{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.732 visninger | Oprettet:

Ville i forstætte med at kæmpe el. aflive? {{forumTopicSubject}}

For at gøre en meget lang historie kort, så har jeg en super dejlig dreng som har en grusom fortid og deraf rigtig mange skavanker at tage hensyn til og et utrolig specielt temperament.

Jeg har brugt langt over 100.000 på drengen i håb om at give ham et godt liv.
Da jeg fik ham kunne han ikke trækkes med/han var agressiv. Nu kan han rides. Har haft ham i 4 år.

Han er den skønneste dreng og super lækker at ride, men han bliver ved at have tilbagefald og det betyder pause der betyder at vi hele tiden skal starte forfra. Han er en stor hest og musklerne rasler hurtigt af, så vi når knap nok igang før en ny pause rammer os.
Mest af alt ville jeg ønske han bare kunne gå som foldbums, men det trives han ikke med og jeg bliver ærlig talt trist af at se ham gå og miste muskler og mistrives + hans temperament står i vejen for det.

Ville i fortsætte kampen og håbe at heldet en dag tilsmiler og at han kan leve smertefrit i lange perioder el. ville i efter 4 år opgive og lade hesten få fred men den trods alt trives.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville i forstætte med at kæmpe el. aflive?
  • #1   20. sep 2013 Jeg kender godt mit eget valg - men har brug for lige at høre andres holdninger.
    Det er altid godt at få andres syn på sagen, selvom i kun har den meget korte version.


  • #2   20. sep 2013
    Jeg ville nok være stoppet for længst, for at være ærlig :o). Min pengepung ville slet ikke kunne holde til så mange penge, samt at hvis hesten bliver ved med at falde tilbage - det duer jo ikke. Så efter 3-4 genoptræning og igen halthed så ville jeg nok have sagt stop.

    Nu nævnes det ikke hvad der sker når hesten falder tilbage, men jeg tænker halthed. Så hvis det er det, så var jeg stoppet efter et par forsøg.
    Det er ikke ikke for mig velfærd at en hest skal bruge flere måneder og år af sit liv i boksro, på smertestillende mm.

    Og som sagt, så havde min pengepung sagt fra for længst.


  • #3   20. sep 2013 Har selv prøvet lign, jeg gav det 6 år . Hvis det var i dag så er 1 år mere end rigeligt . Du skal også tænke på dig selv, og hvad du gerne vil, vi har kun et liv.

  • #4   20. sep 2013 Umidelbart ud fra hvad du skriver, ville jeg da bestemt fortsætte, da det lyder til at der er sket store fremskridt..... Hvordan mener du, når du siger tilbagefald og brug for pause?

  • #5   20. sep 2013 Må erklære mig enig med Krikken smiley

  • #6   20. sep 2013 Jeg brugte dog kun på den forkerte side af 50000 kr .

  • #7   20. sep 2013 Hvor gammel er han?

  • #9   20. sep 2013 Det er ikke kun halthed, det kan være helt små forandringer der påvirker hans stress niveau, der påvirker hans mave, der påvirker hans sind.

    Hesten går altid i løsdrift - at sætte ham på boks ville ende helt galt.Ville aldrig byde ham at stå i boks.


  • #10   20. sep 2013 Puha den er svær. Synes ikke der noget galt i og aflive ham, hvis du mener det ville være det bedste for ham. Tror du skal vurdere hans livskvalitet og din energi til at kæmpe videre med ham.


  • #11   20. sep 2013 Som jeg læser det er det psykiske tilbagefald og ikke fysiske?? Hesten er sund og rask, men har været ude for nogle ting der har givet den store ar på sjælen og derudaf temperamentet, er det ikke rigtigt forstået!

  • #13   20. sep 2013 Og hvordan mener du selv hans livsværdi er? Opvejer det positive alt det negative tilbagefald og smerter, som han skal igennem, eller er det mere for din skyld?

  • #14   20. sep 2013 Kira j
    Det har jo også noget at gøre med hestens velfærd? Og hun har jo ikke skrevet at hun afliver den nogen steder?


