{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

muk sart hest {{forumTopicSubject}}

hej min veninde har en meget sart hest vedr. når man kommer i nærheden af dens ben stejler hun og har altid gjort desværre.
men ja nu er sagen den at hesten har fået muk..
jeg har hjulpet lidt med at få det væk og har brugt vicon s hver anden dag hvilket har hjulpet meget..
men der er stadig en del tilbage samt benet hæver og hesten er lidt halt ikke voldsomt.. nogen der kender et middel der bare virker ?
håber nogen kan hjælpe så vi kan få det dumme muk væk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muk sart hest
  • #1   13. sep 2013 Jeg vil mene at når benet hæver, så må man få dyrlægen ud smiley Det er ikke altid nemt at behandle muk selv. Og når det er blevet for voldsomt, bliver det endnu sværere.

  • #2   13. sep 2013 prøver lige skrive til dyrlægen mht hjælp også smiley

  • #3   13. sep 2013 Få en dyrlæge til at lave en skrabeprøve så I kan påbegynde den rigtige behandling og kun behandle én gang.
    Det kan være mange typer for muk (som jo bare er en fællesbetegnelse) og på sådan en hyp ville jeg nok ikke bare prøve fra en ende af med honning, biotex og hvad der ellers er af alternative behandlinger som virker på nogle former for muk.
    Held og lykke med hyppen, håber den komme sig smiley


  • #4   13. sep 2013 hvis bagbenet hæver er det en god ide at få dyrlægen ud, så skal den nok have pencillin

  • #5   13. sep 2013 Som de andre siger; dyrlægen ud.
    Når det så kommer i behandling er der nogle ting i selv kan gøre for at det ikke kommer igen.
    Så tørre folde som muligt
    Hold området omkring koden tørt (dvs. ingen våde klokker eller lignende)
    Boksen så ren og tør som muligt, med et materiale der suger godt (dvs. helst ikke halm, medmindre madrassen er virkelig tyk)
    Se på om hesten er dækket godt nok ind med vitaminer/mineraler (evt. giv Think Mud i foderet).

    Har selv en hest der før han blev flyttet døjede meget med muk, så ved hvor frustrerende det kan være.

    god bedring til hypsen smiley


Kommentér på:
muk sart hest

Annonce