{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Urealistiske priser? {{forumTopicSubject}}

Sidder lige og skimmer markedet, og endnu engang bliver jeg overrasket over, hvor dyrt folk sælger deres ting. Vi taler om langt over halv pris for det meste - indimellem er der stort set intet at spare i forhold til at købe helt nyt - og så er det en brugt vare uden kvittering eller garanti på nogen måde....

Personligt vil jeg gerne give en god pris for en god vare, men hvis jeg ikke sparer mere end 5-10% i forhold til den nye vare (som man kan bytte eller klage over, og hvor man er sikker på, at det kommer frem) - så kan det være lige meget.

Er det bare mig, eller er folk for dyre at handle med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urealistiske priser?
  • #2   4. okt 2013 folk tror jo at det de ejer er guld så er det jo klart de sælger til så høje priser

• #3   4. okt 2013 Jeg er sååå enig med dig! !

• #4   4. okt 2013 Synes man kan finde mange lorte heste til total overpris, folk kan altså ikke sætte prisen op fordi den måske var det værd en gang, folk har jo ikke en jordisk chance for at købe når det skal være så dyrt! Så nej du er bestemt ikke den eneste der synes det! smiley

• #5   4. okt 2013 Synes generelt priserne er for høje, men der er jo nogle gange kan man være heldig og finde noget godt til en god pris.

• #6   4. okt 2013 Ja, Mette K. - jeg har da også handlet med nogle fornuftige og søde mennesker, og jeg er også selv af den opfattelse, at mine ting ikke kan koste 80% af nypris, selvom jeg kun har brugt det én eller to gange....Så selvfølgelig kan det lade sig gøre - men det er bare ikke ret tit, jeg støder på folk, der er til at handle med. Ser indimellem varer, der er sat så højt prismæssigt, at det med porto vil koste mere end den nye vare! Det er absurd.....

• #7   4. okt 2013 Helt enig.! Syntes det er vildsomt at folk sælger fx et RBH underlag med en nypris på 499 til 400kr.!
    Og mange skriver at varerne de sælger enten aldrig er brugt eller kun prøvet på. Hvorfor så købe, hvis det ikke er for at bruge og hvorfor ikke returnere til butikken hvis det ikke passer.? Eller det er måske for at retfærdiggøre at prisen er så tæt på nyprisen.? smiley

• #8   4. okt 2013 enig..
    har lige set en ung hest der kan rides i skridt og trav, grønt pas dog pæne gangarter til 19.000kr

• #10   4. okt 2013 Jeg tror mange tænker "gik den, så gik den". Alle sælgere vil jo gerne have en go pris for sine ting og omvendt vil man som køber jo gerne "have mest mulig for mindst mulig penge". Det er helt naturligt. Men er da helt enig i at mange har nogle priser der er helt hen i vejret. Om folk har en jordisk chance for at købe det eller ej er jo i virkeligheden ikke sælgers problem. Enten vælger sælger at vente på den rette køber og tillader sig derfor en højere pris eller også er sælger desperat efter at få solgt og derved sætter sine ting/hest ned i pris. Synes ikke rigtig der er nogen mellemvej.

Omvendt synes jeg som sælger også at det er vildt irriterende f.eks. når man sælger hest at folk byder langt under den satte pris eller begynder at prutte om prisen før de har set/oplevet hesten. Hvis varen er for dyr, er det jo i virkeligheden ikke svære end bare at lade være med at kontakte sælger også finde noget der er i den pris klasse man søger i stedet. smiley

• #12   5. okt 2013
    Enig..
    nogen sælger for dyrt i forhold til nyprisen på varen..

og mange lavet det nummer at købe det billig og sælge det dyrt = fortjeneste..
    det tænker jeg tit når jeg ser nye vare tilsalg..
    ikke om jeg kunne drømme om at give 500 kr eller mere for et underlag og så sætte det tilsalg fordi farven ikke lige var det rigtige, eller "bruger det ikke"

Det da for ja undskyld men dumt..

• #13   5. okt 2013 Lad dog være med at blive forarget over hvad andre vil have for deres hest eller ting og sager,gå da videre til den næste og er det samme pris ja så er prislejet vel der.
    Der er da ingen der vil sælge billigere end man kan få andre steder,det er da ikke forbudt at tjene på deres varer.
    Er man køber bestemmer man vel selv om man siger ja eller nej og man kan nu engang ikke få en hest med fuld garanti, skolet og klar til stævner uden penge.

• #14   5. okt 2013 kan heller ikke være mere enig, så kan man jo lige så godt købe nyt i stedet for smiley

• #15   5. okt 2013 enig, enig, for guds skyld enig. Den anden dag så jeg, det var godt nok på facebook, men en der solgte RBH gamacher til 550 kr. nyprisen var 600 kr. de var kun blevet brugt få gange og havde kun få ridser. so om der er nogen der vil købe et par gamacher til 50 kr. under nypris som har ridser. nogle er altså skrupskøre smiley

• #16   5. okt 2013 Så en der solgte nogle gamacher til over nypris. "Fordi portoen kommer oveni". Ja søde ven, men så tror jeg jeg køber dem i butikken... smiley De var desuden brugte og beslidte...

• #17   5. okt 2013 Ja, der er også rigtig mange BOT - ting, der sælges brugt (godt brugt, endda) til 85% af nypris - har ledt efter flere ting, men er for det meste endt med at købe helt nyt i stedet, da prisforskellen er så lille, at simpelthen ikke er attraktivt nok at handle herinde.
    OG ja, man kan jo bare lade være med at handle - men hele pointen med et brugtmarked er jo, at vi kan spare lidt penge og evt komme af med noget af det, vi selv har for meget af.....
    Oplever faktisk, at det er langt nemmere at finde MEGET billige ting på de brugtmarkeder, der bliver afholdt rundt omkring i rideklubberne her i efteråret. Så det bliver nok min vej til et godt køb i år smiley

• #18   5. okt 2013 det er jo det. det samme efterhånden mange gør er at de sætter en sadel til salg, har måske kostet 12000 fra ny, så sætter de den til 10000, den er måske 6 år gammel, men kun brugt lidt. Men den er jo stadig 6 år gammel smiley

• #20   25. okt 2013 Mange køber også på tilbud og forsøger at tjene på det. Jeg så feks en annonce igår, spurgte til kvirtering... Bum så blev jeg sat på filterliste. smiley pinligt af voksne mennesker.

• #21   25. okt 2013 Line Z - jeg ved ikke, hvor meget, man kan få for sådan en gammel sadel. Kieffer er ikke særligt populært for tiden - især ikke, hvis det er en gammel model med træbom, som sadelmagerne herhjemme ikke kan ændre på. Jeg solgte selv en Master fra min gamle hest - den var også i tiptop stand, men den lå desværre elendigt på min hest, så jeg måtte af med den. Fik kun 2500 for den.

Kommentér på:
Urealistiske priser?

Annonce