  • #15   20. sep 2013 Kira j

    Du må blive alt det sur på mig som du overhovedet vil - du kender ikke mig og mit arbejde med heste igennem de sidste mange år, for så ville du vide at jeg udelukkende tænker på hvad der er værdigt for min hest og ikke for mig.

    Hvis jeg havde givet op for mit egetve og vels skyld så havde jeg aflivet ham dagen efter jeg fik ham, der er trods alt gået 4 år nu. Og nej jeg vidste ikke hvor galt det stod til med ham da jeg købte ham, men jeg beholdte ham alligevel.


  • #16   20. sep 2013 Hatten af for dig TS smiley

  • #17   20. sep 2013 Han er kun 10 år gammel. Så han har hele livet foran sig.

  • #18   20. sep 2013 Som jeg læser det er det psykiske tilbagefald og ikke fysiske?? Hesten er sund og rask, men har været ude for nogle ting der har givet den store ar på sjælen og derudaf temperamentet, er det ikke rigtigt forstået!

  • #19   20. sep 2013 Hvad er der præcist galt med din hest ?

  • #20   20. sep 2013 Rebecca p

    Hans psyke fylder rigtig meget, men hans mave er et stort krater/ar af gamle mavesår, hans krop bærer tydelige præg af hårdhændet behandling, han døjer med det ene øje, han lider af seperationsangst, stress og ja der er bare meget med ham. Men hans psyke fylder uden tvivl det meste, men igen påvirker det stressniveau/ mave og hans fysiske tilstand.


  • #21   20. sep 2013 der skal være en grænse! og det uanset om den er sund og rask elelr syg og dårlig.
    trives hesten ikke som det eneste den kan bruges som så ja havde jeg aflivet den.

    kira! du køber jo også en hest velvidne den "KAN" få en sygdom. men jeg vil væde på at efter 4 år så gav du nok også op.:)

    jeg ville tage en snak med dyrlægen og så finde ud af hvad han syntes. og ja. så se på fordele og ulemper.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #22   20. sep 2013 Jeg havde aflivet hesten for 4 år siden..

    Det lyder på ingen måde til at den har det godt


  • #23   20. sep 2013 pyhh, der var mange skeletter i skabet, men tror du kender din hest bedst, og du ved nok godt det går den vej som du helst ikke vil .

  • #24   20. sep 2013 TS. Jeg er ikke sikker på at jeg helt er med, og det er slet slet ikke for at være irriterende at jeg spørger igen, men for at forstå. Har hesten mavesår nu, eller blot ar efter gamle? Hvis ja er den så i behandling? Hvad er der galt med hans øje? Har du fået hjælp til at håndtere hans stressniveu? Og når du skriver tilbagefald, hvad mener du så med det? Er det fordi han får ondt, er det fordi han stresser eller noget tredje?

  • #25   20. sep 2013 Mange tak Isabella - din kommetar varmer smiley

    I kan se lidt af hans forløb her, hvis i har lyst:
    http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/332013-count_down___fra_koeb_til_nu_

    Cillie og Whiskey. Jeg mener jo også der skal være en grænse for hestens skyld, men er bange for at overse den grænse, da han betyder så meget og vi har kæmpet os tilbage hver gang, jeg føler ikke jeg kan opgive ham, men en hest der fortsætter med tilbagefald er også bare enormt hårdt, fordi han jo tydeligt mistrives i disse perioder.
    Og hvor mange smerter har han egentlig, det der jo ingen der ved.

    Jeg vil bare gerne hans bedste, og ikke mit eget. Jeg ved jeg har givet ham 4 gode år og jeg ved han aldrig bliver solgt videre.
    Kunne dyrlægerne nu bare sig han har smerter størstedelen af tiden så var valget jo nemt nok.


  • #26   20. sep 2013 Jeg ville mene at du efterhånden er der, hvor det er ok at aflive - for hestens skyld.

  • #27   20. sep 2013 Det er svært at sige når det er psykiske ar han går rundt og kæmper med.. Nogle psykiske ar kan være så svære at rette op på, at det ikke kan lade sig gøre..
    Nogle heste er desværre så langt ud at der intet er at gøre. Deres sjæl er for ødelagt..

    Du kender hesten bedst selv, og jeg tager virkelig hatten af for dig! Det er ikke mange som ville skyde så mange penge i en hest og virkelig kæmpe for at give ham et godt liv og mindske hans psykiske problemer! Det er virkelig flot. Jeg er mundlam! (':


  • #28   20. sep 2013 Jeg er forbløffet/foraget over du bare mangler dyrlægens ord for at den lider det meste af tiden, har du da ikke selv en ide om det ?? .

  • #29   20. sep 2013 I må spørge alt det i vil. Nej han har ikke længere mavesår, han er velbehandlet og lever efter alle de bedste anbefalinger til mavesårs heste. Men af den grund er hans mave meget sart og jeg er jo selvfølgelig bange for at det bryder op igen, da han stresser så let.

    Hans tilbagefald hænger mest sammen med hans stress niveau og at han bare er en uheldig basse som formår også at komme til skade.

    Jamen hans øje bliver mælkehvidt når han har det skidt og stresser - måneblindhed må være svaret.

    Han er meget kompliceret og hver gang jeg mærker det mindste mindste mistrivsel fra ham er jeg nok også bare så lyttende, så jeg sætter alt på pause til han har det bedre.


  • #30   20. sep 2013 Det lyder som om du har taget dit valg om at give ham fred, jeg ville mene at han bare skal et sted hen, hvor der ikke kræves så meget af ham, gå som hyggeridehest og måske en masse jordarbejde..
    Livet er måske ikke fedt for ham hos dig, men hos anden kan han blive den mest fantastiske hest smiley


  • #31   20. sep 2013 Har svært ved at forklare mig fordi han betyder så meget og jeg bliver meget berørt af at tale om det.

    Når jeg siger det med smerter, er det jo ikke fordi jeg fornemmer at han har smerter hver dag. Ej heller dr. dyr.
    Det jeg mener er, at hvis dyrlægerne nu bare kunne finde en diagnose, hvor man kunne sige at hesten har smerter meget af tiden, ja så var det jo klart en aflivning.

    Men vi kan jo ikke ud fra nogen diagnose påvise at han har smerter.

    Det er hans psyke der er det altafgørende.


  • #32   20. sep 2013 Nej jeg vil ikke aflive ham, jeg vil gerne beholde ham smiley Jeg er bare bange for at overse den hårfine grænse med hvornår jeg beholder ham for min skyld.
    De der kender ham og mig, vil bestemt ikke mene at jeg kræver meget af ham, tværtimod.

    Jeg er nok en af dem der lytter alt for meget til de mindste tegn fra min heste.

    Hesten bliver under ingen omstændigheder solgt .- det har han været 14 gange. Han er kommet til mig for at blive.


  • #33   20. sep 2013 jeg ville aflive den hvis det er sådan som jeg forstår det for så har hesten det rigtig dårligt psykisk og igen sådan som du skriver det lyder det som om at den faktisk har det rigtig rigtig skidt og det er ikke fordi jeg er sur på dig eller vil dømmme dig eller køre den her tråd ud til noget dårligt på nogen som helst måde... men det er bare ikke et godt hesteliv på nogen som helst måde og så er det meget mere humant og bedst for hesten selv at aflive den selvom det er svært og du ved det sikkert godt selv... : / ved ikke hvad jeg ellers skal sige

  • #34   20. sep 2013 Jeg føler ikke der er nogen der dømmer mig - jeg har taget alle mine valg ud fra velovervejede faglige begrundelser/argumenter og har hele tiden haft mine dyrlæger, kiropraktor, akupunktør, smed, underviser osv. med på sidelinjen smiley

    Jeg er bare i tvivl om om hans psyke altid vil påvirke ham som den gør, på trods af vi på 4 år er nået enormt langt smiley

    Allerhelst vil jeg beholde ham, jordtræne ham som jeg gør og håbe på at vi om 4 år er nået endnu længere.


  • #35   20. sep 2013 Jeg ville ikke aflive på baggrund af det du beskriver. Jeg tror måske at det er dig der skal arbejdes lidt med, og måske det vil hjælpe jer rigtig meget hvis du fik lidt hjælp til ikke at se spøgelser hele tiden. Det kan jo også være at den mistrives fordi der er så stor forvirring i dens træningsprogram, når den hele tiden får pauser. Hvis dyrlægen ikke kan påbevise at den har smerter, så syntes jeg det er forkert at tage livet fra den!

  • #36   20. sep 2013 Jeg ville forsætte smiley Har selv en hest som har været halt on/off i 2 år, men genoptræning 4-5 gange, hvor et hele tiden kom igen.. Vi blev ved med at få dyrlægen ud og behandle, selv om chancen for at han ville blive ridehest var lille. Efter de 2 år, kan jeg nu endelig ride han "normalt," og må sige det har været pengene værd. Også selv om det måske kan komme igen, og vi så skal genoptræne endnu en gang. Men vi tager det som det kommer smiley

    Men held og lykke med det smiley


  • #37   20. sep 2013 1000 tak for alle jeres svar - selvom jeg kender mit eget svar og min egen plan. Så er det enorm dejligt at høre hvad i andre mener og altid dejligt om andre kan se noget man ikke selv kan.

  • #38   20. sep 2013 Jeg havde valgt og sende ham til de grønne græsmarker.. For hans skyld ville det nok være det mest humane for ham nå han ikke trives.. jeg har også en meget sær hest som også har nogle laster hun lever med. Hun fungere dog fint som fold bums/avls hoppe og er en dejlig sjæl.. Men hun er meget sær. været forfangen el del (dog ikke hos mig) ekstremt hovedsky(og det er ret vildt). meget sær og ikke alle kan fange hende på folden.

    Men hun kan heldigvis fungere fint med andre heste på folden og som følhoppe er hun super.


  • #39   20. sep 2013 Nu har jeg fået alle svarene med.
    Jeg synes da du skal ''kæmpe'' videre med ham. Måske bare ikke som ridehest? Da jeg fornemmer det er det der stresser ham, men som du skriver fungere han heller ikke som ''foldbums'' og det er jo heller ikke fedt at have en hest stående som man kun næsten har udgifter på og ingen fornøjelse, så det er rigtig svært kan jeg godt se.. Jeg tror bedst du selv ved hvad der er bedst for ham og dig selv.
    Hvis han skal have en ride pause indimellem og det er det der skal til for at han er glad og tilfreds, så er det sådan det er.
    Ville ikke aflive når hesten er fysisk rask og er fuldt ud håndterbar, men bare har nogle særlige behov. smiley

    Men igen synes godt nok du er sej smiley


  • #40   20. sep 2013 Isabella.
    Ja jeg er heller ikke sikker på jeg får alle indlæg svaret.
    Han bliver uhåndterbar af at stå stille, så ja det vigtigt han holdes igang. Men han trives med at arbejde varieret.

    Rebecca P

    Din pointe er ikke helt hen i vejret smiley Jeg er bare bange for at holde ham igang og måske overse et signal der gør at jeg så igen at kan smide 10.000 efter en opblussen i hans fysiske tilstand. F.eks mavesår.

    Og ja jeg blev mor for første gang for 2 år siden og er blevet gjort opmærksom på jeg altså ikke er udødelig, så er mere påpasselig med mig selv. (Han er tidligere stejle, sparke, bide, løbe ned hest osv) Og vil helst undgå at fremprovokere tidligere tillært konflikt adfærd.


  • #41   20. sep 2013 Camilla L.
    Ja så er det jo nemmere med din hoppe. Min trives ikke med alle heste, ikke i stor flok osv.


  • #43   20. sep 2013 Dyrlægerne har ikke kunnet påvise smerter, jo for 4 år siden da jeg fik ham hjem med mavesår. Men han skulle pt. være velbehandlet for det.
    Og for 2 år siden grundet en skævhed, dette fiksede kiropraktoren smiley
    + nogle gange pga. tilskadekomst.


  • #44   20. sep 2013 Nu behøver alt ikke måles i fystiske smerter psykiske er lidt så slemme..
    Sys det lige så synt og have en hest som mistrives og har det skidt..


