{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Hvor længe bliver I ved med at longere? {{forumTopicSubject}}

Med fare for samme spørgsmål er stillet før, tænker jeg på hvor længe man egentlig skal blive ved med at longere når først hesten er vant til rytter og går fint i både skridt, trav, delvis galop, søger fint frem og ned og nemt kan styres rundt på banen?

Min 4 års er nu longeret, tilvænnet rytter og redet de sidste 4 uger. Den første uge longe hver dag + hænge/sidde/skridte på ham. Han er utrolig lærenem, så han går allerede så fint under mig, og bygger helt sikkert ryg og hals muskler når jeg rider. Er det derfor nødvendigt at blive ved med at longere hver uge?

Mit mønster er
2 dages arbejde --> 1 dag fri
Har kørt med
Ride, Ride, FRI, Longe, Ride, FRI
Men nu er jeg altså i tvivl om jeg behøver longere, eller om jeg ikke bare kan erstatte longeringen med ridning. (rider ca. 35 min om dagen inkl. opvarmning og nedkøling)??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe bliver I ved med at longere?
  • #2   5. nov 2013 Med eller uden indspændinger og ren longearbejde, eller lidt longe først og så lidt ridning bagefter?

  • #3   5. nov 2013 Uden indspændinger! Ellers kommer hesten ikke frem og ned, men får bare holdningen til hovedet, og taber bagpart og ryg.
    - Det kan ødelægge en hests muskulatur, og giver færre muskler på bagparten.

    Personligt longere jeg Jones 1-2 gange om ugen og rider så 1-2 dage også, afhængigt af tiden. smiley


  • #4   5. nov 2013 Når ja! - Ren longearbejde i ca. 15-16 minutter, hvor skridt ikke er medregnet, plejer at være tilstrækkeligt. Jeg har et program, jeg plejer at bruge når jeg longere;

    10 minutters skridt.
    (Ca.) 10 minutters trav.
    (Ca.) 3 minutters galop.
    (Ca.) 3 minutters trav.
    10 minutters skridt


  • #6   5. nov 2013 Ok, det er også sådan jeg ca. gør når vi longerer.
    Men altså igen, hvor længe vil i blive ved med det? Jo ikke resten af hestens liv. smiley


  • #8   5. nov 2013 Jeg longere minimum 1 gang om ugen uden indspændinger smiley

  • #9   5. nov 2013 Der er jo også de der siger at longering ikke er godt for hestens haser og knæ da den kan få en masse vrid, så det er jo også med i mine tanker når jeg tænker at jeg kunne erstatte det med ridning, nu han er så fin med rytter.
    Selv vil jeg også meget hellere ride, da det ikke kun træner hesten, men også mig, mine hjælpere og min opstilling. Plus vi jo gerne skulle være klar til nogle stævner til foråret smiley


  • #10   5. nov 2013 det er altid godt og longere sin hest osse selv om den er blevet tilredet og bliver ældre smiley


  • #12   6. nov 2013 Longering ??? jeg har redet/ haft hest i over 30 år og jeg har ikke brugt longe ret meget, medmindre jeg har haft en vild/besværlig hest. Den jeg har nu har jeg kun trænet i longe i forbindelse med hendes galop, da hun har en meget stor galop og ellers havde brugf for en hel ridebane for galoppere. Jeg tror det er meget op til en selv hvor meget der skal longeres og hvad plan man forventer at ride på måske. Synes du skal bruge longe i det omfang du synes passer til jer. smiley

Kommentér på:
Hvor længe bliver I ved med at longere?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce