlig chance for at hun tager ryggen med og bliver nemmere at sidde på.

Hvis du sidder bedre når hun går lidt langsomt så lad hende gøre det. Ja det vil trække lidt ned, men så har du bedre mulighed for at give hende de rigtige signaler.

I LC skal overgangene bare laves ca ud for bogstaverne eller mellem 2 bogstaver, så det går nok.

• #20   3. sep 2013 Så lykkedes det endeligt at få YouTube til at samarbejde

Sådan her ser mit forsøg på at sidde ned i langsom trav ud
    http://www.youtube.com/watch?v=okwm_MN5PIM

Og sådan her går hesten når jeg rider letridning (med lidt galop også):
    http://www.youtube.com/watch?v=1ZslhDnYe_I

Hun kan gå en del hurtigere end vist i den anden video, men selv i den er det hurtigere/pænere end i den første (synes jeg)

Jeg håber bare på ikke at blive totalt til grin til stævnet, sådan så at folk tænker "Hende der??? Hun hører da på INGEN måde til her!"

• #21   3. sep 2013 Hold dog op!
    Jeg forventede jo nærmest at du hoppede rundt fuldstændig ude af takt med hesten. Det er er da ingen ting. Tag du bare til stævne og nyd en tur på fremmed bane. Du bliver bestemt ikke til grin

• #22   3. sep 2013
    Jeg tror det ville være en del lettere for dig og sidde ned, hvis hesten "oprigtigt" slappede af :o) På klippet bliver den egentligt bare holdt på plads og er ustabil.

Det kunne være værre og det kunne være bedre ;o). Hverken vildt skidt eller vildt godt, man skal start et sted.

• #23   3. sep 2013 Du sidder da bedre end jeg gør..

• #24   3. sep 2013 Ej tak Lotte, det er jeg glad for at høre! Jeg har kun redet i små 2 år, og det første år gik på skovtursridning, så havde jeg en hest der smed mig af og som jeg så blev bange for og ikke turde at ride, og så var jeg så heldig at få part på Selina som jeg så snart har redet i en måned. Er meget usikker på mine egne "ridefærdigheder", det vigtigste for mig er bare at vi får en god tur og at jeg ikke ligner noget fra en anden planet ved siden af ryttere der sikkert har redet i længere tid end jeg har.

Ja Krikken, hun spændte meget op i dag - det var bestemt ikke en af vores gode dage. Vi red undervisning i går hvor hun virkeligt var stabil og nem, og så i dag ser det så ud som det gør.. Glad for det ikke er alt for slemt dog, vi må bare træne noget mere! Det har nok også noget at gøre med at der ikke bliver redet nedsidning på hende så tit, så hun synes alt det der bumperi er ubehageligt (+ jeg havde glemt at spænde gjorden, så sadlen bumpede også, flot. Stakkels hest smiley )

DD, det tror jeg altså ikke, hun går jo viiildt langsomt der og så er det kun en volte, hvis hun fik mere fart på og jeg skulle ride i længere tid ville jeg ikke kunne holde nedsidningen overhovedet.

• #25   4. sep 2013 Hvis man må komme med råd, så træn dig selv i, at slap af i dine skuldre og adskille arme fra krop. Dine underarme er mere lodrette end vandrette og dine hænder er forholdsvis urolige (DOG MERE ROLIGE END FØR), hvilket medføre til, at hun slå med hovedet = hun bliver svær at sidde på (nærmest "hakker" i takten).

Rul med skuldrene engang imellem - dyb vejrtrækning - helt ned i lungerne og så forsøg at følg samme takt - 1 2 1 2 1 2 1 2
    Rid denne takt på et kort interval af gangen og så op i let ridning og rid hende frem, så hun er fremme til hånden og fremme for schenklen og så tilbage og rid roligere takt i nedsidning.

ikke sikkert det virker for dig, men måske..

En anden ting er - prøv at forlæng dine tøjler en smule - på video 2 er ser de en anelse længere ud, hvilket giver Selina mulighed for at strække halsen frem og derved og søge biddet, fremfor video 1, der kommer hun ofte baglod (mulen for langt bag ud) og knap så meget ganache frihed...

• #26   4. sep 2013 Selvfølgelig må man det, som sagt, ser på ingen måde mig selv som super rytter, så er kun glad for at få råd, tak :).

Nu var det også virkeligt en af vores værste træninger, men omvendt også en af de første gange jeg for alvor forsøger at side på hende, men det kan jo være det går ligeså dårligt til stævnet, og så er det da meget rart med nogle fif.

Jeg er med på at træne det i korte sekvenser derhjemme, men til stævnet skal jeg jo side ned hele volten, hvad gør jeg der? Står lidt i let sæde/let ridning i de vinkler hvor dommeren mindre kan se det og retter ind :-)?
    Og er det egentligt bedre at gøre det, og bibeholde energien hos hesten, end absolut at blive siddende og det så ser ud som det gør på videoen?

• #27   4. sep 2013 Forresten synes jeg også mine hænder bliver mere urolige i nedsidningen end i letridningen - øv altså smiley

• #28   4. sep 2013 Dine hænder er urolige i nedsidning, fordi du trækker hænder ned og spænder i skuldre - det gør du "hopper" med hænder, fordi du ikke adskiller fra kroppen.

du har ca. 1,2 uge til du skal starte... det skal nok gå - du må bare træne intervaller i nedsidning.
    Lige linje trav nedsidning - cirkelvolte letridning - cirkelvolte nedsidning osv.

Jo mere du får hende frem til hånden og fremme for schenklen, jo nemmere vil du have ved at sidde ned.

En ide er, at få en til at tage dig i longe og så start med at ride med tøjler i en hånd og den anden ned langs siden, så du slapper af i skulder og adskiller arm fra krop - hvis du forstår... og så os den anden arm.

Og så også øv i longe, at sidde korrekt med under arme og hænder uden at have fat i tøjler

På denne måde bliver du "uafhængig" af tøjlen og du undgår at selina hakker i traven, hvilket også gør, at hun bliver mere taktfast

• #29   4. sep 2013 Desværre kan Selina ikke gå i longe, ved ikke hvorfor, men det vil hun bare ikke være med til siger hendes ejer.

Jeg tænker bare det er sværere hvis hun går hurtigere, men det du siger er nok at når hun bliver redet frem til hånden så løfter hun også ryggen og bliver derfor nemmere at sidde på, selv om det går hurtigere. Må jo bare øve og øve - jeg kunne det heller ikke i galopen til at starte med, så mon ikke traven også kommer på plads med tiden.

Mange tak for de gode råd smiley

• #30   4. sep 2013 Ja, det er altid en god ide at øve tingene i longe. Så skal du kun tænke på dig selv og ikke hvor hesten går hen.

Selvom hun ikke kan longeres, kan du sikkert godt ride hende i longe. Det svarer jo bare til at der er en som trækker hende for dig mens du rider. Du sørger for fremdrift og longeholderen sørger for retningen.
    Jeg synes du skal gøre forsøget

• #31   4. sep 2013 Nårh ja, så vedkommende ikke decideret står i midten og sender hesten ud på en cirkel, men mere går ved siden af og sørger for styringen... Ja, det kan jeg godt prøve, god idé smiley

Var det i dag du skulle/har været til stævne Lotte?

• #32   4. sep 2013 Nej i dag skal jeg bare ride derhjemme. Men har stævne næste weekend. Både dressur og spring.

Heldigvis har jeg dog været til så mange prøver og konkurrencer med både hunde og hest, at jeg næsten ikke kender til stævne nerver mere.

• #33   4. sep 2013 Jeg kan ikke huske mit første stævne så tydeligt... Jeg var 6-7 år, klædt ud som ridder og blev trukket rundt på en rideskolepony. smiley
    Mit første klubstævne... Det er få måneder siden så jeg var 15... smiley Trak mig fordi jeg er en kylling. smiley

• #34   4. sep 2013 Anna, var det i dressur eller spring? Ked af at høre at du trak dig smiley

Lotte, held og lykke i weekenden! smiley

• #35   4. sep 2013 Dressur. smiley Igen jeg er en værre kylling og tør ikke engang springe med dyret. smiley

• #36   5. sep 2013 Du skal nok klare det... !

Fuck what the others thinks... enjoy the ride and smile smiley big big big smile

• #37   5. sep 2013 Anna, ved kun ALT for godt hvordan det er at være en kylling! Du kan bare spørge Julie her i tråden, der har været dage hvor jeg knapt turde at SKRIDTE! Så det skal du ikke tage så tungt.
    Det eneste som virkede for mig var at finde en hest jeg stolede på, og en hest som var rutineret. Jeg har desværre ikke redet mange af den slags heste, men de få jeg så har redet (og rider nu) så gik det faktisk rigtigt fint!

Julie, jeg kan lige se det får mig, jeg kommer storsmilende ind på banen, hakker sporene ind i Selina og wruuum så går det derudad mens jeg sidder med et kæmpe smil og hoooopper op og ned gennem hele programmet. Ligner lort, men jeg smiler! smiley Overdrivelse fremmer forståelsen smiley

• #38   5. sep 2013 Sådan er det jo. smiley Det var også ponyens første stævne så vi var nok det mest anspændte par på hele opvarmingsbanen. smiley Kønt så det ikke ud...
    Men, ja det glæder enten om at FINDE en hest man tør stole på eller LÆRE at stole på den hest man har fundet. smiley (sidst nævnte i mit tilfælde. smiley )

• #39   5. sep 2013 Jeg opgav sidst nævte efter min egen hest både løb med mig i skoven og jeg først fik den stoppet lige før en vej, og så bukkede mig af for fulde gardiner i ridehuset og jeg nær havde fået piskesmæld i nakken - så var jeg ligesom færdi med at forsøge at stole på hende.
    Eller jo, jeg gav det da også en chance, men da jeg til sidst ikke turde skridte på hende og hun trippede rundt med mig hver gang jeg satte mig op og jeg skulle tvinge mig selv ud til hende, SÅ gad jeg altså ikke mere. Og der var intet i vejen med hende, ham der købte hende satte sig bare op og kunne springe en m på hende og det hele. Ingen problemer der. Så det var udlukkende min nervøsitet hun reagerede på.
    Men håber da det lykkeds for dig, men mit råd ville være ikke at vente alt for længe. Inden min egen hest brugte jeg også 6 måneder på at få det til at fungere med en part (fik regelmæssig undervisning og hele lortet) - så alt i alt har jeg "spildt" et år på at trave rundt og ikke komme nogen vegne.
    Så kom jeg ud og prøve min nuværende part, og jeg gjorde det fordi der i annoncen stod "nem ridelig, også egnet til begyndere" og første gang jeg var oppe på hende fik jeg galoperet - på begge volter. Kønt så det ikke ud, og jeg bumpede og gyngede som en sæk kartofler, men jeg gjorde det og var IKKE bange!

Det er rigtigt fint at holde af den hest man rider og gøre sig umage og prøve at få det til at fungere, men hvis man samtidig skal lære at ride, så kommer man altså bare ingen veje i længden. Det måtte jeg lære på den hårde måde.

Kan selvfølgeligt godt være at det er noget helt andet med dig det skal jeg ikke kunne sige, men min erfaring siger mig bare at man skal finde en hest man ikke er bange for, for ridning og frygt hører bare IKKE sammen smiley

• #40   5. sep 2013 Tasha
    I alle LD og LC programmer må du godt ride uden sporer. Det bliver først et krav fra LB og op.

• #41   5. sep 2013 yep LD og LC - spore el. pisk eller ingen ting - valg frit.