    Team Hjortkjær

    Jah er lige det hun kan nemlig fint trives de fleste steder hvor hun bare går og hygger selv. Jeg sys personligt hun er nem og dejlig men ved jo også hvordan hun er og hun er også noget nemmere for mig end andre fordi hun kender mig ret godt efterhånden har haft hende et års tid nu og har hende ret meget i hænder. hvad hun engang har været udsat for i sit liv er mig en gåde. du kan ikke tage en mobil en grime eller noget fremmed op til hendes hoved uden hun panikker fuldstændigt. det er ret vildt. og de andre i stalden kan ikke rigtig fange hende på folden. hvor jeg sjældent har et problem fordi jeg kender hende. Men det da en hest som ikke bare sådan lige skal sælges vidre bare sådan. går og overvejer meget hvad jeg skal gøre med hende nå jeg ikke selv kan have hende mere. men end til vidre går hun fint og hygger her


  • #45   21. sep 2013 Kære TS

    Hvor er det skønt, at du har brugt 4 år på at få ham hel i både fysisk og psykisk forstand.

    Jeg vil gerne bede dig gå ind og læse om Sebrano på min profil - han er en hest der har oplevet nogle yderst grusomme ting og er blevet pådraget skader af mennesker på både krop og sjæl.
    Han var aggressiv og angreb, da han havde lært at dette var hans bedste forsvar mod mennesket.
    At gå forbi ham på folden var en prøvelse - børn der gik udenfor folden, sprang han imod og truede med, at gå igennem hegnet.
    I boksen farede han imod mennesker.

    Han var stresset, tændt og i højeste alarmberedskab konstant.

    Jeg ville have ham behandlet for smerter af fys/osteopat og første behandling var det meget begrænset hvor meget hun overhovedet kunne få lov at røre ham.

    Flere behandler blev det til - det hjalp....meget endda.

    Han havde/har et ret dybt hul ind i skulderen på str med en femkrone, som jeg ikke anede hvor stammede fra.

    Selvom han blev bedre med diverse behandlinger, var der stadig meget meget lang vej i psyken - at gå ind til ham i boksen var ikke uden fare for sit helbred.
    Han kunne stå med ørerne fremme og så lige med et, blev han rasende og ville både sparke og bide/ angribe.

    Det føltes som om han ikke havde kontrol over sig selv og egentlig gerne ville være rar, men noget i ham kom op til overfladen gang på gang og så var han direkte farlig.

    Ingen fremmede måtte gå til ham eller komme med ud på folden.

    Jeg valgte at få yderligere hjælp til ham, for der var noget jeg ikke kunne få hul på hos ham - han manglede at komme i balance.

    Jeg tog kontakt til Winnie Stubkjær ( www.winn-healing.dk ) da jeg havde læst og hørt godt om hende igennem en del år både herinde og på heste-nettet.

    Det var en hård omgang - meget hård og jeg fik svar på hvor hullet i skulderen stammede fra og mange andre ting fik jeg svar på.
    Men vigtigst af alt fik Sebrano videreformidlet hvad han havde behov for og den forståelse der opstod, ændrede alt.

    Idag har jeg en helt anden hest - han er faldet helt til ro. Det sidste halve år har jeg ikke set ham med tilbagelagte ører og blottede tænder.
    Han har været inde i boksen et par gange nu her og der er han også rolig og afslappet nu - jeg kan uden betænkeligheder gå ind og lægge dækken på ham.

    Behandlingen hos Winnie virkede rent ud sagt som en overoppustet ballon man tager luften ud af!
    Jeg så ham stå ude på folden og synke fuldstændig sammen......jeg så de mest bedrøvede øjne jeg nogensinde har set hos en hest, et udtryk der fremkaldte mine egne tårer.
    Al kamp og forsvar forsvandt og han var helt uden kræfter i hans krop.

    Jeg gik ned til ham på Winnies opfordring og det der på daværende tidspunkt var meget vigtigt for ham, var at han skulle vide, at han skulle blive her for resten af hans liv. Hans angst for at skulle videre igen igen, var meget stor.
    (inden jeg købte ham, havde han haft 5 hjem på under 1 år)

    Han stod sunket sammen og reagerede knap på jeg kom hen til ham - jeg så og mødte en hest der var helt og aldeles uden kræfter - han var træt, umådelig træt!

    Jeg fortalte ham, at han skulle blive her - at jeg elskede ham og kunne se igennem hans forsvar og ville ham uanset hans opførsel. At jeg vidste at det ikke var mig personligt han var imod, men at det var hans gamle oplevelser som sad fastgroet i ham, som fik ham til at reagere med kamp.

    Han slikkede mine hænder - for første gang. Han stod bare og hang....her efter gabte han og jeg strøg ham blidt i panden og kyssede ham, hvorefter jeg gav ham fred igen.

    Siden den dag, har han været som forvandlet. Der har været små tilbagefald i stressede situationer, men han fandt hurtigt tilbage i hans balance og nu er det som sagt et halvt års tid siden jeg har set noget der bare ligner vrede/forsvar.

    Det var hårdt at bruge Winnie som kommunikator - men det gav ham og os det der skulle til for, at finde vejen fremad.

    Der er stadig lang vej for os rent ridemæssigt pga hans gamle skader (balancenerve, forstuvet nakke mv), men nu skridter vi rundt uden udstyr og hygger os med det indtil videre.
    Det vigtigste er, at han er blevet hel i psyken og idag er en glad og tryg hest med strålende øjne smiley

    Hans historie er grum, men også fantastisk i og med at han stadig er i live og jeg ved, at han kommer til og medvirke i den bog der snart udkommer fra Winnie Stubkjær.

    Jeg vil opfordre dig til, at gå samme vej som jeg har gjort - du har kæmpet så meget for din hest og må ikke give op nu. Jeg er helt langt nede i min grundvold overbevist om, at du og din hest kan komme videre i healingsforløbet med hendes hjælp.

    Jeg håber det bedste for jer smiley




  • #46   21. sep 2013 Hvad gør/gjorde hende Winnie? Hvilke behandlingsformer tænker jeg på?

    Jeg vil klart gå ind og læse om hende og se om det er det vi skal prøve.

    Der ingen tvivl om min hest går gennem ild og vand for mig, så langt er vi kommet. Han tror på jeg vil ham godt, men bestemte situationer, bestemte ting osv. sætter ham i forsvar med det samme. Ting han forbinder med tidligere tæsk og ubehag.

    Mange tak for dit indlæg, det rørte mig dybt, du om nogen kan forstå hvor hårdt det er at se en hest sådan og stadig ikke kende alt fra fortiden.


  • #47   21. sep 2013
    Winne er telepatør og healer :o).


  • #48   21. sep 2013 Ja det kunne jeg se, har nørdet siden lidt nu.

    Egentlig tror jeg jo ikke rigtig på sådan noget, men måske fordi jeg ingen erfaringer har med det - så er aldrig blevet overbevist.

    Men vil helt klart læse noget mere om hende - hvor kommer hun fra og hvor ses tlf. nummer. Syntes ikke lige jeg kan finde det på siden.


  • #49   21. sep 2013
    Skulle jeg vælge en, så skulle det være hende. Har læst nogle indlæg hvor folk har brugt hende, hvor hun er kommet med en del ting som ikke kan findes på nettet, ikke kan ses ud fra billeder mm.

    Jeanette her:
    http://www.hestegalleri.dk/bruger/39959-jeanette_h

    Har brugt hende nogle gange, det er hendes indlæg jeg har læst. Er sikker på hun gerne vil fortælle nærmere.

    Har heller ikke selv lyst til at tro på det, det er jo ikke logik og videnskab - men at kunne præcist sige hvad en hest fejler, noget man ikke kan se eller læse sig til nogen steder og ingen dyrlæge før har nævnt, det kan ikke forklares. Især ikke når fagfolk så bekræfter det :o)


  • #50   21. sep 2013 Ja Winnie er anerkendt blandt flere dyrlæger og er med i forskningsprojekter mv.
    Hun har arbejdet med det i 15 år nu og er begyndt at undervise/give kurser, samt en for nylig har hun startet en decideret uddannelse til telepatør/kommunikator op.

    Pt koster en session (billed) kun 650 kr mener jeg det er, da det er en del af forskningen. Normalprisen er vist omkring de 1000 kr.

