{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
456 visninger | Oprettet:

sadler? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg er for nyligt begyndt at omskole min hest til western ridning og er på udkig efter en sadel til ham smiley jeg har været inde og chekke diverse guides osv, men det er jo aldrig rigtig til at vide før sadlen er fremme og man prøver den på om den passer perfekt.

Har et spørgsmål svare en western sadles tommer som det samme som engelske sadler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sadler?
  • #1   25. dec 2013 Nej, størrelserne er ikke de samme som i engelske sadler.Mener nok en 15" westernsadel svarer til 16 eller 17" engelsk sadel smiley

• #2   25. dec 2013 Skal du have en 17" kan du nøjes ned til en 15" i western - det er lidt forskelligt fra mærke til mærke, hvor stor plads der er i sadlen:) Så prøve at få målt fladen, og så sid ovenpå målebåndet og se hvor stor numsen er smiley Jeg kan nøjes helt ned i en 14" ;o)

• #3   25. dec 2013 Jeg ville klart anbefale, hvis du fik en der havde forstand på westernsadler til at kigge på din hest og tage nogle sadler med som du kunne prøve. Jeg kan varmt anbefale Klaus fra Jeko www.jeko.as , ham har vi selv købt 2 sadler af. Så ved du du får en kvalitetssadel og han har også flere brugte. smiley Han kører nemlig også ud og laver sadelprøvninger.

Ellers kan jeg også anbefale Pernille Bendix fra Western Oufitter. Hun bor godt nok i Jylland, men kører også til Sjælland og laver sadelprøvninger. Vi har købt en sadel af hende, og den har vi haft i mange år nu.

Jeg kender dem begge to og de er meget hjælpsomme og reelle og kunne ikke finde på at sælge dig noget, der ikke passede din hest. smiley
    Held & lykke med din søgning, håber du finder en dejlig sadel. smiley

• #4   25. dec 2013 Når en sadel passer rytteren (og er rigtigt balanceret på hesten og du sidder rigtigt med bøjler der er langt nok), er der plads til to fingers bredde i mellem din lår og sadlens "swells" (den hævet område under hornet). Hvis ikke sadlen passer dig, vil din heste aldrig trives, ligegyldigt hvor godt den ellers havde kunne passe hesten. Ser alt for mange der sidder i alt for lille sadler.

Du skal ikke stole på de fleste annoncer ang sadel str. Har set sadler reklameret som 16" el 17" western, der var kun 14" når de blev målt ordentligt. De færreste western sadler er virkelig 17" efter western mål. De fleste voksen skal have 15 1/2" til 16". En meget let og lille kvinde kan måske godt passe en 15". Så sørge altid for ordentligt mål, inden du spiller tid på at få noget hjem. Sædet er det eneste på en western sadel, som du kan selv mål dig til på en færdigbygget sadel.

Stol mere på hesten end nogen som helst sælger.

• #5   26. dec 2013 Jeg bruger selv en str 36 i bukser og vejer 55 kg : så jeg er ikke særlig stor smiley men hr taget kontakt til Klaus fra Jeko og venter spændt å at høre en tilbagemelding smiley

Kommentér på:
sadler?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce