{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

2 spørgsmål ang. islænder {{forumTopicSubject}}

Spørgsmålene er kun fordi at jeg åbenbart har for meget fritid, og nu simpelthen er blevet for nysgerrig efter at høre folks tanker om det :o) Spørgsmålene er IKKE hentydninger til bestemte personer, det er noget jeg har undret mig over længe. .

1) Hvorfor er det,at man ofte ser bare her i forum, at når folk spørger hvorfor deres hest bukker/stejler, åbner munden, halter eller noget lignende, så skriver rigtig mange: ''Min islænder .......''
Er der noget specielt ved en islænder der gør, at den bliver halt på en anden måde, at der er en anden grund til at den åbner munden, eller at den får kolik? Altså er der virkelig nogen reel grund til, at det der ''min islænder'' skal med foran? Normalt ville mange nok bare vælge at skrive min hest/pony, men når det er en islænder, så skal det lige med. Hvorfor :-D?

2) Jeg har set et par annoncer med opstaldning, hvor dem der ejer stedet, ikke tager islændere ind. Nogen der kan give en grund til, hvorfor nogen ikke vil have islændere opstaldet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 spørgsmål ang. islænder
  • #1   3. okt 2013 1) Ligesom folk siger "min Iphone" istedet for "min telefon".. smiley

    2) Fordi islændere har en tendens til at stå med røven mod hinanden og sparke, og det kan jo smadre benene på de andre.


  • #2   3. okt 2013 Jeg skriver tit min islænder ^^

    Det falder mig bare naturligt tror jeg smiley


  • #3   3. okt 2013 Tror bare det er fordi der er ekstremt mange der har islændere xD

  • #4   3. okt 2013 Men når jeg f.eks skriver min iPhone i stedet for min telefon, så er det for at fortælle, at det problem jeg har, ikke nødvendigvis kan løses som ved andre telefoner, da iPhone b.la køre med et anderledes styresystem.
    Det er lidt sådan en grund jeg mangler for at få det til at hænge sammen.

    Men jeg skal måske forstå det sådan, at det er for at understrege at man har en islænder og er stolt af det? - igen, jeg prøver ikke at støde nogen


  • #5   3. okt 2013 Måske fordi det også er en anden verden end dressur/spring, for at tiltrække islændermennesker.

  • #6   3. okt 2013 Tror det kommer an på om man mener en islænder en er hest eller pony kategori, og derfor er det tit nemmere at sige det er en islænder. På en måde, sætter man den i sin egen kategori smiley

    Mange mener at islændere ikke kan gå med andre og at de er "racistiske". Kender selv en der avler og har en 2 kæmpe løsdrifte, hvor jeg ikke måtte få min hest på sommergræs, da hun var sikker på at de ville banke min hest til blods. Synes personligt at det er noget vås, men ja smiley Ligger vel som at nogle heste enes bedre med hopper end vallaker osv smiley


  • #7   3. okt 2013 Ved ikke, tror måske jeg siger det, fordi jeg ved ikke om jeg skal sige "min pony" eller "min hest" i stedet, da der mange der blivet stødet af begge dele, når det har med islændere at gøre.. Ahaha derfor tror jeg at, jeg siger min islænder(part).

    Men tænker egentlig ikke rigtig over det.


  • #8   3. okt 2013 Jeg siger min shetlænder eller min bette pony.. ved egentlig ikke hvorfor, skriver det bare d:

    Det med islænderfolde osv. kan jeg ikke rigtig forstå, det samme med hoppe folde og vallakke folde.


  • #9   3. okt 2013 Jeg kan også godt finde på at sige "min vallak" "min gamle hoppe" "min den lille" "vores føl/fjordhest/indsæt-selv-andet".. Ikke fordi der er forskel på om min vallak eller hoppe bliver halt, men fordi det er lidt mere personligt for mig og fordi mine heste har forskellig støbning (så at sige) og så kan folk nemmere finde hesten og dermed vurdere om den minder om deres egen..

    Jeg ved ikke om det er sådan noget eller folk bare er mere stolte af en islænder smiley

    Islændere har ry for at være "grove" overfor andre heste og især i flok.. Jeg kender 2 islænderflokke som lige meget hvad ikke kunne sammenføres med andre racer.. Hvorfor det er sådan eller om jeg bare har været uheldig ved jeg ikke.. Men det kan være en grund..


  • #10   3. okt 2013 1. Aner det ikke, er enig med dig i at det virker fjollet. Måske er det fordi der er mange der mener at islandshesteridning er meget anderledes? Hmm... Jeg ville nok bare sige "min hest", hvis jeg skulle omtale en af mine islændere.

    2. Det er fordi der er mange der meget at islænderne banker andre hestracer. Ved ikke om det har noget på sig, da jeg aldrig har prøvet at lukke mine sammen med andre racer. Dog har de gået sammen med shetlændere, hvilket gik uden problemer. smiley
    Har selv haft problemet, heldigvis har jeg heste nok til at de ofte kan få deres egen fold, så der er jeg ude over problemet. smiley


  • #11   3. okt 2013 1. Fordi islændere er den bedste race i verden og det er vigtigt at prale hvis man har en xD ej det ved jeg ikke. Mange ser islændere som en selvstændig kategori. Ikke helt hest, ikke helt pony. Både/og og hverken eller.

    2. Det er et godt spørgsmål. Jeg gætter på det er fordi de ikke tilbyder meget foldtid og det egner islændere sig ikke til. Jeg kender kun steder det UDELUKKENDE vil tage islændere.


  • #12   3. okt 2013 Islændere er ikke nødvendigvis en racistisk race. De er meget forskellige. Vi har haft heste af alle mulige racer gående sammen med vores islændere. Både Shetlændere, knapstruppere, En DV'er, en araberblanding..
    Jeg har lige nu heste i træning. De tre vallakker er de mest venlige og fredlige heste i verden. De er ikke ude på at slåes på nogen måde. Så er der min egen hoppe og hun er bare en sur kælling overfor alle der er lavere i hierarkiet end hende. Men ja, det er forskelligt.


  • #13   3. okt 2013 Jeg har haft min stående med andre hesteracer, det gik nogenlunde. Men har prøvet hvor en fjordhest kom ind i en flok kun med islændere, den blev udstødt.

    Mht at skrive min islænder, istedet for min hest/pony så det fordi at jeg gider ikke alt det med det ikke er en hest, eller islænder folk der bliver bitre over man kalder det en pony smiley og så det bare en vane smiley

    Har dog aldrig oplevet at der har stået ingen islændere velkommen i annoncer før, min har både stået på et stort ridecenter og i små løsdrifte og han har altid været velkommen smiley


Kommentér på:
2 spørgsmål ang. islænder

Annonce