Fra og inkl. LB - pisk udelukket, men spore påkrævet

• #42   5. sep 2013 Det bliver med sporer, jeg rider med..hvad..1cm spore på hende til dagligt

• #44   5. sep 2013 Årgh Trine, sikke en successhistorie, jeg tror jeg ville græde hvis jeg rent faktisk fik en roset - men det tvivler jeg på smiley

• #46   6. sep 2013 Ja vi kunne alle lære noget af vores indre barn ik smiley ? Jeg tror at siden det er mit første stævne, så har jeg mit indre barn liiige ved siden af mig hele tiden smiley

Vi får se, det kommer nok også an på om vi stiller op i klubmesterskab eller de valgfrie klasser.

• #47   6. sep 2013 Hyggestævne i anledning af ridelejr c: Det var fint nok, men jeg er og bliver nok aldrig det store stævnemenneske..

• #48   6. sep 2013 Jeg startede med en lc1 og det var første gang. Jeg red på min pony som jeg havde haft i 2 mdr. Ca. Red til 61% og blev nummer 5 ud af 10 ca.

• #49   6. sep 2013 Dyreelskeren, hvorfor ikke smiley ?

Nadia - det var da flot, en pæn placering i midten - må også være det jeg går efter smiley

Det fik forresten rigtigt godt med at træne nedsidning i dag, jeg fik hende mere fremad - jeg kan stadig ride stærkere (med mere energi) når jeg rider letridning, men er ret sikker på at det var betydeligt bedre end i videoen.

Lotte, jeg prøvede det der med at drive med sædet, og det fungerede også, men jeg synes min overkrop bliver slatten? Bevægelsen for mig går nemmelig fra mit mellemgulv til mine hofter, i stedet for bare at sidde i hofterne smiley

• #50   6. sep 2013 Jeg tror jeg var 8 år gammel til mit første (eller var det nummer 2?...). Det minder om Trines historie, de 2 laveste klasser med 2 første pladser - jeg kunne slet ikke komme ned fra skyerne smiley Og det var på min elskede rideskole pony dengang, som jeg ikke havde redet ret længe, så det gjorde det jo bare endnu bedre smiley

I skal bare ud og have en god oplevelse! :-), så pyt med resultatet, så længe du er tilfreds med hvad i præsterer og i har haft en god dag - det er bedre end en roset på en dårlig dag smiley
    Et enkelt råd ud fra dine videoer kunne måske være, at du skulle læne dig lidt mere tilbage. På den måde har du nemmere ved at blive "tung" i sadlen, få fat med både bag- og forside af lårene og følge noget mere takt - det er i hvert fald sådan det virker på mig smiley

• #51   6. sep 2013 Neeej Flecks, intet er mere vigtigt end en roset! (Ironi kan forekomme :-D)

Men man bliver da sådan lidt håbefuld når man læser om alle jeres gode oplevelser! Viiil også smiley
    En af pigerne på gården har dog lovet mig at jeg må få en af hendes gamle rosetter hvis jeg begynder at græde til stævnet over ikke at have fået en, lol :-D.

Jep, ved det godt, har altid haft den dårlige vane med at falde frem, forsøger at arbejde på det smiley

• #52   7. sep 2013 Lyder godt :-)!
    Hvornår skal i afsted?

• #53   7. sep 2013 På søndag smiley Og har lige været til store hestedag og sørget for at mit outfit opfylder kravene smiley (købt støvler, bukser osv smiley )

• #54   8. sep 2013 Mit første stævne var en ld2 da hesten ikke havde balance til venstre galop:/

• #55   8. sep 2013 Når Trolde og jeg kan klare 80 cm springning kan du også klare LC2 dressur !!

• #56   8. sep 2013 Ja, men I er også seje! Og nu er det "kun" LC1 vi stiller op i smiley Jeg har de sidste par gange fået hende mere frem af i traven, og i dag holdte hun både fart OG holdning, selvom jeg selv følte jeg bumbede rigtigt meget OG selvom jeg stort set slet ikke havde fat i hende!
    Måske var min opstilling lidt mere...hoppende...end på den video jeg har lagt ud, men hesten gik da pænere.

