misvedligeholdt kontrakt {{forumTopicSubject}}
nåh kære hg nu skal jeg ha lidt hjælp
jeg har solgt min belgier hoppe til en bekendt som har købt den på afdrag i sommers men men nu er det sådan at hun skulle ha betat igår hvilkket hun ikke gør jeg skriver til hende igår og igen idag og først i dag svare hun at hun ikke har tid til den hver dag og om vi kan lave det om til part men hun har jeg købt hesten og hesten er hendes ansvar ikke ? hun skylder mig en del penge endnu og har faktisk ikke lyst til og skulle eje hesten igen da jeg ikke kan holde til ride hende pga gigt hun står stadig ved mig og sørger os for hende men hun skulle jo gerne bruges. men hvad gør jeg lader hende slippe og siger ok jeg tager hesten retur og håber jeg kan sælge den igen hurtigt eller holder på min ret at hun må betale mig og selv finde et nyt godt hjem til den og så betale mig når hesten bliver afhentet?? andre gode ideer??
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 82 Svar: 881
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 21
maj 2011
Følger: 1 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 114
Hvis det er økonomien der trykker kan du evt forlange at nogle af pengene ikke betales tilbage pga ikke overholdt aftale ifølge kontrakt og det besvær du nu har med at skulle sælge påny plus hun ikke har betalt sine afdrag som aftalt.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Men taget i betragtning at det er en belgier, så ville jeg ikke kunne lade være at tage den retur hvis det på nogen måde er muligt, for trods alt at sørge for at den får et ordentligt hjem.
Risikoen for en trist skæbne for en belgier er bare for stor -de ender ofte som kastebolde, ender hos folk der ikke kan kende forskel på for og bag på en hest, ender på markeder, eller i flokke hos avlere der egentligt ikke har tid&lyst/evner til at tage sig af de heste de har (æs: manglende smed, de får lov at gå med skab, det opdages ikke når de bliver forfange o.l.)
Det er self en lidt grov generalisering af avlerne -sådan er det ikke ment, der findes naturligvis osse en god stak dygtig og ansvarsfulde avlere... men har set for mange af den anden type til at jeg uden videre ville lade hesten gå en uvis skæbne i møde.
Så nej, du er ikke forpligtet til noget som helst, men er det på nogen måde muligt, så find selv et godt hjem til den.
Du kan jo evt lade være at tage den retur, men hjælpe hende med at finde et hjem.
Kigger man f.eks. i belgiergruppen herinde (og jeg undskylder på forhånd, for nu træder jeg med garanti nogen over tæerne) så er det jo ikke usædvanligt at skifte sine koldblodsheste ud på stribe, når man bliver træt af den eller finder noget andet og mere spændende
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 82 Svar: 881
Jeg ville finde en sød hestepige, til at hjælpe med at ride den og det daglige slæb
nov 2007
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
V.h Tina
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
mar 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 1 Svar: 20
Men den nuværende ejer kan sagtens sælge hesten og så betale din gæld ud eller lade være. Hvis hun lader være, så må du gå rettens vej, for at få dine penge. Men hesten er ikke din længere. Træls situation. håber det løser sig
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 449
I denne situation, vil jeg påholde hende at afdrage på hesten, og hjælpe hende med at finde nyt hjem, og opfordre hende til at finde en til at passe og træne den...
Dit helbred får du altså ikke igen... men hvis hun ikke afdrager er hesten din og de indbetalte penge må så gå til opstaldning og pasning...
Selv om der er rigtig mange der oplever negativt med afbetling så sælger jeg gerne på afbetaling... har bl.a. en der kommer at kigger min hest, der gerne vil afbetlae, og det vil jeg gerne indgå en fornuftig aftale om...
Det er et spørgsmål om mavefornemmelse, tror jeg...
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 447
mar 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 1 Svar: 20
nov 2007
Men her er køber jo så interesseret i at lade handlen gå retur, så er det jo noget andet.
Men så an man altså ikke bare beholde det beløb der indtil videre er betalt. Går handlen retur, skal pengene tilbagebetales... evt med et fratræk til opstaldning eller hvad de rnu måtte have været af mer-udgifter for sælger.
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
misvedligeholdt kontrakt