    Telepati er i øvrigt videnskabelig bevist nu.

    Jeg har brugt alternativ behandling igennem en længere årrække, men Winnies kommunikation med Sebrano er den største oplevelse jeg har haft, med øjeblikkelig synlig effekt.

    Har dog også brugt en anden tidligere, som kunne sige hvilke problematikker min daværende hest havde og efterfølgende blev alt bekræftet af dyrlæge.

    Winnie kan kommunikere med din dreng på et plan, der kan give dig svar på HVAD han har oplevet og det at han får mulighed for denne kommunikation og bliver bevidst om, at du får besked, giver jer en essentiel mulighed for, at komme videre.

    Du vil fra ham få af vide hvad som kan hjælpe ham videre, så han ikke falder tilbage i sit mønster i de situationer, hvor han idag ikke kan magte at blive i "nuet", men pr automatik reagere på gamle hændelser.

    Efter en session med Winnie vil du opleve større nærhed med ham end du gør nu - omend du ikke tror det er muligt.

    Du kan maile til hende og sige, at du gerne vil have hjælp til din hest. Du behøver ikke fortælle hende om ham, det er hun helst fri for. Bare navn og alder på ham og så 4 billeder, men det får du instrukser om fra hende.
    Det er ikke nødvendigt at få hende ud - Jeg valgte billede session.


  • #51   21. sep 2013 Hey...

    Uden tvivl... Jeg ville få Winnie til at tale med ham!!! Hun kan noget og hun fandt SÅ mange ting på min gamle hest, som ingen vidste noget om og som dyrlægerne kunne bekræfte bagefter... De ting hun kunne ordret genfortælle at jeg aftenen forinden jeg havde sagt og gjort ved min hest, var imponerende... Alt i alt var det den vildeste oplevelse og jeg er SÅ taknemmelig for at jeg tog springet og tog kontakt til Winnie den gang.... Min og Peffes historie vil også være at finde i hendes kommende bog smiley


  • #52   22. sep 2013 Nogle der kan linke til nogle gode artikler, med noget evidens baseret indhold.
    Jeg er meget interesseret i at læse mere om det. Jeg har ringet til winnie igår og vil helt klart overveje at gå den vej. Tænk hvis det kunne hjælpe ham, med ikke at falde tilbage.

    Har i andre haft hende ude? Hvor mange gange? El. har i brugt foto sessios?


  • #53   22. sep 2013 Jeg har brugt foto sessions på Sebrano og det var én gang.
    Hun arbejde med ham over en periode på ca 14 dage og da hun var færdig ringede hun til mig og jeg fik alle oplysninger i en samtale, hvorefter jeg modtog 16 sider på skrift på mail.
    Hun kommunikerede med ham ad flere omgange og for hver gang kom der mere og mere fra ham fra fortiden - helt tilbage til fra han var føl.
    Den samlede pris var 650 kr og det er de bedste penge jeg nogensinde har brugt på ham.

    Ved ikke lige med links, men jeg tror du kan finde noget om det på hendes hjemmeside og ellers kan du også søge på hestenettet om andres erfaringer med hende.

    Der står også en del cases på hjemmesiden, som er værd at læse igennem.

    Ligeledes er der nogle dyrlæger som anbefaler hende og så vidt jeg ved har hun også et samarbejde med Hee dyrepark.

    Du må meget meget gerne komme med en update, hvis/når du har haft ham igennem en session - gerne på pb hvis du ikke vil skrive herinde. Det vil være så skønt, at følge jer smiley



  • #54   22. sep 2013 Det var jo sådan set billigt - ift. hvad jeg kan blive ved med at smide i ham til div. dyrlæge udredninger.

    Jeg skal nok opdatere på hvad der kommer til at ske i vores videre forløb.


  • #55   22. sep 2013 Jeg brugte foto session, og gav lige omkring de 1000 kr, men det var også pga den ekstra tid hun brugte på min hest, han havde SÅ meget at fortælle og vores samtale tog lang!! tid smiley

  • #56   27. sep 2013 Hvordan oplever du at han ikke trives som foldbums?
    Hvor længe har du ladet ham gå som foldbums i løsdriften med andre heste? Og har de altid noget at æde?