Jeg red hende godt varm i letridning, og red hende gooodt frem, og så satte jeg mig ned i perioder i gangen, og så fungere det bare. Efter den volte der hvor hun holdte farten og gik i holdning uden jeg havde fat i hende, stoppede vi så også træningen. Er såå stolt smiley Hvis det går så godt til stævnet kan jeg kun være tilfreds, roset eller ej! Det er jo ikke sådan lige at få en roset til et dressurstævne når man ikke rider en DV gangmaskine, desværre smiley

• #57   8. sep 2013 Mit første stævne år var på en 27-28 årig 3'er pony.. Jeg kan ikke huske præcist hvad der foregik, men jeg fik en deltagerroset d:
    Men igår startede jeg min første LC3 til et hygge'stævne' til ridelejr og jeg var så nervøs, jeg knne ikke engang programmet.
    Men jeg kom ind, jeg red hele programmet ude at glemme noget, selvfølgelig var der fejl, men vi klarede det til 59% trods en tung bane og en rytter der glemmer de vigtigste ting til tider d:
    Nu ved jeg hvad jeg skal arbejde med de næste mange måneder og så skal jeg skisme til at starte lc3 smiley

• #58   8. sep 2013 Ja der er RIGTIG meget rasisme i dressur ridning - Oplevde det big time, da jeg var på Hillerød og starte !! smiley

Muligt er Trolde og jeg lidt seje, men har aldrig været mere nervøs for at ride på banen, end da jeg skulle ind og springe 80 cm i onsdags... mine ben rystede en halv pelikan - hvilket også gjorde Trolde lidt tøvende på banen, men over kom vi smiley

Det gik bedre (og så bedre ud) på HØS, men vi kom igennem med kun én bom til trods for MANGE mærkelige spring - video ligger ude, hvis du vil ha en go griner hahaha

tilgengæld - de billeder der er taget af Animal-print er super gode (mange af dem) smiley overvejer at købe ét som minde fra vores 1. 80 cm klasse haha

Ja, det vigtigste på søndag er, at du får et godt ridt - roset eller ej ! - Gode oplevelser er det vigtigste, synes jeg - ellers hvad er meningen så ?

• #59   8. sep 2013 Elisabeth, jeg sidder også bare og terper det program der, skal bare IKKE glemme det. Fedt at i kom igennem alligevel dog! Held og lykke næste gang smiley

Jamen min parts ejer har også sagt det til mig, arabere er jo heller ikke velset af nogle dressurdommere.. Og så har Selina heller ikke lige en gang der siger spar 2, men hun er øvelsesstærk og stabil, hvilket, i min verden, burde tælle mere (hvis jeg vel og mærke kan ride hende) - men ja... Har set videoer af folk der VANDT(!?) klassen med 70%, hvor hesten både laver fejl i programmet OG hopper til side fordi den bliver bange for et blad der ligger forkert - men den har bare en wruuum gang, og så er alt andet åbenbart ligemeget -.-

Nå, nok om det, som du siger så ja, alt kan være ligemeget hvis man ikke får en god oplevelse!

Dig, nervøs?? Nej da! Og så oven i købet på bøffen! Jeg tror da snildt i sprang 80 en af de gange jeg var ude hos jer. Men fedt at det gik alligevel - kigger lige på videoen smiley

• #60   8. sep 2013 Kiggede lige - eeej, det så da GODT ud! Ja ok, én bom der røg, og hvad så smiley ? Det er sq da vildt fedt i kom igennem det hele, og at han sprang og IKKE rev ned, heller ikke i de "sjove" spring smiley

• #61   8. sep 2013 Det du nævner, med at vinde, selvom de hopper og bliver bange, var akkurat, hvad jeg oplevede på HIS...
    Trolde gik hans LA1 - med få fejl - men stabilt, andre hoppede og dansede = red ikke stabilt program og blev bange mm.. og ALLIGEVEL - hvem ender så som nummer sidst ? Mig og Trolde... Er helt uforstående over for dette !

