366 visninger
|
Oprettet:
Kostplan {{forumTopicSubject}}
Ja nu skal jeg konfirmeres næste år og vil gerne lige nå at tabe mig lidt.
Har i kogle kostplan man kan følge, eller nogle gode træningsøvelser? Ikke noget med vægte osv, da jeg ingen vægte har. Men ellers?
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 185 Svar: 2.304
Men måden jeg spiser på:
Min morgenmad består af det samme hver dag; nemlig frugt. Forskellige frugter indtil kl 12.00
Til frokost får jeg oftest 1 skive rugbrød med noget magert pålæg, og en eller flere grøntsager til. Pitabrød kan også spises, eller knækbrød. (Har mange forskellige forslag i min plan)
Mellemmåltider består af små snacks, som f.eks mandler(10-15 stk), ½ banan + ½ skive rugbrød, en smule yoghurt, skyr, eller div..
Min aftensmad er talt op i kalorier, hvor jeg har mange forskellige opskrifter, som min diætist har lavet til mig. Portionerne er ikke særlig store, men jeg går ikke sulten fra bords når jeg spiser.
Det er i hvert fald vigtigt at du lytter til din krop, i hvor meget du spiser. Og samtidigt er det også vigtigt, at du ikke spiser for store portioner af gangen, siger min erfaring mig
- På denne kostplan, har jeg en syndedag hver 2. eller 3. uge hvor jeg til aftensmad og ud på aftenen, må spise alt hvad jeg overhovedet vil - det sætter helt klart motivationen i gang for mit vedkommende, så kuren ikke bliver så kedelig i længden. Og at man ikke tager på af dette - men derimod taber sig! Det synes jeg er fantastisk... ''Det handler om at chokere kroppen.''
Stil mig gerne nogle spørgsmål til ''kuren'' eller hvad man skal ku kalde det.
(Normalt er jeg MEGET madglad, og spiser mig så mæt som overhovedet muligt når jeg får morgenmad og aftensmad, haha. Men jeg fungerer fint på denne ''kur'' eller hvad jeg skal sige
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 428
- du kunne jo eventuelt snakke med dine forældre om at sammen sætte en kostplan til dig, hvor din mad indeholder en masse proteiner. og en plan over hvilke dage du skal motionerer og hvilke øvelser du skal lave.
husk at det er vigtigt at det skal være sjovt. ellers går man død i det. det kan være din mor eller en veninde vil være med, til diverse øvelser og støtte dig rigtig meget, så du bliver motiveret?
- held og lykke.
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 39
Bidløs: hvad er det F.eks for nogle opskrifter?
Lizette: men hvad kan den kostplan F.eks bestå af?
jan 2008
Når der står 2 eller 4 portioner, spiser man 1 potion og fryser resten ned hvis ikke andre også spiser
Aftensmad: Citronkylling.
Tilberedningstid ca 35 min (kan fryses i op til 1 måned)
Til 4 portioner
2 kyllingebrystfileter á 125g, strimlet- ½ tsk salt- 1 tsk maizena- 2 porrer i skiver- 1 tsk olie- 1½ dl basmatiris- 3½ dl vand- ½ dl hønsebouillon- 3 spsk friskpresset citronsaft- 1 tsk sødemiddel- 1 spsk soja- 2 fed hvidløg presset- ½ tsk chiliflager- 1 tsk sesamolie- 2 forårsløg hakket.
Aftensmad: Peberbøf med ovnstegte kartofler.
Tilberedningstid ca 30 min. Bør ikke fryses
Til 2 portioner
Ovnstegte kartofler: 400g kartofler skrællet og i tern- 2 tsk olie- 1 spsk hakket frisk rosmarin- lidt groft havsalt.
Peberbøf: 2 møre bøffer a 175g- ½ tsk hel sort peber let stødt- 1 tsk olie- 2 skalotteløg finthakket- 1 dl rødvin- 1 dl oksebouillon- salt.
jan 2011
* Havreklid grød med kanel og mandler. (det bliver lavet på samme måde som havregrød, man koger det op med kanel. hakker mandler og drysser på, når det er færdigt.)
*Havregryn med banan, mandler og rosiner. (skære bananen ud i mindre stykker, hakker mandlerne og blander det sammen med havregryn, rosiner og mælk)
* røræg og groft brød. hertil noget frisk frugt.
Frokost:
"reje cocktail" (kogte rejer, i en blanding af alm. salat, rokulasalat, tomat og agurk) hertil kan der spises en masse frugt.
* det kan også være rester fra aftensmad Fx kylling i stedet for rejer.
* Jeg kan rigtig godt lide at få et stykke rigtig groft brød med kyllingepålæg og peberfrugt, eller med tun (i vand) på! og dertil frugt.
Aftensmad:
* Steg nogen kyllingefilere på panden med kokos fedt og smæk nogen rodfrugter i ovnen! det er bare mums! (her kan kyllingen også skæres ud og blandes sammen med rodfrugterne) (resterne kan fungere som frokost)
* En æggekage med grønsager. (broccoli, salat, tomat, agurk osv)
* Wok. (en sammenblanding af mange forskelige slags rodfrugter, grønsager, magert kød og evt hvidløg. der steges i kokos mælk.)
Hvis du bliver sulten mellem måltider så hav en sund snak med i lommen, det kan bestå af nødder/ gulerødder eller frugt.
Husk at indtage en masse væske!
Der er især mange proteiner i æg og kylling. Fisk er også rigtig godt!
maj 2013
Men laver i selv maden?
jan 2008
jan 2011
maj 2013
Lizette: Nååårh okay??
jan 2008
Bland bouillon, citronsaft, sødemiddel, soja, hvidløg og chiliflager i wok eller stor stegepande. Kog kyllingen i blandingen. Rør maizena op med lidt vand. Rør jævningen i gryden, bring det i kog under omrøring og lad det koge 6-8 min. Rør rundt af og til. Hæld sesamolie i og drys hakket forårsløg over.
Anret ris og porrer på fire tallerkner. Øs kyllingeblandingen over og servér straks. Velbekommen!
Tænd ovnen på 200 grader. Kog kartoflerne i letsaltet vand i 5 min. Ryst dem lidt i gryden, så kartoflerne bliver ru i overfladen. Hæld kartoflerne op i et ildfast fad og dryp 2 tsk olie over. Sæt dem i ovnen i 20 min, til de er gyldne og sprøde. Vend bøfferne i peber og tryk det godt ind i kødet. Drys lidt salt på. Varm en pande godt op, tilsæt 1 tsk olie og læg kødet på. læg løgene rundet om. Steg bøffen i 2 min på hver side, hvis bøffen skal være medium til rød, og 3 min hvis den skal være gennemstegt.
Hæld vin og bouillon i panden når der er 2 min af stegetiden tilbage og lad det koge lidt ind. Bland kartoflerne med rosmarin og lidt groft havsalt, og servér dem til bøfferne og saucen. Velbekommen!
Kostplan
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside