{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Sved og løsdrift... {{forumTopicSubject}}

Hvad gør I med jeres heste I har i løsdrift, hvis de er svedt efter en ridetur?

Jeg har i løbet af den sidste uge oplevet at min pony bliver lidt svedt, ikke gennemblødt, når vi har redet.
Har i disse dage ikke gjort så meget ved det, da vejret har været lunt og uden for meget vind.
Men hvad så til vinter, hvis det fortsætter?
Hvor går grænsen? Skal han være gennemblødt eller er det nok med lidt fugt, til at gøre ham syg?

Skal han så klippes, eller?
Jeg har mulighed for at give ham et fleecetæppe på i ca en halv times tid når vi kommer hjem. Men er det løsningen?

Hvad gør I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sved og løsdrift...
  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #1   1. okt 2013 Jeg ville klippe og bruge dækkener. Synes ikke, fleecetæpper, uldtæpper osv. virker nok. smiley

  • #2   1. okt 2013
    Gnub med håndklæde ( og skridte af med tæppe på ), på med fleecetæppe i ½-1 time og hvis hesten stadig er gennemblødt - dvs. ikke bare uden på, men helt ind til huden så kan det ikke svare sig andet end at klippe den :o).

    Overstående har jeg lukket hest ud i vintervejr og sne med, så længe hesten ikke er gennemblødt helt ind til huden kom dyret ud. Og det går også så længe det ikke er sved over det hele. Men lidt ved lysken og gjorden evt. bringen går.



  • #3   1. okt 2013 Ellers ville jeg klippe den på bringen, og op langs underhalsmuskulaturen, så hesten havde et sted at komme af med varmen. Og selvfølgelig lade den stå med et uld- eller fleecetæppe i den halve time du har mulighed for det smiley

  • #4   1. okt 2013 Maria:
    På tur har jeg jo ikke rigtig mulighed for at skrdte ham af med et tæppe på smiley Eller jo, men så har han haft det på hele tiden, og det hjælper ikke ligefrem på sveden smiley

    Nikoline: Det ville heller ikke blive andet end en hals/bringeklip, hvis det var..


  • #5   1. okt 2013 Min pony der går i løsdrift året rundt, har allerede nu sat forholdsvis tyk pels og sveder meget ved alm. ridning. Hun går med regndækken pt.
    Jeg klipper hende i morgen og så får hun et tykkere dækken på. Blandt andet da sved, kulde og løsdrift ikke er en god blanding, men hun får også meget nemt gjordsår når hun har så tyk pels + sveder sådan. smiley


  • #6   1. okt 2013 Anita:
    Tak for indput, vil helst ikke klippe. Og hvis det blev til eneste løsning, ville det være en klipning, der ikke kræver dækken. Det gider jeg ikke stå og bøvle med.
    Også fordi det ville være vanskeligt at finde et der kan holde til det man udsætter det for.. Det skal jo ikke blive gennemblødt i løbet af en time.
    Og min foldbuddy flytter her inden så længe, så jeg leder efter en ny, hvor jeg gerne vil have en jævnaldrende med min anden hest, som er 2. Så der kan måske komme til at gå meget leg og vildskab i det, hvilket dækner heller ikke holder så meget til.,
    Samt vi har ret mange træer og grene, der kan stikke hul i dækkenerne.
    Så dækkener vil jeg helst undgå, hvis jeg kan smiley


  • #8   2. okt 2013 Team hyggemås:

    En uld cooler? Hvad er det mere specifikt? Og har du evt et link? Det lyder i hvert fald spændende smiley


  • #9   2. okt 2013 brugt et godt ulddækken på den ½ time efter ridning, og vurder om den er kølet ned, eller om den stadig er varm... husk at hesten stopper jo ikke med at svede så snart du hopper af... det gør vi jo heller ikke selv efter træning... der går lige lidt inden puls og sådan er nede på normalen...

    Men uld og så lad den gå ½-1 time hvis det er muligt... min blev klippet og fik dækken på fordi han svedte så det drev når vi red tur... men hvis ikke han er solgt inden vinter får han ikke dækken på i år... de vil sikkert også helst gå uden hvis de kan smiley og ja det er også nemmere på den måde...

    Jeg ved der er lavet et tykt ulddækken i "A-Collection" men ved ikke om de kan købes mere... de er lidt store i størrelsen, men super effektive, synes jeg... ellers har kinnerup hesteartikler et virkeligt godt ulddækken, det koster dog rimelig meget, men ligger kanon på de fleste heste... mener de ligger i 1100-1400kr...


  • #12   2. okt 2013 Ja okay, det var jo ellers en mulighed. Men kan så godt se at det nok ikke lige ville fungere for dig.. smiley
    Men så tror jeg mit bedste bud må være, som andre også skriver, anskaf dig et cooler dækken, gerne i uld. smiley


Kommentér på:
Sved og løsdrift...

Annonce