Jo, jeg var SÅ nervøs... mine lån rystede og ihh jeg synes det så højt ud :s
    Var mere sikker på Jackpot, men mig og Trolde er igang med at opbygge gensidig tillid, så vi skal nok blive mere stabile i springning.

Åhh nej, har ALDRIG sprunget 80, når du har været der... Max. 75 cm i træning - 2 gange 90 cm, men KUN et enkelt spring på langsiden og så har vi haft bøvl med de skide oxere :s

• #62   8. sep 2013 Ja, aner ikke hvordan vi kun kom igennem med 1 bom, for han laver nogle mærkelige spring nogle gange hahaha
    Føler jeg hang i luften i mega lang tid, så tror helt bestemt, når sikkerhed og teknik bliver bedre, så har han en enorm kapacitet og styrke til de store spring.

http://www.ap-billedshop.dk/?p=klasse&id=2130 hér er billeder fra 80 cm og på dette billed ACM6437 springer han HELT vildt stort over...
    Blev meget overrasket, da jeg så dem...

• #63   8. sep 2013 Nå, så er det nok lille kylling mig der synes et af de spring jeg stilede op til jer var højt, hihi smiley

Jamen jeg forstår det slet ikke, gangarter er jo kun EN DEL af programmet, i min verden burde øvelsernes udførsel og præcision og stabilitet tælle ligeså højt, men det gør det så bare ikke... Ærgeligt ærgeligt.. Så er et godt at I to i det mindste kan springe! Der er ikke så meget at rafle om der, enten røg bommen ned eller også gjorden den ikke, færdig smiley

Jeg ville KLART købe et par billeder hvis jeg var dig, de er rigtigt gode

• #64   9. sep 2013 Nemlig - springning er nemmere at forholde sig til smiley

Ja, det synes jeg også smiley

• #65   9. sep 2013 Ih ha. Sikke gode minder, der kommer frem nu.

Mit første stævne var et elevstævne, hvor jeg red holdridning for begyndere. Tror jeg var 7 eller 8 år. Vi red rundt 6 tøser på hver vores elevpony, i skridt og trav. Selvfølgelig på futtogs manerer. Dvs. at man red lige i rumpen på hinanden og håbede på den forreste havde styr på ponyen. smiley

Jeg blev nr. 4, og min far endte med at klage til klubbens formand, fordi hende der vandt faldt af mit i det hele, så han synes ikke hun kunne vinde, når nu hun faktisk var faldet af. -.-

Dagen efter var der forhindringsridning uden spring.
    Her varde npony, der var mit første valg så populær, at jeg måtte finde mig i mit 2. valg af pony, som så desværre var halt, så jeg blev tildelt rideskolens allermest dovne pony. En stor 1'er, hvor jeg næsten ikke kunne nå ned om sadelklapperne. Og det var på tid.
    -Det tog mig flere minutter, at komme over startlinien og min ridelærer løb efter med pisk hele vejen rundt.

Jeg stor tudet, da jeg kom ud fra banen, for nu havde jeg slet ikke nogen chance.
    -Rideklubben valgte at give mig roset for største fighter vilje. smiley

• #66   9. sep 2013 Hahahah, Pernille! Jamen jeg vil da give din far HELT ret, selvfølgelig kan hun ikke vinde når hun faldt af midt i det hele, det er da DYBT uretfærdigt!

Årgh jear, roset for største fighter vilje - det må være DEN jeg skal gå efter også - LOL smiley

• #67   9. sep 2013 Haha.
    Bliver helt pinlig i dag, over min fars opførsel dengang. Haha.

Men kan godt følge ham.

Tror ikke du skal være så nervøs. Det går som det går.

• #69   9. sep 2013 Mit første var et travløb. Jeg kørte Mille og fik 4. plads smiley

• #70   9. sep 2013 Mit første stævne, der havde jeg ikke redet i særlig lang tid, og det var sådan en hold ridningsklasse, hvor man rider flere til et oplæst program smiley Kan faktisk ikke huske om alle fik sådan en lille roset.