    Det lyder bare underligt for mig at han ikke kan trives som 'hest'.....
    Men ønsker dig alt held og lykke, det er flot du har ofret så meget for ham!


  • #57   27. sep 2013 Hans krop går i forfald, musklerne rasler af ham, han er en yderst lærenem herre og han har brug for at blive stimuleret for at hans temperament kan kontrolleres og han ikke bryder tilbage i de gamle mønstre med uønsket adfærd. Lader jeg ham gå uden at han foretager sig noget er det heller ikke længere muligt at have smed og dyrlæge f.eks da han bliver ustyrlig.

    Har ikke lige talt hvor længe han bare har gået - men han har haft både korte og lange perioder.
    Ja de har altid noget at æde, foldtid og stråfoder er højprioritet herhjemme. Han er desuden mavesårs hest, så alt andet ville være for dumt.


  • #58   27. sep 2013 Ja det er jo klart med musklerne, men hvis han ikke skal rides burde han jo kunne klare sig med mindre.
    Men kan godt se det ikke er en mulighed hvis han så bliver umulig når der skal smed og dyrlæge til, og det skal der jo hos alle heste..


  • #60   27. sep 2013 Sofie Kristensen «

    Burde kunne klare sig med mindre? Hva tænker du på, hø, foder el. Ja jeg kører på ammehjerne pt.


  • #61   27. sep 2013 Tusind tak for dit søde indlæg Eva - Maria J. Det varmer mig om hjertet når folk rent faktisk kan se at jeg har kæmpet en kamp og stadig gør det.

    Jeg har en god mavefornemmlse af at han skal blive og at vi nok skal finde vejen sammen - men er også bange for at jeg kommer til at beholde ham for min skyld. Han skal leve og have det godt, på hans præmisser - så grænsen mellem at vælge til og fra er svær, når man reelt ikke aner hvad der er galt.


  • #62   27. sep 2013 Hold nu op en kæmpe forandring.. Ingen tvivl om, at du har kæmpet for ham på hans præmisser, for at han kunne få det bedre, og ikke for din egen skyld. At du ovenikøbet har brugt så mange penge på så "skadet" en hest, gør dig endnu mindre egoistisk. Hvad end der skal ske med ham, håber jeg du kan finde en løsning, så du kan beholde ham. Billederne i albummet og på hans profil, giver i hvertfald et indtryk af, at du helt klart har vundet hans hjerte på så mange punkter.
    Hvis der ikke er andre veje end aflivning, så har du givet ham en værdig afslutning på livet, hvor han har haft 4 gode år ved dig.


  • #64   27. sep 2013 Nej jeg tænkte bare på muskler... (:

  • #65   27. sep 2013 Sofie Kristensen «

    Det er rigtig nok smiley men han kommer bare til at se så afpillet ud, fordi han er så stor og høj som han er. Så han ligner jeg ved ikke hvad uden muskler.

    Birkelund:
    Mange tak for dit svar. Ja jeg er jo også ovebevist om at noget fysisk må drille ham - jeg aner bare ikke hvad. Har brugt så mange penge på dyrlæge, kiropraktor, fys. tilpasning af udstyr osv. At jeg ikke aner hvad jeg mere skal få ham undersøgt for.

    Fandt du de fysiske men ved din, der gav den smerter? Og hvis ja, hvad indebar de så?


  • #67   27. sep 2013 And - R.I.P Valleskat. smiley

    Mange tusind tak - ja jeg har vundet hans hjerte, ingen tvivl om det smiley


  • #68   27. sep 2013 Birkelund:
    Hva fejlede hans øje?

    Sofie Kristensen.

    Han er forresten og strubepiper og fungerer bedst når han har en nogenlunde kondition.


  • #70   27. sep 2013 Åha, jamen det har min også.

    Hed du Lisette før du fik det brugernavn du har nu?


  • #72   28. sep 2013 Ville helt klart fortsætte! Hesten kan jo ikek gøre for den er blevet sådan smiley

Kommentér på:
Ville i forstætte med at kæmpe el. aflive?

Annonce