Go for it! Og bare tænk på at klæææææbe til sadlen! - nogengange føles det værre end det ser ud. Held og lykke smiley

• #71   9. sep 2013 Ej NEJ da, så finder man ud af, at man skal ride FØRST!!!

Dvs. jeg faktisk er den absolut første rytter i HELE stævnet!!!! Ih altså da!

Synes I at jeg skal ringe og spørge om at blive rykket længere ned? Jeg er bange for at jeg rider mega dårligt som den aller første, men jeg er også bange for at det bringer uheld at flytte smiley

Hvad synes I at jeg skal gøre smiley ?

• #72   10. sep 2013 Rid først og hyg dig ved det... så kan du også varme op, uden for mange på banen og se nogle af de andre bagefter smiley

Hvis du skal til flere stævner i fremtiden, kan du lige så godt vende dig til, at du bliver placeret vidt forskelligt på en starts liste smiley

• #73   10. sep 2013 Hvor ser du startslister henne ?? Hvor mange er der i klassen ?? Jeg kan kun finde prop.

• #74   10. sep 2013 Startlisterne er i en privat fb gruppe. Jeg næner heller ik at lave det om, simpelthen fordi jeg tror det bringer uheld smiley

• #75   10. sep 2013 Mit første stævne var en springklasse på min pony som jeg købte for et år siden. Det var LF for hest. Jeg var hamrende nervøs og mit hjerte bankede derudaf. Han klarede selvfølgelig banen uden fejl, men vi var langsomme. Jeg var bange for at han ville give den fuld gas og kæmpede for at holde ham tilbage. Derudover var jeg allermest bange for at glemme banen....... smiley

Som stævnerne er nu glæder jeg mig som et bette barn flere dage før, og ryster stadig af spænding når jeg er på vej ind på banen. Stadig nervøs for at glemme banen..
    Dog er jeg ikke bange for at give den gas med korte vendinger og fart, da jeg har lært at stole på ham smiley

• #77   15. sep 2013 Så kan jeg komme med en lille opdatering og sige at vores første klasse gik fint, vi red til 60,83 og blev nr 5 ud af 10 - til trods for at de gule blomster ved dommerne var MEGET farlige og vi altså absolut IKKE skulle forbi dem.

I den anden klasse vi red var der desværre endnu flere ting der åd heste på banen, så Selina sprang frem i galop med mig, da vi skulle lave skråt igennem, ville igen ikke over til blomsterne, bukkede i anspringene, ville ikke ud imod barrieren (for der var jo også blomster!) osv. Jeg var ved at række en hånd i vejret og give op flere gange, men tvang mig selv - og hesten - igennem programmet, og var sikker på vi havde redet til 43% eller noget.
    Det blev til en sidsteplads, men dog til 58,95% - hvordan, aner jeg ikke, men er ret tilfreds alligevel.
    Det skal nok lige siges at det var 2 forskellige dommere i klasserne.

Her er lidt billeder til jer, bl.a. af lidt trav fra programmet, og så dette super kønne billede af mig efter vi har redet vores anden runde - hvor jeg bare tænker, jaaa, hvad kan man gøre... smiley

profilbillede
  • #78   15. sep 2013 Skråt igennem

profilbillede
  • #79   15. sep 2013 Vimmervej en smuk hest Tasha smiley

• #80   15. sep 2013 tja.... smiley

profilbillede
  • #81   15. sep 2013 Tusind tak team Haverkamp smiley Hun er min part, har haft part på hende i en måned smiley

• #82   15. sep 2013 Nuuuurh smiley

• #83   17. sep 2013 Og hun er en smuk hest smiley med en god rytter smiley

• #84   17. sep 2013 Helt vores første stævne er det jo ikke. Men er da første gang vi starter spring for hest.

LF (70cm). For Kiki svarer det så til at hun har startet LC for kat2.

http://www.youtube.com/watch?v=o_maNM1tHyM

Kommentér på:
Det første stævne

Annonce